Parhaat säästövinkit?
Nyt pitäisi saada kuluja karsittua kun tuntuu koko ajan olevan tili tyhjä. Kerro parhaat säästövinkit ja miten saat rahat riittämään?
Kommentit (30)
Ala käyttää käteistä. Päätä viikonpäivä, jolloin nostat x euroa käteistä. Sillä pitää pärjätä viikko. Toki nostettava summa täytyy laskea sen mukaan, mitä laskuje jälkeen jää tilille.
-21
Laitan solmun muovipussiin vasta sen jälkeen kun olen punninnut tuotteet. Sitten solmu kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Laitan solmun muovipussiin vasta sen jälkeen kun olen punninnut tuotteet. Sitten solmu kiinni!
Niin meinaat että se solmu painaa enemmän kuin se avonainen pussi? selvä...
Yhdelta ulkomaalaiselta sivulta bongattu vinkki: "Ask yourself, do I need it or do I want it?" Eli ala osta MITAAN jos et sita tarvitse.
Meilla saastetaan mm. nain:
- Evaat toihin
- Ei viihdepaketteja
- Todella edulliset puheaika- ja datapaketit puhelimiin (Mulla menee kymppi kuukaudessa puhelimeen)
- Tyomatka kustannukset: kavellen, pyoralla vai julkisilla? Onko oma auto sittenkaan edullisin vaihtoehto?
- Viikonloppuisin tehdaan paljon ilmaisia huveja, kuten erilaiset ilmaistapahtumat, kavelyt, nahtavyydet...
- Leffoissa kaydaan todella harvoin, ehka kerran vuodessa hurvitellaan
- Ala osta valmiskahveja kaupungilla ollessasi
- Kaupasta etsin halvinta useammin, esim. paivan lopussa olevat -30% tarjoukset, en osta brandituotetta jos edullisempikin on hyva laatuinen yms.
Olen pienituloinen opiskelija. Aloitin saastamisen "52 week saving plan" -jutun mukana. Eli Vko 1: saastoon 1 euro, Vko 2: s2 euroa, Vko 3: 3 euroa jne. Jos ei karsi menna esim. 10 euron yli tai vitonenkin tekee tiukkaa, voit liikkua omien rajojesi sisalla eli et mene oman korkeimman summasi yli (esim. 5 euroa), vaan lahdet sitten alaspain (4e, 3e) ja ykkoseen paastyasi taas ylos. Olen saanut saastettya melkein 300 tuolla tyylilla. Pieni summa ehka monelle, mutta mulla tuo summa on motivoinut saastamaan lisaa ja tiedan, etta mulla on vahan edes rahaa tallessa pahan paivan varalle.
Tuosta ruokalistasta ja siinä pysymistä olen vähän eri mieltä. Itse teen ostoslistan karkeasti ja kaupassa vasta päätän, mitä ostan. Katson alennukset ja päätän aina sitten vähän sen mukaan.
Minustakaan ei kannata tehdä ruokalistaa, silloin ei voi hyödyntää tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se solmu painaa enemmän kun avonainen pussi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos pomppaat ilmaan samalla hetkellä kun punnitset, pussi painaa vähemmän! - ai ei vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos pomppaat ilmaan samalla hetkellä kun punnitset, pussi painaa vähemmän! - ai ei vai?
Enhän minä ole siinä vaa an päällä! Höpsö.
Mulla tuo sama vinkki, että ala säästämään rahaa. Itse toteutan sen vain eri tavalla. Eli keräilen rahoja. Hankin lukollisen rahalippaan, jossa lokerot kolikoille ja seteleille. On niin mukava kerätä sinne eri kolikoita ja seteleitä. Toiset keräilee postimerkkejä tai muumimukeja, minä keräilen rahaa.
Joo voi olla tyhmää kun ei kasva korkoa, mutta tosi motivoivaa minulle, kun näen sen kasvavan rahamäärän.