Millä olet saanut pienennettyä ihohuokosia? Tein virheen
ja menin kesän aikana lukuisia kertoja meikit naamalla nukkumaan. Tuloksena laajentuneet ihohuokoset :( Mistä saisin apua? Keinoja? Tuotteita?
Kommentit (15)
Salisyylihappo kuorii ihoa ja pienentää ihohuokosia, jos ongelmana on mustapäät. Hyarulonahppo pienentää ihohuokosia, jos ongelma on vain suureksi jääneet ihohuokoset. Öljyä, esim hamppu- tai argan-, kannattaa laittaa niihin kohtiin, missä ihohuokoset ovat suurentuneet. Kuivattavien tuotteiden käyttöä kannattaa varoa (alkoholipitoiset yms) ja samoiten silikonipitoisten, koska silikoni tukkii ihohuokosia.
vieraskin kirjoitti:
Salisyylihappo kuorii ihoa ja pienentää ihohuokosia, jos ongelmana on mustapäät. Hyarulonahppo pienentää ihohuokosia, jos ongelma on vain suureksi jääneet ihohuokoset. Öljyä, esim hamppu- tai argan-, kannattaa laittaa niihin kohtiin, missä ihohuokoset ovat suurentuneet. Kuivattavien tuotteiden käyttöä kannattaa varoa (alkoholipitoiset yms) ja samoiten silikonipitoisten, koska silikoni tukkii ihohuokosia.
Ei oikeastaan ole mustapäitä.
Ap
Ihohuokoset eivät enää supistu, kun ovat laajentuneet. Pienesti voivat supistua, mutta muuten ei ole mitään tehtävissä. Tästä olen ravannut lääkäreissä ja vastaus on aina sama.
Huokoseni ovat niin suuret, että nenä muistuttaa valkoista mansikkaa. Lapset aina kysyvät, miksi nenäsi on täynnä reikiä. Tervetuloa joukkoon.
Minulla pieneni huokoset maybeautyn incredible face gel tuotteella. Kuorii ihoa tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihohuokoset eivät enää supistu, kun ovat laajentuneet. Pienesti voivat supistua, mutta muuten ei ole mitään tehtävissä. Tästä olen ravannut lääkäreissä ja vastaus on aina sama.
Huokoseni ovat niin suuret, että nenä muistuttaa valkoista mansikkaa. Lapset aina kysyvät, miksi nenäsi on täynnä reikiä. Tervetuloa joukkoon.
Mä uskoisin, että jotain on tehtävissä, koska tämä tapahtui niin hetkessä.
Ap
Ehkä olen yksittäistapaus, mutta kun itsellä oli sama ongelma niin pesin tiskisaippuan kanssa nenääni varmaan tunnin. Heti ei auttanut, mutta seuraavana päivänä nenän iho oli todella kuiva ja alkoi hilseillä/ repeillä ohuina suikaleina. Samalla alta paljastui iho ilman laajentuneita ihohuokosia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen yksittäistapaus, mutta kun itsellä oli sama ongelma niin pesin tiskisaippuan kanssa nenääni varmaan tunnin. Heti ei auttanut, mutta seuraavana päivänä nenän iho oli todella kuiva ja alkoi hilseillä/ repeillä ohuina suikaleina. Samalla alta paljastui iho ilman laajentuneita ihohuokosia.
Provoilet
Kokeile Mary Kay -ihonhoitokonsultilta Pore minimizeria, ja sen kanssa hellästi kuorivaa mikrohiontaa.
Olen saanut hiukan parannusta kun aloitin käyttämään BHA-kuorintaa ja retinol-voidetta. En tiedä kummasta johtuu. Mulla siis järkyttävän kokoiset ihohuokoset, joista ne lievemmät ovat muuttuneet vähemmän huomattavaksi.
Sitruunamehu "kasvovetenä" auttaa itselläni.
Ikävä kyllä ei onnistu, kun on ne kerran saanut levähtämään ne pysyy sellaisina lopun ikää. Mun nenä ei ole kaunista katseltavaa :(
Ei niitä kokemukseni mukaan millään saa pienemmäksi, mutta nykyään on tosi hyviä pohjustusaineita joilla ne voi täyttää niin että meikistä sentään tulee sileä. Paras löytämäni on Cliniquen Pore refining solution, vinkkinä muillekkin reikänenille. Munkin lapsi on tuosta muuten huomauttanut :~D En tiedä sitten joku mikrohionta tekeekö mitään. Ei ainakaan kukaan ole ehdottanut.
Alkoholin käyttöä vähentämällä. En meikkaa ollenkaan. Käytän kasvovettä ja joskus apteekin suihkutettavaa 'thermal' vettä eli painepullossa olevaa kivennäisvettä lähteestä. Ja olen jo iäkäs mutta minulla on edelleen kaunis iho.