Miksi yhtiöt piilottaa yleensä nykyään henkilöstön yhteystiedot?
Yritä siinä sitten asioida heidän kanssa kun kenellekään ei voi soittaa. Oman sidosryhmän sisällä on tietty kaikilla kaikkien puhelinnumerot mutta selvä enemmistö on poistanut ne www-sivulta kuluneen kahden vuoden aikana.
Kommentit (3)
Kaksi tärkeintä syytä on henkilöstön suojaaminen häirinnältä (asiattomat yhteydenotot, roskapostitus yms.) ja kilpailijoilta (houkutellaan osaajia toiseen firmaan) ja toisaalta annetaan työntekijöille työrauhaa ja käsitellään asiat yhdenmukaisesti kun yhteydenotot ohjataan firman virallisen kanavan kautta.
No en ihmettele jos jotkut näkevät ihan normaalina soittaa työajan ulkopuolella työasioita. Läheinen on nyt ihan määräaikaisena sijaisena sellaisissa kahdeksasta neljään -hommissa, (on ollut ennenkin siellä mutta sai potkut) melkoinen yllätys kyllä, kun firman asiakas soitti perjantaina joskus puoli yhdeksän, että hän nyt tarvitsee sen tuotteensa, jota ei ollut hakenut liikkeen aukioloaikana vaikka oli kiireelliseksi tuotaessa sanonut.
Ihmetyttää mistä oli numeron edes saanut, oliko soittanut useitakin työntekijöitä/pomoja läpi vai muistanut nimen ja tiedustelusta saanut numeron, kun sivuilla ei taida mitään tietoa olla.
No, tuohan lähti sitten illalla antamaan työn, mutta harmittaa jotensakin hänen puolestaan että luultavasti tästäkään firman edun ajattelemisesta ei hyötyä ole itselleen, vaan saa taas kenkää kun sijaista ei enää tarvita.
Sähköposteihin tulee hirvittävät määrät roskapostia, jos ne laittaa sellaisenaan nettiin.
Ehkä sit myös halutaan että ihmiset asioi keskuksen kautta eikä "häiriköi" suoraan työntekijöitä.