Onko ihan normaalia lähteä ulkoilemaan vesisateeseen?
TIedän ihmisiä jotka lähtevät lastensa kanssa esim. leikkipuistoon säällä kuin säällä vaikka sataisi kaatamalla vettä. Monilla heistä ei ole itsellään edes kunnon sadevarusteita vaan ulkoilupuvuissa värjöttelevät vesisateessa vaikka lapsilla sentään on kunnon kuravehkeet. Harvoin kuitenkaan sataa reippaasti peräkkäisinä päivinä joten eikö edes yhtä päivää voi olla sisällä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulta jotenkin pois?
Ei tietenkään ole. Tottahan toki jokainen saa kastella itsensä jos haluaa eikä se ole minulta pois.
😃Et ole koskaan kuullut kuorivaatteista?
Kuorivaatteet kestävät kevyen sateen mutta eivät pidä rankkasadetta. Rankkasade menee kyllä kuorivaatteista läpi.
Kunnon kuorivaatteista ei mene, halpikset on toki erikseen.
Mulla on halpikset aika kovassa käytössä: toimii! Tarkoitin kunnon varusteilla hyviä, jotka peittää kaiken, mikä ei saa kastua :)
t.22
Eilisessä rankkasateessa pyöräillessä mulla oli vettähylkivät ulkoiluvaatteet päällä ja kyllä vain tuli vesi läpi oikein kunnolla. Paksu hupparikin kastui takin läpi likomäräksi ja jouduin olemaan töissä märät vaatteet päällä Paleli vielä iltapäivälläkin kun ei niitä saanut kuivaksi.
Eikö kastuminen yhtään haittaa teitä kun seisotte vesisateessa ilman sadetakkia?
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut valvomaan jo monta viikkoa, koska olen tätä asiaa miettinyt.
Kyllä mua ainakin keljuttaa seistä vesisateessa. Mulla ei ole kuravaatteita ja se tunne kun vesi imeytyy tuulitakin läpi, läpäisee edelleen college-hupparin ja kastelee lopulta aluspaidan niin se on tosi inhottava. Siinä sitten saa hytistä läpimärkänä. Mieluummin ulkoillaan kuivalla säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut valvomaan jo monta viikkoa, koska olen tätä asiaa miettinyt.
No mihin ratkaisuun päädyit? Onko normaalia ulkoilla kaatosateessa? Pitääkö olla huolissaan jos naapuri ulkoilee lastensa kanssa kaatosateessa?
Kuorivaatteiden vedenpitävyys on vähän niin ja näin. Mulla ainakin rankkasateessa meni vedenpitävistä IceMaxeista vesi läpi niin että lorisi. Aluspaita oli aivan likomärkänä.
No minä ainakin pyöräilen esim. töihin vaikka sataisi. Kunnon varusteet pitää koko tyypin kuivana. Matka ei ole kovin pitkä sentään. Töissä sadevaatteiden alta paljastuu siistit sisätyövaatteet, usein esim. mekko ja goretexkengät/ kumisaappaat vaihtuu sieviin sisäkenkiin. Hiuksetkin pysyy siistinä nutturalla hupun sisällä, ei ongelmaa lainkaan!
Ei olisi ihan pakko pyöräillä, mutta tuntuu, etten jaksa koko päivää töissä sisällä, ellen ulkoile aamulla matkoja. Kävelemiseen en malta aina varata tarpeeksi aikaa. Samalla tulee liikuttua säällä kuin säällä.
Ja kyllä muuten usein sataa monena päivänä peräkkäin, tai muuten sää ei kelpaa kaikille ulkoiluun. Kyllä on kuultu, että jotkut on 2 viikkoa putkeen sisätiloissa. En pystyisi!