Kertokaa jokainen millaiset haat teilla oli tai tulee ja sitten jokainen aanestaa, mihin haihin olisi halunnut menna vieraaksi ja miksi. Mielellaan nain pain, ei haukuta ketaan!
Meillä hääpaikka nuorisoseuran talo, yksi iso sali jonne kaikki mahtuvat. Iso piha, jossa jotain leikkitelineitä lapsille. Maalaiskunnan kirkonkylässä.
Vieraita aika paljon, think so, koko suku ja aika paljon ystäviä ja kavereita. Lapsia myös, tosin osa vanhemmista halusi itse jättää heidän kotiin.
Vihkiminen kirkossa, jonka jälkeen hääjuhla, jossa ei ohjelmanumeroita. Ei istumajärjestystä, ei lahjalistaa, ei kaaso, ei bestmania. Ruokana possunfilettä, perunoita, salaatteja, kalaa, jotain lisukkeita. Ruokajuomana maito, vesi, kotikalja. Hääkahvilla mansikka-kermakakku ja pikkuleipiä. Iltapalalla lihapullia, karjalanpiirakoita, salaatteja.
Orkesteritanssit klo 20-02. Samaan aikaan tarjolla boolia, sahtia, olutta, viinejä + alkoholittomat. Hääpari itse lähti viimeisten joukossa morsiamen lapsuudenkotiin nukkumaan, ei siis hääyötä eikä aikaista lähtöä hotellissa.
Kommentit (29)
Sen jälkeen menimme äidilleni kahville ja suuntasimme Tallinaan viikonlopuksi kahden. Jälkeenpäin hyvät ja täyttävät kahvit kotona+ näytettiin kuvia jne. halukkaille (vain vanhemmat tuli, eivät edes sisarukset!)
Että siiviilivihkimistä EI näköjään pidetä oikeana vihkimisenä : (
Mutta tilaisuus oli kaunis (oli meidän musiikkia taustalla ja saimme itse viedä runot jne.) Ja häämatka oli tosi onnistunut! Tallina (oli ainakin 5 vuotta sitten tosi kiva paikka).
Maistraattihäissä en ole koskaan ollut, joten ihan mielellään menisin sellaisiin. Meillä keskustellaan edelleen siitä, minkälaiset häät tulevat olemaan (jos joskus naimisiin mennään).. Minä haluaisin kirkkovihkimisen ja kunnon hääjuhlan, mies maistraattivihkimisen ja pienimuotoista " juhlintaa" ystävien kanssa. Tuosta kai joku välimuoto sitten...
Ystäväni menivät maistraatissa naimisiin, jonka jälkeen tarjosivat ruokaa ja kahvit lähisuvulle. Niissä pirskeissä olisin halunnut olla.
Yleisesti juhlat kuin juhlat, minä haluan mukaan! Ja itse yli 100 hengen häät järjestäneenä voin sanoa, että jokainen morsian haluaa oman näköiset häät. Häihin kutsutaan ihmiset juhlimaan hääparin vihkimistä ja uuden elämänvaiheen alkamista. Miksi siinä pitäisi sen kummemmin viihdyttää vieraita? Eikö vieraat mene häihin onnittelemaan pariskuntaa? Järjestäkööt jokainen mieleisensä juhlat ja häistäkin voi jokainen lähteä jatkoille minne huvittaa!
mutta olen ollut vain kaupunkihäissä, eli joku 30-60 henkeä ravintolassa, jossa jokaisella oma paikka, tilatut ruoka-annokset, jotenkin ohjattu juhlan kulku ja sitten juhlatkin loppuvat kaikilta yhtä aikaa, eli vaan joku tekee aloitteen lähteäkseen ja kaikki muut seuraavat perässä.
Siksi haluaisin kokea isot karnevaalihäät, jossa meno olisi kaiken puolin vapaampaa.
Eli vihkiminen kirkossa, vieraina vain sukulaisia+muutama ystävä, vieraita tulee pakostakin melkein 100(lapsia n.15), juhlat maamiesseurantalolla, ruokaa mahdollisimman paljon ja itsetehtynä kaikki, hääkakku suklaasta ja suklaata muutenkin tarjolla, morsiamella päällä jotain muuta kuin valkoista, ei leikkejä, tanssia hyvän bändin parissa, loppuillasta boolia ja lisää syötävää,juhlat loppuvat viimeistään klo 24:00 mielellään jo aiemmin.
Eli ihan perinteistä ja tietenkin monen mielestä tylsää. Mutta näin olen asian ajatellut mieheni kanssa ja mehän saadaan tehdä omista häistä just sellaiset, kuin tahdotaan.
Maistraattivihkiminen myöhään illalla, läsnä muutama hyvä ystävä, syömään ja juomaan ravintolaan (meidän piikkiin tietysti), jatkoille rock/metalli baariin tai meille kotiin (joka on laitettu " teemaan" sopivaksi).
Vietettiin häitä viime lauantaina lähes sadan sukulaisen ja ystävän kera! Vihkiminen tapahtui kirkossa ja juhlat oli pienessä nuorisoseuran talossa. Kirkossa kaikki sujui hyvin, ei jännittänyt liikaa, juhlat olivat aivan loistavasti onnistuneet eikä mikään mennyt pieleen! Kaikki lapsetkin viihtyivät vaikkei heille mitään erikoista oltu järjestetty. Ruoka (pitopalvelusta) ja juoma maistui kaikille, bändi oli mahtava, kaaso oli keksinyt hauskaa ohjelmaa, ... mitä vielä voisi kehua?!?!?
Ei satanut vettä, kengät eivät hanganneet eikä kukaan astunut laahukseni päälle! Täytyy sanoa, että vaikka häät olisi kuinka hyvin suunniteltu, niin kyllä ne on ne vieraat jotka tekevät tunnelmasta välittömän!
Vihkiminen alkuillasta, hääjuhla tosi kivassa ravintolassa. Ruokaa ja juomaa (myös alkoholipitoista)yllin kyllin, bändi soittaa. Paikalla lähinnä ystäviä... Niin ja talvihäistä siis kyse.
Vihkiminen maitraatissa (henkikirjottajan työhuoneessa), todistamassa oli vanhemmat, isovanhemmat ja meidän lapsi. Sieltä mentiin kotiin ja tarjottiin todistajille ja sisaruksille kahvit. Ohjelmaa ei ollut, mutta mukavaa jutustelua vieraiden kanssa. Ja katottiinpa siinä vaiheessa jo ekat kuvat meidän häistä =). (appi kävi teetättämässä kuvat vihkimisestä). Illalla tuli sitten kavereita, joiden kanssa istuttiin iltaa vähän kosteammissa merkeissä kuin päivällä. Sit baariin (lapsi jäin kummituksen hoiviin) ja kotiin hääyötä viettämään.
Olisin halunnut kaverit myös vihkimiseen, mutta sinne huoneeseen ei oli mahtunut kuin pari ihmistä enemmän.
Vieraista 98% olisi naisia ja lapsia. Yleisin juhlavaate olisi verkkarit ja tasaraitapaita. Juhliin jokainen karauttaisi Mercedes Benz -merkkisellä autollaan, joka on tavanomaisin automerkki tässä vierasporukassa. Häiden kohokohtana olis Tupperware-esittely, jonka jälkeen kaikki yli 3-vuotiaiden äidit menisivät imettämään. Muut kävisivät sillä aikaa arvailemassa morsiamelle, kuinka monen kanssa hänen miehensä on jo ehtinyt häiden aikana köyriä. Loppuillasta puolet porukasta lähtisivät kotiin ja puolet baariin. Matkalla haukutaan toista ryhmää.
Seuraavana päivänä av:lla olisi kaksi ketjua " onko teistä mauttomat häät, jos blää blää..." ja " onko teistä mauttomat vieraat, jos blää blää" . Kummassakin ketjussa haukutaan ap yksimielisesti.
Noh, kuka tulis?? :DD
Vieraita oli n. 50 ja nekin lähimmät ystävät ja suku.
Meidät vihittiin kauniissa kirkossa ja juhlat oli vanhalla museolla, jossa oli hyvää ja monipuolista ruokaa. Kaikki ruoat olivat sieltä museolta. Hääkakku myös. Ja hieno olikin. Kukkakoristeet oli sieltä. Paljon vaaleanpunaisia ruusuja, jotka myös koristivat 4-kerroksellista hääkakkua.
Piha oli todella ihana ja monia kuvia otettiin juuri pihalla. Kaikilla oli hyvä mieli. Muutama hauska perinteinen leikki oli, josta yksi oli morsiammen ryöstö. Miehen piti keksiä runo. Ja se runo olikin öhöm, vähän pervo. Mutta kaikilla oli hauskaa! :)
Bändi soitti siitä asti kun tulimme hääpaikkaan ja lopetti silloin vasta kun me olimme miehen kanssa lähteneet hääyön viettoon.
Meidän 1,5-vuotias tyttö oli morsiusneitona ja oli kiltisti koko päivän! :)
Mitäs vielä?
Vieruskaverin kanssa keskustelin juuri monesta " onx sust mautonta" -kysymyksistä ja sitten pitäisin päivitettyä tietolinjaa siitä, mitä mieheni tekee illan mittaan.
Jes hyvät bileet!
Vierailija:
Kaikki ruoat olivat sieltä museolta. Hääkakku myös. Ja hieno olikin. .
Vieraita on vajaa sata, häät lapsettomat mahdollisuuksien mukaan. Ruokana jotain hienoa, alkuruokana paljon kalajuttuja ja erilaisia salaatteja. Pääruokana naudan lihasta jotain herkkua. Ruokajuomana tavalliset mutta halukkaille myös viiniä. Ilta kuluu tanssien, (oikea bändi, ensin perinteisiä valsseja, myöhemmin menevämpää esim. finnhitsejä ;) ) seurustellen ja iltapalaa nauttien. Hääpari lähtee puolen yön maissa sviittiin ja halukkaat saavat jatkaa juhlia miten mitkään haluavat.
Ne museon pitäjät laittavat itse ruoat ja tarjoilevat siellä. Ei siis ole mitään muumioita ;)
Ja taisin selittää vähän hassusti? :)
Terv. museohäiden järjestäjä ;)
Vierailija:
Ne museon pitäjät laittavat itse ruoat ja tarjoilevat siellä. Ei siis ole mitään muumioita ;)Ja taisin selittää vähän hassusti? :)
Terv. museohäiden järjestäjä ;)
joihin voisi teettää tanssiaispuvun ja käydä kampaajalla ja jossa olisi paljon komeita miehiä. Ruuasta ei ole niin väliä, kun en voisi syödä kuitenkaan.
Eri asia sitten olisiko mulla rahaa kaikkiin juhlan vaatimiin tykötarpeisiin ja olisiko niistä komeista miehistä mulle mitään iloa.
Ekana päivänä mulle laulettiin rakkauslauluja ja tehtiin hennatatuoinnit sekä sellasia kasvohoitoja sekä syötettiin makeisia, juhla-asun väri keltainen. Perusruokaa. Vain naisia.
Toisena päivänä oli värinä punainen, koruja varmaan pari kiloa päällä, varsinainen vihkiminen. Ruokana tannoorikanaa, biryania ja kymmeniä muita ruokalajeja. 250 vierasta. Istuin " valtaistuimellani" . 12cm korot. En kyennyt kävelemään.
Kolmantena päivänä ruokana kiinalaista. Karaokea ja tanssia. Juhla-asuni oli vihreä. Vain lähimmät 30 perheenjäsentä.
Perinteiset häät ohjelmanumeroineen on kivat vierailla.