Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkärin antaman sairasloman kyseenalaistaa?

Vierailija
13.09.2017 |

Ihmettelen miksi lääkäri antoi minulle 2 viikkoa sairaslomaa kun loukkasin käteni mutta se ei onneksi ollut murtunut.
Kipu oli ensimmäisenä päivänä helvetillinen mutta seuraavana päivänä kuvauksessa ei ollut murtumaa. Kerroin toki että kipu oli eilen kova mutta samantien sai 2 viikkoa sairaslomaa. Olin kolmen päivän päästä työkuntoinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kyseenalaistamista siinä on että palaat töihin heti kun siltä tuntuu? Vai pelkäätkö että ne töissä käskevät sut kotiin, koska on sairaslomalappu? Kuka ylipäätään sitä sairaslomaa on kyseenalaistamassa?

Vierailija
2/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä pidä ryyppyloma ja juo viinaa niin saatanasti 2 viikkoa putkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse noudattaa. Töihin vain!

Vierailija
4/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet töihin heti kun pystyt. Ei ole mitään estettä.

Vierailija
5/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vammasta. Liian nopeasti jatkuvaan rasitukseen palaaminen altistaa uusille vammoille paljon herkemmin.

Millaista työtä teet?

Vierailija
6/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin voi palata, mutta työnantajan pitää ilmoittaa siitä Kelalle etteivät maksa turhaan sairauspäivärahoja. Työnantajan vakuutuksetkin on voimassa ihan normaalisti, kun kohta joku niihin vetoaa.

Vierailija
7/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitten jos tyrit jotain töissä, pudotat vaikka tietokonenäytön/mummon lattialle ja se voidaan paikallistaa huonoon käteesi, vaikkei niin todellisuudessa olisikaan.

No kun se Sirpa käsineen sai sairaslomaa 2 vkoa, mutta tuli silti töihin, alkaa supina... kohta istut työkykyneuvonpidossa luottamusmiehen ja esimiehen kanssa ja sulle määrätään puoli vuotta lepolomaa mietojen rauhoittavien kera.

Vierailija
8/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyytänyt työnantajalta kevyempiä tehtäviä sairasloman ajaksi. Mursin jalkani ja sain neljä viikkoa saikkua mutta jo puolentoista viikon jälkeen palasin töihin. Kontorin puolelle kylläkin ja muut työni delegoitiin kävelykykyisille. Tein sitten vastavuoroisesti myös heidän kontorin puoleiset työt.

Mutta asia riippuu työstä ja työn antajasta. Vakuutus ei vältämättä korvaa jos joudut käyttämään kättä ja jotain sattuu kun sinulla on saikku.

Vierailija
9/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sitten jos tyrit jotain töissä, pudotat vaikka tietokonenäytön/mummon lattialle ja se voidaan paikallistaa huonoon käteesi, vaikkei niin todellisuudessa olisikaan.

No kun se Sirpa käsineen sai sairaslomaa 2 vkoa, mutta tuli silti töihin, alkaa supina... kohta istut työkykyneuvonpidossa luottamusmiehen ja esimiehen kanssa ja sulle määrätään puoli vuotta lepolomaa mietojen rauhoittavien kera.

Töihin mennään esimiehen luvalla, ei sinne voi mennä omasta päätöksestä. Lääkäriltä on hyvä kysyä myös mielipidettä, niin minä itse olen tehnyt.

Vierailija
10/10 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko jotkut että lääkäri pystyy ennustamaan, kuinka kauan joku tulee olemaan sairaaana?

Se kaksi viikkoa on sellainen määräaika. Tavoitteena on, että paranet tuon kahden viikon sisällä. Jos et parane, menet takaisin lääkärille ja tätä "määräaikaa" lisätään tarpeen mukaan.

Jotkut käyttävät sairasloman loppuun vaikka olisivat jo terveitä, mutta reilua kaikkia osapuolia kohtaan olisi mennä töihin heti kun paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi