Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi n. 13-15-vuotiaat tytöt halailevat toisiaan? Keitä he matkivat?

Vierailija
13.09.2017 |

Muistan omista peruskouluajoistani 90-luvun lopulta että kaikki tytöt halailivat toisiaan aina tavatessa ja hyvästellessä. Minua se teennäinen halailu ärsytti. Se oli noloa.

Äsken näin bussista nykyteinienkin toimivan samoin. Viisi pikkulissua halaili toisiaan kun osa meni bussiin ja osa jäi pysäkille. Alkoi huvittaa ja ihmetyttää, mistä ihmeestä teinitytöt eri aikakausina ottavat tuon halailun käyttäytymistavakseen? Osaako joku sanoa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ulkomaaliset miehet suutelevat julkisesti ihan Suomessakin.

Vierailija
22/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat katselleet lesposarjoja ja nyt matkivat niiden touhuja. Kannattaa puuttua heti tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole multa pois, ei. Minähän vain kysyin mistä teinit ottavat mallin halailuun kun suomalaisuuteen kulttuuriin ei tähän päivään asti ole kuulunut halailu eikä esim. poskisuudelmat.

Ap

Terveisiä sinne Urjalaan.

Vierailija
24/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole multa pois, ei. Minähän vain kysyin mistä teinit ottavat mallin halailuun kun suomalaisuuteen kulttuuriin ei tähän päivään asti ole kuulunut halailu eikä esim. poskisuudelmat.

Ap

No oh hoh :O

Olisiko Suomessa useampia alueita ja perheitä sillä kyllä meillä aina sukulaiset ja tuttavat halattiin ja iltaisin annettiin poskisuukot nukkumaan mennessä.

Vierailija
25/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ainakin mulla sellaista kosketuksen kaipuuta, ja tuntui, että muillakin näin oli. Siis toki halaan ystäviäni tavatessa ja hyvästellessä, jos tapaamisten välillä on pitkä aika, mutta teini-iässä siis tytöt halivat toisiaan ihan välitunnilla tunnin jälkeen. Joka välitunti. Luulen, että ap kysyi tätä... olihan se vähän outoa kun halattiin ihan koko ajan tunnin välein mutta se on sitä teini-ikää 😊

Vierailija
26/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä halaamisesta etenkään naisten kesken. On todella kiusallista kun kaksi saman pituista ja varsinkin isommat rinnat omaavaa naista halaa keskenään. Siinä sitten tissit muljuaa vastakkain, eikä tiedä kuinka lähelle toista uskaltaa mennä. Ehkä minulla on väärä tekniikka.

Vierailija
27/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, joitakin saatettu jopa pitää sylissä vähän väliä vauvana. Kamalaa.

Eile tuli vastaan nuoripari joilla kyltti FREE HUGS! Kyllä kelpasi.

Vierailija
28/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kans nuo ajat kun yläasteella tyttöporukan jokainen jäsen piti halata aina tavatessa :D Oltiin muka niin aikuisia ja sivistyneitä, vaikka tapana oli mennä leikkikentälle Ofelia-pullojen kanssa ja rääkyä kilpaa muiden lissujen kanssa humalassa. Oli siellä toki räkiksiäkin. Ne ei halailleet toisiaan eikä tytöt halailleet niitä. Tytöt vetivät niiltä vain housut alas ja myöhemmin spekuloivat yhdessä kellä oli minkäkin kokoinen.

Vierailija
29/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailu jees, mutta poskipusut inhottaa koska en halua toisten bakteerisia suita minun naamaani.

t: Keski-Euroopassa monessa maassa asunut

Vierailija
30/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin halata . Tuo kulttuuri on ihanata.

T: Setämies

Vierailija
31/31 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päälle parikymppinen, ja yläasteelta jääneen kaveriporukan kanssa halataan aina tavatessa ja hyvästellessä, ja se tuntuu ihan luonnolliselta. Ja jos joskus joku ei haluaisikaan halata, tuntuisi se vähän jopa "loukkaavalta" – itselläni kävisi ainakin ensimmäisenä mielessä, että hän yrittää tarkoituksellisesti ottaa minuun etäisyyttä ja viilentää välejä, pitää minua vastenmielisenä jne. Tämä siis sellaisten kavereiden kohdalla, joille halaaminen on kuitenkin ollut ihan ookoo edelliset ~10 vuotta.

Minuakin ns. "teennäinen halailu" kyllä ärsyttää, mutta miellän teennäiseksi ennemminkin sellaisen, jos pitää "kohteliaisuudesta" halata joka ikistä tutun tutun tutun tuttua, tai jos joku (yleensä vanhempi naisihminen) haluaa halata heti ensitapaamisella. En vain voi sietää sellaisia muka-haleja, joissa kämmenet vähän koskettavat toisen selkää, mutta välissä on hirveä hajurako.

Itselleni halaukset – varsinkin sellaiset selkärangassa tuntuvat rutistukset! – ovat merkki siitä, että olemme ns. samaa porukkaa. Siksi halaankin pääasiassa perheenjäseniä, lähimpiä ystäviä... Enkä koskaan itse omatoimisesti tarjoa halausta kellekään, kenestä en pidä – en edes muodon vuoksi. Ja jos joku tarjoaa minulle halausta ja rutistaakin oikein kunnolla, otan sen merkkinä siitä, että hän hyväksyy minut eikä pidä minua ainakaan ihan täysin vastenmielisenä. ":D"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi