Miksi kysyt pikaruokalassa "tyttöjen" tai "poikien" lelua?
Jos tilaat lastenaterian ja kysyn tuleeko lelu niin 80% pyytää erikseen tyttöjen ja poikien leluja.. Pari kertaa olen ihan tahallaan pakannut mukaan poikien leluksi jotai ns "tyttöjen" tavaraa.
Kommentit (18)
Multa kysytään aina että haluanko tytön vai pojan lelun.
En minä kysy, vaan ne työntekijät kysyy kumman haluan.
Ne myyjäthän kysyvät, kumpi laitetaan.
Missä pikaruokalassa näin tehdään? Ei meiltä ole koskaan kysytty 🙄
Minä osaan kyllä katsoa, mitä sinä olet ojentamassa ja jos sanoin, että poikien lelu, niin pystyn kovaäänisesti kysymään, että hei, kuuntelitko lainkaan, että pyysin poikien lelun vai etkä välitä lainkaan asiakkaiden tilauksista. Minä maksan sen lelun ja minulla on asiakkaana oikeus saada pyytämänilainen lelu etenkin kun myyjä kysyy, että tytölle vai pojalle. Jos se ei sovi myyjälle, niin osaan tehdä valituksen esimiehelleen.
Hei ensinnäkin ihana, että muistat pakata lelut kuitenkin mukaan. Meiltä on monesti lastenaterioista lelut puuttunut.
Olen kiinnittänyt myös huomiota tähän, että meiltä kysytään halutaanko tyttöjen vai poikien lelut lähes aina. Sitten tarvitaee kysyä, että mitkähän lelut siellä nyt on? Tänään juuri mies haki ruoat ja vaihtoehtoina oli hello kitty ja pokemonlelut. Tyttöni valitsivat pokemonit.
Suurin osa lapsista haluaa leimautua sukupuolensa mukaan. Ja jos eivät, niin harvassa on vanhemmat, jotka eivät anna poikansa nukeilla tai tyttöjensä autoilla leikkiä.
Miksi tämä siis on olevinaan suurikin ongelma yhteiskunnassamme?
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla kaikissa mäkkäreissä missä olen asioinut.
Kysyvät itse ja suurin osa vanhemmista tuntee lapsensa sen verran hyvin, että tietävät tykkääkö toinen perinteisemmistä tyttöjen vai poikien leluista. Vaikka parempi kai ap:n mielestä olisi, ettei kysyttäisi vaan pojan kanssa liikkeellä olevalle vaan annettaisiin se poikien lelu.
Siksi että lapsi tykkää enemmän tietynlaisista leluista. Jos ap itsekin kerran ymmärrtä, että on olemassa "tyttöjen" ja "poikien" leluja, niin mikä tässä on ongelmana?
Mä toivoisin, että kysyttäisiin sen mukaan mitä leluja on. Eli esim "my little pony, vai transformers lelu?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla kaikissa mäkkäreissä missä olen asioinut.
Pohjois-Suomessa ollaan saatu ihan itse valita ilman koodauksia, nyt näytti olevan Pokemonia ja Hello Kittyä, lapsi olisi voinut ottaa ihan kumpaa tahansa.
pitäiskö siellä mäkkärissä ruveta saarnaamaan että sukupuolia ei ole olemassa ja että se minimipalkkaa nauttiva (luultavasti opiskelija) on itse paholainen kun olettaa että ihmisillä on sukupuolia
Vierailija kirjoitti:
pitäiskö siellä mäkkärissä ruveta saarnaamaan että sukupuolia ei ole olemassa ja että se minimipalkkaa nauttiva (luultavasti opiskelija) on itse paholainen kun olettaa että ihmisillä on sukupuolia
Mäkkärin minimipalkka on 10e/h
Yleensä vanhemmat tuntevat lapsensa sen verran hyvin, että toivovat sitä mieleisintä lelua.
Mistäs sinä ap sitten tiesit, kumpi oli se väärän sukupuolen lelu? Niin, tiesit itsekin varsin hyvin, mitä tarkoitettiin, joten miksi asian ääneen sanominen on pöyristyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lapsi tykkää enemmän tietynlaisista leluista. Jos ap itsekin kerran ymmärrtä, että on olemassa "tyttöjen" ja "poikien" leluja, niin mikä tässä on ongelmana?
Se, että joku tyttö ei uskalla ottaa poikien lelua, koska pelkää että muut kiusaa. Ei leluilla pitäisi olla mitään sukupuolia.
Oho, olipa yllättävää, en ole koskaan pyytänyt noin. Aika useinhan ne eivät ole kummallekaan sukupuolelle suunnattuja ja niistä kerroista kun on ollut "poika- ja tyttölelut", on ainakin välillä tullut valittua "väärän" sukupuolen lelu, kun lapsi itse on halunnut tai olen tiennyt sen mieluisemmaksi.