Parisuhteen kesto pettäessä
Tämä on usein tapetilla tämä aihe, jokainen luultavasti kokee joskus tämän asian. Meille myös kävi näin jatkoimme ja suhteemme parani ja toinen ei halua edes ulos enää lähteä. Jokaisen valinta. Mutta ahdistaa jos toinen kärsii ettei käy missään. Näin ei kuulemma ole. Mutta parisuhteemme ei ole koskaan voinut näin hyvin. Eli jos rakastat toista ota kissa pöydälle ja keskustele äläkä pui Somessa sitä oikeaa vastausta et täältä löydät. Uskon että jos et anteeksi voi antaa et häntä rakastanut ole oikeasti ikinä :( jos rakastat rakastat häntä ehdoitta, myös huonoja puoliaan. Kaikilla meillä niitä on minulla itselläni kun toisella paljon silti minä olen aito ,surullinen elävä persoona jota sattuu kun satutetaan itken siitä. Mutta se mikä ei tapa niin vahvistaa. Pystypäin kohti uusia pettymyksiä et voi vanhana sanoa että jäipäs tuokin kaivelemaan. Ottakaa huomioon riitoihin tarvitaan aina kaksi. Hyvää syksyn jatkoa ja rakastakaa toisianne ja näyttäkää toisille se että mitä ilman ihminen jää jos sinut menettää.
Kommentit (7)
Hei haloo nyt kirjoitti:
Höpöhöpö, eiköhän se ennemmin ole niin, että jos pettää, niin ei toista rakasta tarpeeksi.
"jos rakastat rakastat häntä ehdoitta, myös huonoja puoliaan", mites kun suhteessa paljastuu uusia huonoja puolia, joita ei alunperin ollut valmis rakastamaan, koska ei tiennyt henkilössä tällaisia olevan? Ei nyt ihan perustelluin syy sulla. Mitäs kun mies paljastuu vaikka sarjamurhaajaksi tai lasten hyväksikäyttäjäksi, häntäkö pitäisi siitä huolimatta rakastaa vaikka se olisikin vastoin omaa moraaliasi? Huoh.. 0/5.
Ei se noinkaan yksinkertaista ole. Rakastan puolisoani koko sydämmestäni ja haluan olla vain hänen kanssaan (parisuhteessa) mutta olen silti pettäny useasti, koska hetken jännitys saa syttymään. Alapeukut ei todellisuutta kuitenkaan muuta niin älkää vaivautuko
No hyvä teille sitten noin. Itse en kyllä tuollaiseen parisuhteeseen halua. Onneksi mieheni on samaa mieltä kanssani ja elämme ihanaa elämää yhdessä kahdestaan niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Voit siis uskoa ja luottaa täysillä sinua pettäneeseen? Hyvä sinä! Minä en voisi vaan ajatukset karkaisivat tilanteeseen mitä jos...
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo nyt kirjoitti:
Höpöhöpö, eiköhän se ennemmin ole niin, että jos pettää, niin ei toista rakasta tarpeeksi.
"jos rakastat rakastat häntä ehdoitta, myös huonoja puoliaan", mites kun suhteessa paljastuu uusia huonoja puolia, joita ei alunperin ollut valmis rakastamaan, koska ei tiennyt henkilössä tällaisia olevan? Ei nyt ihan perustelluin syy sulla. Mitäs kun mies paljastuu vaikka sarjamurhaajaksi tai lasten hyväksikäyttäjäksi, häntäkö pitäisi siitä huolimatta rakastaa vaikka se olisikin vastoin omaa moraaliasi? Huoh.. 0/5.Ei se noinkaan yksinkertaista ole. Rakastan puolisoani koko sydämmestäni ja haluan olla vain hänen kanssaan (parisuhteessa) mutta olen silti pettäny useasti, koska hetken jännitys saa syttymään. Alapeukut ei todellisuutta kuitenkaan muuta niin älkää vaivautuko
Jos hetken jännitys on tärkeämpää kuin kumppani, niin sinä et tiedä mitä rakkaus tarkoittaa.
Melko mustavalkoista tekstiä. Elämänkokemus tuo niitä muitakin värejä.
Miten niin jokainen kokee joskus? Noin puolet ihmisistä pettää jossain vaiheessa elämäänsä. Se tarkoittaa myös sitä, että noin puolet seurustelee ihmisen kanssa, joka ei ole koskaan pettänyt kumppaniaan. Jos vähän katsoo kenen kanssa lyöttäytyy yhteen eikä jatkuvasti vaihda kumppania, niin on varsin kohtuulliset mahdollisuudet selvitä elämästä ilman uskottomuutta. Te vapaasuhdepromoilijat ette vaan suostu tätä hyväksymään.
Ja toiseksi, minä en usko täysin ehdottomaan rakkauteen. Johonkin se raja on vedettävä, mitä suhteessaan suostuu rakkauden nimissä sietämään. Joillain se raja menee uskottomuudessa, toisilla vaikkapa alkoholismissa ja kolmansilla fyysisessä väkivallassa. Ei ole oikeaa eikä väärää paikkaa tuolle sietämisen rajalle, mutta jos sitä rajaa ei ole ollenkaan, on kyse sairaasta suhteesta ja läheisriippuvuudesta eikä mistään rakkaudesta. Näin ollen ehdottoman rakkauden ihailu on minusta lähinnä typerää. Oikeaa ja tervettä rakkautta on se, missä kumpikin kunnioittaa sekä puolisoaan että itseään.
"jos rakastat rakastat häntä ehdoitta, myös huonoja puoliaan", mites kun suhteessa paljastuu uusia huonoja puolia, joita ei alunperin ollut valmis rakastamaan, koska ei tiennyt henkilössä tällaisia olevan? Ei nyt ihan perustelluin syy sulla. Mitäs kun mies paljastuu vaikka sarjamurhaajaksi tai lasten hyväksikäyttäjäksi, häntäkö pitäisi siitä huolimatta rakastaa vaikka se olisikin vastoin omaa moraaliasi? Huoh.. 0/5.