Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkkä joka käyttää kynsilakkaa ja vaalentaa hiuksia!?

Vierailija
08.09.2017 |

Eräässä ammattiliiton lehdessä.....työkaverit ei saa käyttää mitään hajusteita kun muuten tulee kohtaus jne. Kuvassa hänellä kynsilakkaa ja blondaus. Heh.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohakuinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin se iltapaskassa valittaja joka ei voinut muka mennä edes kauppaan ilman hengityssuojainta, mutta sitten instagramin kuvissa näkyy kotona kylppärin hyllyllä älytön kemikaalivarasto.

Vierailija
4/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa yliherkkä voi olla vain tietyntyyppisille hajuille. Esimerkiksi itse reagoin voimakkaalla pahoinvoinnilla ja migreenillä tietynlaiseen valkosipulin hajuun (uunissa kypsennetyt valkosipulit 😱), muuten siedän valkosipulia ihan hyvin ja käytetäänkin melkein kaikessa ruuassa.

Silti, todennäköisesti liioittelee ongelmaansa ja hyppyyttää työkavereitaan. Tai ainakin sen kuvan antaa, ei ihan tainnut miettiä loppuun asti. Olisi ainakin sen kynsilakan jättänyt kuvista pois.

Vierailija
5/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalennusaine on kyllä ihan hajusteetonta, jos nyt puhutaan ihan vaan vaalennuksesta eikä väristä. Ja kai niitä hajusteettomia hiusvärejäkin on olemassa, kun kerran on hajusteettomia kampaamojakin.

Kynsilakoissa ei myöskään ole hajusteita, vaikka ne liuottimet karulle haisevatkin.

Vierailija
6/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreissä on nykyään olemassa luomu-vaihtoehtoja. Ja hajusteiden käyttö on eri asia kuin kynsilakka. Esim itseäni häiritsee bussissa jos jollain on vahvasti parfyymiä, mutta ei häiritse jos joku(tai jos itse laittaisin) käyttää kynsilakkaa. Taidat itse nyt puhua aiheesta, jota et ymmärrä.

Vierailija
7/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa kyllä oudolta. Itse en ole mitenkään yliherkkä hajusteille, mutta nimenomaan juuri kynsilakka ja blondausaine aiheuttaa päänsärkyä. Se haju on vaan molemmissa ihan järkky.

Vierailija
8/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut huonosta sisäilmasta ja nykyisin monet hajut ottavat koville. En osaa itsekään sanoa mitkä ja miksi. Esim. juhlissa, joissa on 20 ihmistä, niin yksi mies haisee niin kamalalle, että meinaan pyörtyä. Hänellä mahdollisesti jotain partavettä?

Sitten työpaikalla 7 naista, mutta vain yksi haisee nenääni ihan hirvittävältä. Kaikilla kuitenkin on meikkiä ja tukat nätisti. En tiedä, mitä ainetta henkilö käyttää. Samoin kasvovoiteista vain joku sopii iholleni. Joku toinen ei (kirvelee, punoittaa, kuumottaa). Ainesosaluetteloissa on niin paljon eri aineita, että en ole niitä alkanut tutkia, mikä se ehkä niistä on. Ja voihan se olla yhdistelmä.

Minulle pahimmat

- huuhteluaine

- miesten suihkusaippua (axe ym sport) 

- miesten partavesi, naisten hajuvesi

- jotkut hiusvahat ja lakat

- tulostin, kopiokone, tietokonekäryt

- hometalot tietenkin, koulujen muovimattokäryt

- ulkona kevään hajut, maahome ja ruohosilppu, 

- hyasintti, lilja

Voin kertoa, että vaihtaisin mihin vaan sairauteen tämän sairauteni. Tämä tekee olostani tuskaa. En uskalla olla tekemisissä ystävien kanssa, matkustella jne. En ole varma, pystynkö jatkaa työpaikassani. Mistä sitten saan rahaa??

Yhtään ei haittaa ulosteen, hien, ruuan haju. Eikä meikilliset ihmiset.

Vierailija
9/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulostaa kyllä oudolta. Itse en ole mitenkään yliherkkä hajusteille, mutta nimenomaan juuri kynsilakka ja blondausaine aiheuttaa päänsärkyä. Se haju on vaan molemmissa ihan järkky.

Kynsilakka haisee tosiaan järkylle ja tuntuu pahalle. Kyseessä on kuitenkin eri mekanismi kuin hajusteyliherkkyydessä ja -allergiassa.

Vierailija
10/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa toisessa ketjussa yksi väitti entisen työkaverin kärsineen toisen työkaverin hajusteista. Se hajuista valittaja oli nuhjuinen, ei välittänyt vaatteista, hänellä ei ollut meikkiä ja hiuksetkin oli huonosti, kun taas hajusteista käyttävä oli kaikin puolin tyylikäs. Loppujen lopuksi valittaja tuomittiin työpaikkakiusaamisesta.

Hajusteyliherkkyydestä kärsivä ei saa siis vaalentaa hiuksia tai käyttää meikkiä, selvä. Jos taas hän ei käytä mitään, on se merkki mielenterveysongelmista ja kateudesta tuoksuvia ja tyylikkäitä ihmisiä kohtaan. Jospa hajusteyliherkkyys saisi diagnoosin ja jokainen hajusteita oireita saava pääsisi suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle. Sehän olisi kaikille helpotus, eikö vaan?

Vierailija
11/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä korostajia, jotka saavat tällä tavalla pomoteltua ja hyppyytettyä muita. Eihän näistä paljon ennen kuulunut, mutta nykyään joka työpaikalla on omansa.

Vierailija
12/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sanoa olevani erityisen yliherkkä hajusteille, mutta jotkut hajuvedet saa mulla kyllä migreenikohtauksen aikaan. Olen joutunut pyytämään alaiseltani, että ei laittaisi tiettyä hajuvettä töihin ja hän onneksi ymmärsi hyvin. Jotkut hajut vaan ei käy. Esim. kukista tuoksulilja on ihan kammottava ja saa mulle migreenikohtauksen. Kerran työpaikalle tuotiin niitä kimpullinen ja vaikka kimppu oli aulassa, jouduin sen poistamaan, koska paha olo tuli vyöryten. Se on todella inhottavaa ja voin vakuuttaa, että paljon inhottavampaa herkälle itselleen.

Vierailija
13/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettei muka ns. luomukynsilakat haise? Ja vetysuperoksidi? Joopa joo.

Vierailija
14/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan päänsärkyä ns. jatkuvasti nenässä haisevista hajuista. Tämän vuoksi en voi käyttää parfyymia tai hajustettuja pyykinpesuaineita. Mutta värjään kyllä tukkaani. Hiusväri haisee aika ätäkältä sen puoli tuntia kun vaikuttaa tukassa ja pari tuntia sen jälkeen, kun on pesty pois. Värjään tukkani joka toinen kuukausi joten mitenkään jatkuvasta hajuärsykkeestä ei ole kyse. Kynsilakkojen kanssa on vaikeampaa enkä nykyään juuri enää käytä kynsilakkoja, koska se on ihan sattuman kauppaa kuinka nopeasti niiden haju kynneltä haihtuu vai haihtuuko ollenkaan.

Vierailija
15/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit. Hajusteille herkkä ei ole KAIKILLE hajuille herkkä. Jos olisi, niin eihän sellainen ihminen voisi enää koskaan mennä mihinkään ihmisten ilmoille, tai käyttää MITÄÄN kosmetiikkaa. Ne on ne tietyt hajusteet, jotka aiheuttavat oireita. Ootte te yksinkertaisia. Kai se on vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei itse ole koskaan kokenut.

Vierailija
16/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta tuo henkilö saa kohtauksen ihan hetkellisestäkin hajusta. Niin miten silloin voi olla puoli tuntia väri päässä. Eikö silloin siis tule kohtausta. Miten se voi olla mahdollista?

Ja kynsien lakkauksessa ensin poistat lakat yhdellä myrkyllä ja sitten uutta lakkaa, eikä tule kohtausta.....

Vierailija
17/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa oli niin kattava lista kaikesta mikä kohtauksen aiheuttaa, mm pakokaasu, että outoa kun siitä pitkästä listasta just blondaus ja kynsilakka on ok. Mutta ehkä just sopivasti niin sitten on. Kiva että voi kuitenkin käydä kampaajalla ja manikyyrissä.

Vierailija
18/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit. Hajusteille herkkä ei ole KAIKILLE hajuille herkkä. Jos olisi, niin eihän sellainen ihminen voisi enää koskaan mennä mihinkään ihmisten ilmoille, tai käyttää MITÄÄN kosmetiikkaa. Ne on ne tietyt hajusteet, jotka aiheuttavat oireita. Ootte te yksinkertaisia. Kai se on vaikea ymmärtää sellaista, mitä ei itse ole koskaan kokenut.

Niinpä. Ihmetelläänkö ja pohditaanko seuraavaksi vaikka sitä, että miten on mahdollista, että siitepölylle allerginen voi pitää lemmikkiä tai kala-allergikko syödä lihaa?

Vierailija
19/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmetelläänkö ja pohditaanko seuraavaksi vaikka sitä, että miten on mahdollista, että siitepölylle allerginen voi pitää lemmikkiä tai kala-allergikko syödä lihaa?[/quot

Ehkä sitten pohditaan jos kala-allergikko haluaa kieltää kalanayönnin kokonaan. Tai siitepöyallergikko vaatii kaikkien kasvien poistamista.

Vierailija
20/24 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jotkut tuoksut kirvelee silmissä. Ei mitään käsitystä mikä sen aiheuttaa. Kynsilakanpoistoaine haisee pahalle, muttei aiheuta kirvelyä. Ei se hajun määrä vaan laatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän