Auton polttomoottori tuntuu vähän kököltä nykyisin
Autoni on ladattava hybridi ja ajan melkein kaikki ajot täyssähkömoodissa koska se yksinkertaisesti on niin paljon mukavampaa, liikennevaloista lähtee todella sutjakkaa ja lisäksi ajaminen lähes äänetöntä, joskus harvoin kun joutuu ajamaan polttomoottorilla, niin tuntuu tosi kököltä, äänekkyys ja vaihteiston toiminta ym. Kyllä tuo polttomoottoritekniikka alkaa olla tiensä päässä.
Kommentit (14)
Vihreää tekopyhää itsekehua, nauttikaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoni on ladattava hybridi ja ajan melkein kaikki ajot täyssähkömoodissa koska se yksinkertaisesti on niin paljon mukavampaa, liikennevaloista lähtee todella sutjakkaa ja lisäksi ajaminen lähes äänetöntä, joskus harvoin kun joutuu ajamaan polttomoottorilla, niin tuntuu tosi kököltä, äänekkyys ja vaihteiston toiminta ym. Kyllä tuo polttomoottoritekniikka alkaa olla tiensä päässä.
Eikö yksi aivoton ylistysketju riittänyt:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2891080/sahkoautot-ovat-taysin-ylivoimai…
?
Ei riittänyt!
Ai kun te city-vihreät olette niin paljon parempia kuin me muut. (Tämänhän sä halusit kuulla)
Tokihan sähkömoottori on ominaisuuksiltaan polttomoottoria parempi. Ongelmana on vain sen tarvittavan sähkön mukana kuljettaminen. Kovin pitkällehän sillä täyssähkömoodilla ei ajella.
Ainahan se on ollut huonompaa teknologiaa. Ainoastaan amerikkalaisen öljy- ja autoteollisuuden historiallinen valta on syynä siihen, että polttomoottori nousi ykköseksi (ja henkilöauto ylipäätään syrjäytti julkisen liikenteen).
Yli 5 litrainen V8 ja automaattivaihteisto - ei tarvitse murhtia ja naapurit kadehtii...
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut huonompaa teknologiaa. Ainoastaan amerikkalaisen öljy- ja autoteollisuuden historiallinen valta on syynä siihen, että polttomoottori nousi ykköseksi (ja henkilöauto ylipäätään syrjäytti julkisen liikenteen).
Täysin mitättömän aisiaa tuntemattoman kommentti: Akkutekniikasta johtuen sähköautot ovat vasta nyt mahdollisia.
Bensiini on paras keino kuljettaa energiaa autossa tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut huonompaa teknologiaa. Ainoastaan amerikkalaisen öljy- ja autoteollisuuden historiallinen valta on syynä siihen, että polttomoottori nousi ykköseksi (ja henkilöauto ylipäätään syrjäytti julkisen liikenteen).
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut huonompaa teknologiaa. Ainoastaan amerikkalaisen öljy- ja autoteollisuuden historiallinen valta on syynä siihen, että polttomoottori nousi ykköseksi (ja henkilöauto ylipäätään syrjäytti julkisen liikenteen).
Oisko kuitenkin akkuteknologian puuttuminen tai vastaavan teknologian jolla energia varastoidaan? Nestemmäinen polttoaine on helppo sekä turvallinen varastoida ja se on halpaa. Kaasut nousevat kokoajan rinnalle ja kaasu/bensa hybridejä saisikin olla enemmän saatavilla.
Sähköautot eivät tule korvaamaan polttomoottoriautoja ennen kuin kehitetään kevyt ja tehokas tapa varastoida sähköä. Se voi tapahtua 2 vuoden päästä tai siihen voi mennä 20 vuotta. Ei kannata nojata teknologiaan jota ei vielä ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on ollut huonompaa teknologiaa. Ainoastaan amerikkalaisen öljy- ja autoteollisuuden historiallinen valta on syynä siihen, että polttomoottori nousi ykköseksi (ja henkilöauto ylipäätään syrjäytti julkisen liikenteen).
Täysin mitättömän aisiaa tuntemattoman kommentti: Akkutekniikasta johtuen sähköautot ovat vasta nyt mahdollisia.
Bensiini on paras keino kuljettaa energiaa autossa tälläkin hetkellä.
Polttonesteiden energiatiheys on monikymmenkertainen parhaimpiinkin akkuihin verrattuna. Satojen kilojen akuston energia vastaa muutamaa bensalitraa. Samoin sen energian saaminen akkuihin on hidasta. Bensaa tai dieseliä tankkaus tapahtuu megawattien teholla, kun sähköautojen akkuja ladataan parhaimmillaan kymmenien kilowattien tehoilla.
Tästä tajuaa, että ollaan vielä varsin kaukana siitä että sähköautoilla pystyttäisi kilpailukykyisesti korvaamaan polttomoottoriautot. Akkutekniikassa pitäisi tapahtua kertaluokkien harppauksia, eikä sellaisia ole ihan näköpiirissä.
Tämä on ollut sähköautojen ongelma jo vuosisadan ajan. Akkutekniikan kehitys on ollut hidasta, ja ajoneuvokäyttöön se on tapahtunut vähän mobiilielektroniikan sivutuotteena. Nyt kyetään tekemään luksusauton hinnalla taajama-ajoon riittäviä ajopelejä, mutta kaukana ollaan vielä siitä, että nykyisiä perheautoja hinnaltaan ja käyttöominaisuuksiltaan vastaavia täyssähköautoja olisi tarjolla. Siihen menee pikemminkin vuosikymmeniä kuin vuosia.
Mitä tästä kampanjoinnista sulle maksetaan?
Pieni lisä budjettiin ei tekisi itsellekään pahaa.. :)
Polttomoottori tulee toimimaan autojen voimanlähteenä vielä kymmeniä vuosia. Sähkömoottorit tulevat varmasti lisääntymään autoissa, mutta ne ovat vain apuna tai se sähkö tuotetaan polttomoottorilla autossa.
Kaikki muu on haaveilua ja turhaa nillitystä.
Eikö yksi aivoton ylistysketju riittänyt:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2891080/sahkoautot-ovat-taysin-ylivoimai…
?