Joku tulkitkaa!!
Näin erittäin outoa unta viimeyönä haluaisin siihen jonkinlaisen tulkinnan, kiitos paljon jos joku jaksaisi edes osan unesta tulkita sillä tämä uni on melkoisen pitkä. En ole myöskään varmaan ikinä muistanut mitään unta näin yksityiskohtaisesti joten tämä jotenkin on jäänyt häiritsemään.
Uni alkoi siitä kun epäilin olevani raskaana. Menin kouluni terveydenhoitajalle jossa terveydenhoitaja vähän paineli vatsaani ja sanoi, kyllä olet raskaana. Olin todella kauhuissani.
Myöhemmin odotin terveydenhoitajan huoneen edessä uutta tarkastusta varten, tila missä odotin oli täynnä koululaisiani. Terveydenhoitaja tuli ulos huoneestaan, sanoi nimeni ja huusi jotain raskaudestani niin että kaikki tilassa olevat koululaiseni kuulivat. Olin erittäin nolostunut ja siitä tuli aika iso skandaali koulussamme.
Sitten myöhemmin olin terveyskeskuksessa raskauden takia, mutta sainkin siellä jonkun lapun jossa luki että minulla on masennus ja jokin muu ongelma pään sisällä , en nyt muista mikä. Olin erittäin hämmentynyt.
Menin istumaan terveyskeskukseen sisälle joidenkin kavereideni kanssa jotka olivat siellä joidenkin omien ongelmien kanssa. Terveyskeskus ei ollut ollenkaan niinkuin normaalisti, se oli todella suuri sali jossa oli paljon keltaisia sohvia ja verhoja ja outo keltainen ja hämärä valo. Tuli minun vuoroni, minut saatettiin yhdelle ympyrän muotoiselle sohvalle keskelle salia, missä oli 5 terapeuttia jotka kertoivat että en olekaan raskaana, olen kuvitellut kaiken ja että minulla on vain masennus ja joku muu juttu mitä en muista nyt. He alkoivat pitää minulle sitten jotain terapiaa, minä itkin ja huusin vain heille, romahdin täysin.
Yhtäkkiä olinkin taas koulussani, kouluni oli täysin veden vallassa ja kaikki uivat siellä. Koulukaan ei näyttänyt normaalilta vaan se oli täynnä erittäin suuria ikkunoita. Minulle annettiin kynttilä jota piti pitää toisella kädellä ilmassa, toisella kädellä piti vain uida eteenpäin. Uin aika kauan ympäri koulua ja lopulta tiputin kynttiläni ja se sammui. Sitten uin jonnekkin ylös missä ei ollut enää vettä ja siihen uni loppui.
Kommentit (5)
Jokin uudi asia alkamssa elämässä, ja se mietityyttä/ pelottaa sinua.
No tulkitsisin tuon niin, että ehkä stressaat jotain asiaa juuri nyt tai sitten nukuit pahassa asennossa, mikä ilmeni painajaisena. Nuo unen tapahtumat ovat varmaan niitä pahimpia pelkojasi (ja juuri nehän tunnetusti aina sitten tulevat niihin painajaisiin): eli raskaaksi tulo nuorella iällä, hulluksi tuleminen ja julkinen häpeä.
Ei tuossa sen kummempaa ole. Mieti, jos voisit vähentää stressiä jollain tavalla ja vaikka koittaa rentoutua.
Tai jos et stressaa nyt mistään, niin katsoisin, että voiko patjalle/tyynylle/makuuhuoneen ilmanvaihdolle ehkä tehdä jotain.
(Ja minä olin muuten unessani Putinin kanssa treffeillä, että en ehkä sinuna olisi kovinkaan huolissani.) ;)
Koulun veden vallassa oleminen unessa voi johtua luonnonmullistuksista, joita maailmalla on riittänyt. Koet, että sinun kuuluu kantaa valona kynttilää, joka symboloi soihtua ts opettaa. Oikeasti olet alkanut miettiä ikääntymistäsi. Biologinen kellosi on alkanut tikittää ja sinun onkin aika miettiä, että tahdotko saada lapsia. Luulen, että tahdot, mutta pelkäät sen tuomia muutoksia elämääsi ja esim maapallon levotonta tilaa.
Et voi pitää kaikkia lankoja omissa käsissäsi, se olisi vain harhassa elämistä. Lapsen saaminen olisi hyppy tuntemattomaan. Joko sinulla on vakipaikka vai kannattaako edes odottaa sitä? Aika käydä treffeillä? Puoliso jo olemassa? Kaikki tuntemani opettajat ovat yrittäneet tulla raskaaksi viimeistään silloin, kun ovat saaneet vakipaikan. Turha kuitenkaan jättää lisääntymishaaveita roikkumaan vain siksi, että työ ja työ ja työ ja työ.
Ihan sama, saunoin viime yönä pate mustajärven kanssa ja etsin pyyhettä :p