Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisten kanssa Atlantin yli?

Vierailija
05.04.2006 |

Lentäisitkö 12 kk . ja 4 v. lasten kanssa Atlantin yli? Tai oletko tehnyt niin?

Miten meni? Lento? Aikaeroon sopeutuminen?

On lennetty lasten kanssa vain pari 6 tunnin lomalentoa ja matka on kyllä tuntunut tosi pitkältä, vaikka ei ole ollut edes aikaeroa.

Nyt olisi tarve lentää USA:aan, ja meno-paluun välissä korkeintaan viikko.

Vuoden vanhaa en raaski jättää hoitoon niin pitkäksi aikaa ja nelivuotias on jo niin iso, että tajuaa mistä jäisi paitsi. Ja muutenkin olisi kiva että hän pääsisi tapaamaan sukulaisia pitkästä aikaa. Vaihtoehtoina siis mennä koko perheellä tai jättää reissu väliin.

Vinkkejä kokoneemmilta, kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sinne usan itärannikolle lennä jotain 8-10 tuntia. kuulostaa kyllä tosi pitkältä ajalta noin pienien olla lentokoneessa, kun siellä ei ole edes yhtään mitään tekemistä.

Vierailija
2/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa paljon paikallaan leikittäviä leluja mukaan, kirjoja, värityskirjoja, piirrosalustaa, palapelejä yms. Pientä naposteltavaa jne.

Meillä ainakin sujui hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensimme saman matkan oman perheeni kanssa ensimmäisen kerran silloin kun olimme veljeni kanssa 3 ja 5, mutta minusta me olimme paremmin käyttäytyviä, ja meillä oli kärsivällisemmät vanhemmat!

Kultaako aika muistot?

Vierailija
4/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset sopeutuivat aikaeroon? Mihin aikaan päivästä lensitte? Kuinka itse jaksoitte valvoa lasten kanssa " väärään aikaa vuorokaudesta"

En tiedä teenkö asiasta vaikeamman kuin se onkaan. Mun mies on vaan aika lyhytpinnainen ja vaatii paljon unta. Uskoisin että pärjään lasten kanssa, jos mies on hyväntuulinen. Mutta jos mieskin kärttyää, niin mitäs sitten?

Vierailija
5/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on kaikki mennyt. Esikoinen oli 7 viikkoa, kun lennettiin ekan kerran. Kuopus hiukan vanhempi. Me aloitamme aikaeroon totuttautumisen aina vahan aikaisemmin. Esim. annamme lasten valvoa normaalia pidempaan.

Rohkeesti vaan, ei ne lapsetkaan siihen muuten totu. Meilla ovat onneksi jo todellisia maailmanmatkaajia. Kirjoja tai vastaavaa tekemista vaan mukaan.

Vierailija
6/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi??

Vierailija
7/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tiedostan tilanteen. Rakas mieheni on lyhytpinnainen ja väsyneenä tosi kärttyinen. Eikä hän erityisesti rakasta matkustamista. Ottaisin hänet mukaan matkalle lähinnä vain lapsenvahdiksi, koska haluan itse mennä tapaamaan sukulaisiani, ja koska en raaski olla niin pitkään erossa lapsista.

Mietin, että kannattaako matkalle lähteä ollenkaan, ja siihen toden totta vaikuttaa matkaseura eli vauva, leikki-ikäinen ja perusluonteeltaan kärttyinen elämäni mies.

Mutta asiaan - kuulen mielelläni muidenkin kommentteja pitkistä lennoista ja aikaerosta pikkulasten kanssa.

Vierailija
8/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten lapset sopeutuivat aikaeroon? Mihin aikaan päivästä lensitte? Kuinka itse jaksoitte valvoa lasten kanssa " väärään aikaa vuorokaudesta"

En tiedä teenkö asiasta vaikeamman kuin se onkaan. Mun mies on vaan aika lyhytpinnainen ja vaatii paljon unta. Uskoisin että pärjään lasten kanssa, jos mies on hyväntuulinen. Mutta jos mieskin kärttyää, niin mitäs sitten?

Tästä on nyt parisen vuotta aikaa, mutta jotenkaan en muista mitään ihmeempiä ongelmia olleen. TAisin itse olla väsynein! ;-) Jotenkin se rytmi vaan palautui täällä päässä, sitä taisi itsekin olla matkasta niin innoissaan, että sen voimin jaksoi jetlagin lasten kanssa.

Huomaan, että mulla ei kovin tähdellisiä neuvoja ole, mutta haluan kannustaa lähtemään rohkeasti matkalle vaan. Lapset on tosissaan luontaisia selviytyjiä. He kun eivät vielä aikuisten tapaan tiedä, että nyt niitä ongelmia " pitäisi/kuuluisi" olla.. heh! ;-)

Hyvin se sujuu, reissuun vaan!

P.S. Jenkeissä lapsia rakastetaan, joten jos lennätte paikalliskoneilla, niin palvelu tulee olemaan hyvää. Siellä huomioidaan lapset aivan eri tavalla kuin Suomessa.

Vierailija
9/9 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi