Sairas ex joka ei jätä rauhaan..
Ottaa jo niin hermon päälle, erosta kohta kolme vuotta ja viimeksi viime yönä tullut viesti "nähdäänkö tänään". Olen sanonut nätisti, pahasti, ollut vastaamatta, estänyt..Perustelee uusia profiileja esim. instaan ja facebookiin, jotta saa taas yhteyttä. Raivostuttavaa, miten joku ihminen kuvittelee oikeudekseen häiritä toista ihmistä aina vaan. Suhteessa olimme 7 vuotta, ja ex oli väkivaltainen ja narsistinen, muutin salaa pois ystävien avulla. Nykyisin hän on uudessa suhteessa ja kihloissakin. Joskus harkitsin lähestymiskieltoa, kun tuli "varo missä liikut lehmä"- tyylisiä viestejä, mutta pelkään että provosoituu siitä vielä enemmän..
Mitä mun pitää tehdä, oksettaa koko ihminen niin paljon ettei mitään rajaa ja suututtaa ettei edelleenkään kunnioita mun rajoja tai yksityisyyttä :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Älä reagoi mitenkään. Deletoi viesti ja oo ajattelematta koko ihmistä/asiaa. Nyt ja aina.
Viestejä tulee n.2 viikon välein. Osa todella pitkiä, osa lyhyitä. Olen ajatellut että säilytän ne mahdollista lähestymiskieltoa ajatellen, jos siihen on pakko joskus turvautua. Ap
Yritä jatkaa lähestymiskieltoa. Poista somet jos muu ei auta. Ikävää jos sinun pitää rajoittaa elämääsi ja netin käyttöäsi asian vuoksi, mutta on se yksi vaihtoehto. Salaa tiedot vaikka nehän on jo varmaan salaiset.
"Hei, en halua sinulta yhteydenottoja mitään kautta.En myöskään aio tavata sinua enkä reagoida viesteihisi enää mitenkään. Haen tarvittaessa vaikka lähestymiskieltoa tai teen rikosilmoituksen vainoamisesta ellet ymmärrä lopettaa.Ole hyvä ja jätä minut rauhaan."
ja sitten toimit kuten olet edellä kertonut. Kun olet tehnyt selväksi ettet halua olla tekemisissä etkä enää vastaa ei-toivottuihin viesteihin tuon malliviestin jälkeen, voit viedä asian poliisin tietoon.
Vierailija kirjoitti:
"Hei, en halua sinulta yhteydenottoja mitään kautta.En myöskään aio tavata sinua enkä reagoida viesteihisi enää mitenkään. Haen tarvittaessa vaikka lähestymiskieltoa tai teen rikosilmoituksen vainoamisesta ellet ymmärrä lopettaa.Ole hyvä ja jätä minut rauhaan."
ja sitten toimit kuten olet edellä kertonut. Kun olet tehnyt selväksi ettet halua olla tekemisissä etkä enää vastaa ei-toivottuihin viesteihin tuon malliviestin jälkeen, voit viedä asian poliisin tietoon.
Olen toiminut noin jo. Sanottu on, hyvällä ja pahalla. Ongelmana on se, että tällä hetkellä viestit häiritsevät ja suututtavat, mutta pelkään että pimahtaa lähestymiskiellosta ja käy mun kimppuun joskus vielä. Ap
Palkkaa joku järjestö muistuttamaan häntä elämän pienistä tosiasioista. Varmaan 1000 e riittää sopivaan muistutukseen niin, että viestien tulo loppuu. Katkenneilla sormilla on vaikeaa näpytellä viestejä :-)
Mulla lyhyestä tapailusuhteesta kehittyi varsinainen riesa, kun lopetin suhteen. Mies ei tätä voinut hyväksyä, vaan alkoi viesteillä ja soitoilla pommitus, kävi toistuvasti oven takana ja kyttäsi taloyhtiön pihalla. Onneks olin suunnitellut jo muuttoa, eikä hän tiennyt uutta osoitettani, joten pian ei onneksi tarvinnut enää pelätä, että milloin hän on taas rimputtamassa ovikelloa.
Kuitenkin soitot ja tekstarit jatkuivat, jopa valjasti omat kaverinsa ja tuttavansa soittelemaan minulle. Mihinkään en vastannut ja estin systemaattisesti tietyt puhelinnumerot. Puolisen vuotta oli aika aktiivista häiriköintiä, sitten harveni yhteydenotot ehkä 1 krt/ 2 kkssa. Mutta vielä viime kesänäkin yritti lähettää viestiä, kun tapailusta oli kulunut vuosi. Sometilit poistin myös. Harmittaa, kun pitää rajoittaa omaa elämääni yhden kahjon takia, mutta en myöskään halua yhteydenottoja miltään valeprofiileilta.
Tämä ei ollut niin vakava tapaus sinällään, eikä varsinaisesti ole tarvinnut oman turvallisuuteni puolesta pelätä. Kuitenkin todella ahdistava ja rasittava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ja sitten oikeasti yhteys poliisiin ja lähestymiskielto.
Sisko haki lähestymiskiellon. Heti sen jälkeen tuli nimetön postikortti.. Ei lopu ikinä, mutta vähenee, kun ei ikinä vastaa. Estä hänen viestit? Laita faceen se asetus ettei sinua löydä. Ja Insta yksityiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta vastaavasta ja loppuiko häiritseminen koskaan..ap
Mä erosin mun hullusta ja väkivaltaisesta exästä 1995. Onneksi ei ollut somea silloin, eikä vielä pitkään aikaan, joten häiriköinti oli aluksi puheluita ja kännyköiden yleistymisen jälkeen tekstiviestejä. Tällöin puhelut onneksi vähitellen väistyivät viestien tieltä. Aluksi häirintä oli aika tiuhaa, lopulta harveten. Loppuaikoina enää kerran pari vuodessa ja ihan viimeiset viestit sain 2009. Joten kyllähän ne lopulta loppuivat. Toivottavasti en koskaan enää joudu häntä kohtaamaan.
Tsemppiä!
Minulla ei ole mitään instoja tei facebookkeja, eikä minua löydä mistään. Turvakielto, osoitetta eikä puhelinnumeroa saa yhtään mistään, paitsi ehkä rikollista tietä mutta siitä jää kiinni. Ei mitään reagointia mihinkään ikinä. Näin saadaan melko varmaan loppumaan. Ja muutin satojen kilometrin päähän.
Olenko minä kirjoittanut tämän 😮
Poliisi on se kuka tuossa tilanteessa voi auttaa. Vainoamistahan tuo on ja se on nykyään rikos. Älä itse reagoi yhteydenottoihin mitenkään mutta säilytä ne ja vie poliisille.
Paras kun estät kaikki mahdolliset, vaihdat numeroa ja et vastaa mitään mihinkään.
Poliisille ilmoittaminen tuskin auttaa ja saa teidät vaan "tekemisiin" rikosprosessin kautta. Se kun ei mene niin että poliisi toruu ja kieltää ja homma on ohi vaan siitä tulee pitkä tie joka ei välttämättä johda toivomaasi lopputulokseen. Usein ihmiset ilmoittaa asioista poliisille sillä mielellä että Mä haluisin että se joutuis kuulusteluun ja poliisi sanois että noin ei voi toimia tai että se oppis että toi on väärin, mut en mä tästä mitää oikeusjuttua halua. Ei mene niin. Eikä lähestymiskielto ja sen rikkominen ketään estä oikeasti, se on usein vain kaunis ajatus. Usko mua, Mä tiedän näistä jotain.
Ja sitähän se sulta haluaa, reagointia ja tunteita. Vain täydellinen estäminen ja ignooraaminen toimii. Tsemppiä, tiedän että toi on raskasta!
Mun miehen exä jaksoi tuota 8 vuotta. Nyt aktivoituu enää kerran vuodessa, keväisin. Se lienee tyypillistä jos on mielenterveydessä jotain pientä vinksallaan.
Nostan tämän vanhan ketjun, koska häiriköinti on alkanut jälleen. Pitkiä viestejä tuli, kuinka rakkaus ei lopu koskaan ja millään muulla ei ole väliä, kuin että saa mut itselleen. Mua oksettaa, ahdistaa ja hieman jopa pelottaa. Olin jo hetken siinä uskossa, että minut on jätetty rauhaan, kun ei kuukausiin kuulunut mitään. Ap
Aika jänniä nuo miesten eronjälkeiset. Naisesta taas tuntuu eron jälkeen samalta kuin suhteen aikana, eli ei miltään. Mutta mies kertoo jostain tunteistaan, joita ei suhteen aikanakaan voinut havaita.
Älä reagoi mitenkään. Deletoi viesti ja oo ajattelematta koko ihmistä/asiaa. Nyt ja aina.