Suihkussa käyminen hiljaisuuden jälkeen
Mitä mieltä olette siitä, että käydään suihkussa klo 22-23 jälkeen, jolloin hiljaisuus on alkanut?
Itse asun kerrostalossa alimmassa kerroksessa ja jos joskus pääsen suihkuun vasta 22 jälkeen, alkaa yläpuolella asuva naapuri kopistella lattiaa sen merkkinä, että se häntä häiritsee.
Joten onko suihkussa käyminen hiljaisuuden jälkeen kiellettyä kerrostalossa? Talonyhtiön järjestyssäännöissä en löytänyt siitä mainintaa.
Kommentit (52)
Tee isännöitsijälle valitus siitä kolinasta. Yläkertalainen varmaan mielellään kertoo isännöitsijälle miksi kolisee. Menee sitten valistus sinne virallisesti ja varmasti uskottavasti perille.
Tai pyydä talotoimikuntaa selventämään ohjeita. Meillä se toimii hyvin. Talotoimikunnan kokouksessa asia käsitellään anonyymisti ja ihan pelkkänä asiana. Sitten pöytäkirjat menee kaikille. Meillä esim. Nurmikolla saa leikkiä, muttei ekan kerroksen ikkunoiden takana. Parvekkeella saa tupakoida yms. Asioita jotka ei tarvitse usännöitsijän kallista työaikaa.
Laita isännöitsijälle viesti että hiljaisuuden jälkeen yläkerrasta kuuluu pauketta, ja että se häiritsee sinua. Jos vaikka laittaisi huomautuksen naapurillesi. Suihkussa saa käydä vaikka klo 4 aamuyöllä, jos on tarve. Sen voit myös kertoa naapurillesi, jos satut törmäämään.
On monia syitä miksi normaaleja elämän ääniä joskus kuuluu ns. hiljaisuuden aikana. Nämä ääniyliherkät voivat muuttaa omakotitaloon, vaikka kuvittelevat itse, että voivat kontrolloida kerrostalossa toisten ihmisten tavallista elämää.
Suihkussa, paskalla ja kusella käyminen ovat normaaleja elämiseen kuuluvia toimintoja, joita voi tehdä myös kerrostalossa mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Myös vessan saa vetää!
Suihkussa käyminen on normaalia elämää ja siellä saa käydä oman aikataulun mukaan. Samoin vessan saa vetää silloin kun siellä käy. Juttele sille naapurille niin saatte asiat sovittua. Mene vaikka soittamaan ovikelloa ja esittäydy, kerrot että sinulla on menoja pitkään iltaan ja joudut välillä käymään suihkussa vähän myöhemmin, mutta toivot ettei se häiritse häntä.
Vierailija kirjoitti:
Laita isännöitsijälle viesti että hiljaisuuden jälkeen yläkerrasta kuuluu pauketta, ja että se häiritsee sinua. Jos vaikka laittaisi huomautuksen naapurillesi. Suihkussa saa käydä vaikka klo 4 aamuyöllä, jos on tarve. Sen voit myös kertoa naapurillesi, jos satut törmäämään.
On monia syitä miksi normaaleja elämän ääniä joskus kuuluu ns. hiljaisuuden aikana. Nämä ääniyliherkät voivat muuttaa omakotitaloon, vaikka kuvittelevat itse, että voivat kontrolloida kerrostalossa toisten ihmisten tavallista elämää.
Juuri tällaisen toimintatavan vuoksi noita naapuririitoja syntyy. Miksi sotkea isännöitsijää mukaan tällaiseen ihan tavalliseen naapuriasiaan. Asiat voi hoitaa myös fiksusti.
Saa käydä suihkussa hiljaisuudenkin aikana ja jos jotain suihkun kohina häiritsee tai herättää niin mielestäni on yliherkkä. En minä tahalleen käy suihkussa joskus klo 22 jälkeen mutta joskus tuo aika sopii parhaiten omaan rytmiin enkä sitä käy nyt väkisin muuttamaan sen takia jos suihkun kohina sattuisi nyt jotain häiritsemään.
Eikä suihkussa kukaa tuskin ikuisuutta myöhään illalla loju.Ei pitäisi senkään äänen kauaa häiritä. Laskisi vaikka lampaita sen aikaa.
Naapuri sai varoituksen kun laski yöllä vettä. Kun muutin niin mulle tultiin heti sanomaan että veden laskeminen yöllä on kielletty järjestyssäännöissä.
Ei voi häiritä tahallista koputtelua sano että haostaa paskan. Sekä sano että voi painua korpeen
Tietysti töistä tultua saa käydä suihkussa.
Kerran oltiin kylässä ja emäntä kielsi vetämästä vessaa yöllä - oltiin kerrostalossa. Aamulla pöntössä oli kunnon jööti. Pyörsi kieltonsa jo samana päivänä.
Minua häiritsee paljon enemmän naapurin käveleminen kuin suihkussa käyminen. Koska kävelemisestä tulee paljon kovempi ääni.
Meillä käydää yöllä klo 22, 23 ja 02 suihkussa ja se on täysin laillista. Suihku on normi elämisen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri sai varoituksen kun laski yöllä vettä. Kun muutin niin mulle tultiin heti sanomaan että veden laskeminen yöllä on kielletty järjestyssäännöissä.
Näillä säännöillä ole mitään väliä. Oikeudessa kumotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi olla talossa, jossa ei kuulu elämisen ääniä! En halua tuntea olevani ainoa ihminen koko talossa. Tällä hetkellä asun rivitalossa ja joskus liika hiljaisuus alkaa vaivata.
Vaikka sitä sanotaan hiljaisuudeksi saat käydä suihkussa, saat leipoa, saat puhua saat yskiä saat käydä vessassa, saat mennä ulos puukengät jalassa ja aivastaa tai pieraista kuuluvasti mennessä saat myös puhua samalla. Tuo aika meinaa vain sitä ettet silloin hakkaa nauloja seinään tai ala jotain poraamaan etkä asentamaan parkettia.
Ei täällä ainakaan edes kuulu naapureiden suihkussa käymiset, vaikka huono äänieristeinen 1960-luvun kerrostalo muuten.
Käyttäjä42811 kirjoitti:
Ei voi häiritä tahallista koputtelua sano että haostaa paskan. Sekä sano että voi painua korpeen
Ääliö nostaa vanhan aloituksen esiin.
Käyttäjä42811 kirjoitti:
Eiköhän tämä asia ole ratkennut jo 5v sitten 🙄
Minä pyrin käymään suihkussa aina ennen hiljaisuutta, mutta aina se ei onnistu ja se on musta ok. Vähän tuntuu oudolta, että suihkussakäyminen häiritsee noin paljon naapuria. On tosi herkkäuninen, jos siihen herää. Ja jos on hereillä suihkun aikana, niin mitä sillä on väliä? Suihkussa kun tuskin normaalisti menee varttia kauemmin.