Turvavyön käyttö autossa kuljettajan päätettäväksi
Nykyaikana kun autoissa on kaikenlaisia turvavarusteita kuten turvatyynyjä ja hätäjarrutus toimintoja ja niin edelleen niin mielestäni voisi turvavyön käyttöpakko poistua ja korvautua sen sijaan niin että auton kuljettajalla olisi oikeus päättää, onko auton kyydissä tarpeen käyttää turvavöitä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana kun autoissa on kaikenlaisia turvavarusteita kuten turvatyynyjä ja hätäjarrutus toimintoja ja niin edelleen niin mielestäni voisi turvavyön käyttöpakko poistua ja korvautua sen sijaan niin että auton kuljettajalla olisi oikeus päättää, onko auton kyydissä tarpeen käyttää turvavöitä.
Ei ne tyynyt auta jos matkustaja on idiootti. Turvavyöpakko on just sun kaltaisten aivokääpiöiden turvaks, kuten sekin että jos vyö ei ole kii kun poliisit ratsaa niin vyöttömän lompakko laihtuu.
Mun autoni ei liiku metriäkään ellei kaikilla ole turvavyö kiinni. En halua takaistuimella olevaa vyötöntä typerystä niskaani jos pitää jarruttaa äkkiä.
Montako kolausta olet saanu päähäsi kuin noin tyhmän jutun keksit?Ihan lienee jäänyt kaikki liikennevalistus sulta väliin.
Itse olen liikennealan ammattilainen, ja ainakin etupenkillä turvavyöt ovat täysin turhsillä turvatyyny pysäyttää mahdollisen ilmalennon alkuunsa.
Liikennealan trolli voi myös miettiä mistä pitää kiinni jos auto kääntyy katolleen. Jos siis trollilla olisi aivot, mitä epäilen
Olen poliisi ja minua harmittaa joka kerta kun joudun kirjoittamaan sakot turvavyön käyttämättömyydestä, en itsekkään käyttäisi ellei laki sitä vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen poliisi ja minua harmittaa joka kerta kun joudun kirjoittamaan sakot turvavyön käyttämättömyydestä, en itsekkään käyttäisi ellei laki sitä vaatisi.
Jos olisit oikeesti poliisi, tietäisit että laki suojelee lapsia ja niitä jotka eivät ole liveleakissa käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit oikeesti poliisi, tietäisit että laki suojelee lapsia ja niitä jotka eivät ole liveleakissa käyneet.
Kyllä minä tiedän mitä tässä työssä näkee. Sakon kirjoittaminen ei ole oikeasti ikinä kivaa ja mielestäni tällaisia turhia aiheita voitaisiin karsia reilulla kädellä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen liikennealan ammattilainen, ja ainakin etupenkillä turvavyöt ovat täysin turhsillä turvatyyny pysäyttää mahdollisen ilmalennon alkuunsa.
Höpö höpö.
Ammattilainen tietäisi että nykyautot turvalaitteineen on suunniteltu siten että matkustaja istuu vöissä paikallaan. Ilman vöitä istuva ei pysy kolarissa paikallaan ja voi olla laukeavan turvatyynyn tiellä -ja se on kovasti huono juttu.
Itaekään en todellakaan käyttäisi turvavyötä autossa ellei se olisi pakollista
Ihan totta. Jokaisen toopen pitää saada itse päättää päivänsä vaikka sitten jättämällä turvavyöt käyttämättä. Kunhan kuitenkin huolehtii, että ne viattomat lapset on asianmukaisesti vöissä kiinni.
Eipä siinä sitten hittojakaa. Poistetaan nämä myös korvausten piiristä jos jotain sattuu.
Hyvin se auto kulkee vaikka turvavyötä ei käyttäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo Poliisit sarjaa aika ajoin näkee, että poliisikaan ei sitä turvavyötä aina käytä.
En kyllä halua ihmisohjusta päälleni kolaritilanteessa. Se turvavyö suojelee myös muita autossa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää olla käyttämättä? Järki tietysti, mutta siitä ei taida tässä tapauksessa olla mitään vaaraa.
Ps. Turvatyyny ei oikein toimi ilman turvavyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo Poliisit sarjaa aika ajoin näkee, että poliisikaan ei sitä turvavyötä aina käytä.
No poliisit ei olekkaan penalin terävimpiä.
Taajamassa hyvällä kuljettajalla vyö on täysin tarpeeton varuste.
Voiko joku oikeast vakavalla mielellä tehdä näin idioottimaisen avauksen,en usko.
Jos nyt otataan vaikka esimerkiksi kaikki kilpa-autosarjat suomessa,niissä onnettomuuksissa ei ole tainnut kuolla yhtäkään lähivuosina. Jos niissä taas ei olisi käytetty turvavöitä olisi kuolleita varmasti kymmeniä ellei satoja.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeast vakavalla mielellä tehdä näin idioottimaisen avauksen,en usko.
Jos nyt otataan vaikka esimerkiksi kaikki kilpa-autosarjat suomessa,niissä onnettomuuksissa ei ole tainnut kuolla yhtäkään lähivuosina. Jos niissä taas ei olisi käytetty turvavöitä olisi kuolleita varmasti kymmeniä ellei satoja.
Ralli hommissa vyön käyttö on ihan perusteltua sillä vauhdit ovat moninkertaisia verrattuna perus neljänkympin taajamaliikenteeseen jossa hyville kuljettajille hyvin harvoin sattuu minkäänlaisia onnettomuuksia.ja kaupunki vauhdissa penkissä pysyy ihan pitämällä ratista kiinni.
Voi kulta pieni, jos turvavyötä ei käytetä niin turvatyyny voi kolarissa tappaa vyöttömän. Ihan oikeasti siis.
Älä ajattele, se ei selvästikään sovi sinulle.