Sairas ex joka ei jätä rauhaan..
Ottaa jo niin hermon päälle, erosta kohta kolme vuotta ja viimeksi viime yönä tullut viesti "nähdäänkö tänään". Olen sanonut nätisti, pahasti, ollut vastaamatta, estänyt..Perustelee uusia profiileja esim. instaan ja facebookiin, jotta saa taas yhteyttä. Raivostuttavaa, miten joku ihminen kuvittelee oikeudekseen häiritä toista ihmistä aina vaan. Suhteessa olimme 7 vuotta, ja ex oli väkivaltainen ja narsistinen, muutin salaa pois ystävien avulla. Nykyisin hän on uudessa suhteessa ja kihloissakin. Joskus harkitsin lähestymiskieltoa, kun tuli "varo missä liikut lehmä"- tyylisiä viestejä, mutta pelkään että provosoituu siitä vielä enemmän..
Mitä mun pitää tehdä, oksettaa koko ihminen niin paljon ettei mitään rajaa ja suututtaa ettei edelleenkään kunnioita mun rajoja tai yksityisyyttä :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Aika jänniä nuo miesten eronjälkeiset. Naisesta taas tuntuu eron jälkeen samalta kuin suhteen aikana, eli ei miltään. Mutta mies kertoo jostain tunteistaan, joita ei suhteen aikanakaan voinut havaita.
Aivan. Meidän suhde oli yhtä kaltoinkohtelua, henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, pettämistä ja mun haukkumista. Muisti kyllä sanoa minkälainen lehmä olen eikä mua kukaan kestä. Nyt olen kuitenkin elämän rakkaus vielä kolmen vuoden jälkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Hei, en halua sinulta yhteydenottoja mitään kautta.En myöskään aio tavata sinua enkä reagoida viesteihisi enää mitenkään. Haen tarvittaessa vaikka lähestymiskieltoa tai teen rikosilmoituksen vainoamisesta ellet ymmärrä lopettaa.Ole hyvä ja jätä minut rauhaan."
ja sitten toimit kuten olet edellä kertonut. Kun olet tehnyt selväksi ettet halua olla tekemisissä etkä enää vastaa ei-toivottuihin viesteihin tuon malliviestin jälkeen, voit viedä asian poliisin tietoon.
Toinen vaihtoehto on, että toimitat joka ikisem viestin kihlatulle jonka mies urpoiluissaan lähettää. Sen jälkeen jos uhittelu alkaa, mene poliisille.
Minulla on myös Narsisti ja Skitsofreenikko exä, joka ei jätä rauhaan. Erosta on reilusti yli vuosi. Ensin oli 5kk hiljaa ja luulin päässeeni eroon. Sitten viestejä alkoi sataa. Mihinkään en ole vastannut. Saattaa olla parikin kk hiljaa, mutta jos sattuu näkemään jossain (esim.autolla liikkumassa, koska on pieni paikkakunta) niin heti aktivoituu. Tulee "Näytitpä hyvältä ja oli hieno nähdä sut" (todella ahdistavia tällaiset viestit) kun en vastaa mitään, niin menee korkeintaa viikko ja kyselee esim. jotain tavaraansa, mitä minulla ei todellakaan ole. Seuraavana päivänä sitten viestiä, että soittaa minulle ja keskustellaan (en vastaa, mutta pelottaa ja ahdistaa) Tätä kuukaudesta toiseen. En tiedä loppuuko koskaan, sillä tahti on vaan kiihtynyt. Itsestäni ei ikinä saisi tällaista ahdistelijaa.
N.48
Ehkä ystävät on jälkikäteen sanonut, että niin hyvän menetit tai jotain vst. Monikaan ei kehu puolisoa parisuhteen aikana. Nyt sitten mies ei kestä häviötään.
Paras vaan ettei vastaa kuin esim lasta koskeviin asioihin.Ja niihinkin neutraalisti.
Anna provosoitua. Laita 1 viesti missä toteat, että häirintä loppuu nyt ja seuraavasta viestistä teet poliisille lähestymiskieltopyynnön. Ja sitten teet sen ja jatkat niiden tekemistä jos sekoilu jatkuu. Äläkä anna mitään huomiota vainoajalle, juttelet vaan poliisille ja asia on siinä. Et edes mieti koko asiaa enää
Kyseinen ihminen on ollut jo kaksi vuotta kihloissa. Niin järkyttävää paskaa tuo minulle viestittely, ottaa todellakin otsalohkoon kaikin tavoin. Hyi helvetti :( Ja kyllä mä menen vainoamisesta tekemään ilmoituksen. Pelottaa vaan hieman se, mitä sitten tapahtuu. Ap