Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet mieltä siitä, että 9 hengen työpaikassa kaksi ihmistä käy koko ajan vain keskenään kahvilla?

Vierailija
08.09.2017 |

Olemme isommassa talossa töissä mutta yksi yhtenäinen 9 hengen yksikkö. Olemme jatkuvasti siis tekemisissä toistemme kanssa ja teemme yhteistyötä.

Meillä on kaksi työntekijää, jotka ovat hyvät kaverit keskenään. He kovaan ääneen alkavat aina iltapäivällä kysellä toisiltaan: "Hei XXX, lähdetäänkö kahville?" He hyvin selkeästi jättävät aina kysymättä keneltäkään muulta, haluaisiko joku tulla mukaan.

Tuo kahvitauon aika olisi kaikille meille muillekin luonteva aika pitää taukoa. No tämä johtaa sitten siihen, että emme me muut halua kahvitella heidän kanssaan, koska se tuntuu tunkeilulta. Joko menemme samaan aikaan kahville mutta eri paikkaan istumaan, tai vielä useammin odotamme noin puoli tuntia ja menemme sitten muut itse kahville.

Muuten kyllä kaikki juttelemme keskenämme ihan sujuvasti ja tulemme kyllä toimeen.

Kaikki saavat toki kahvitella ihan kenen kanssa haluavat, mutta näin pienessä porukassa tuo tuntuu vähän oudolta...

Mitä mieltä oletet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaista käytöstä. Jos kaikesta tuontasoisesta olisin elämässäni mieleni pahoittanut niin en jaksaisi edes elää täällä. Eli: outoahan tuo on, mutta kun kaikkea pitää suvaita

Vierailija
2/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse odottaa jos on luonnollista mennä samaan aikaan kahville. Ette ole heidän kotona vaan töissä.

Vierailija
4/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaista käytöstä. Jos kaikesta tuontasoisesta olisin elämässäni mieleni pahoittanut niin en jaksaisi edes elää täällä. Eli: outoahan tuo on, mutta kun kaikkea pitää suvaita

En minä ole sanallakaan heille tuosta valittanut, koska kaikilla on vapaus valita seuransa. Lähinnä vähän ihmettelen tuota työpaikan ryhmädynamiikan kannalta. Mieltäni en ole osannut pahoittaa, se tekisi elämästä turhan vaikeaa.

Vierailija
5/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään kummallista. Kerroit, että nämä kaksi ovat hyvät kaverukset keskenään. On siis todennäköistä, että he käyttävät kahvitaukonsa juttelemalla asioista, joita hyvät kaverit jakavat toistensa kanssa. Siis eri asioista kuin mitä työkavereiden kanssa jutellaan.  Tuo ei mitenkään estä muita menemästä samaan aikaan kahville. Nämä kaksi sitten halutessaan vaihtavat puheenaihetta ja jatkavat alkuperäistä juttua toisella kertaa. 

Vierailija
6/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ollenkaan kummallista. Ovat kaveruksia ja varmasti kahvitauolla haluavat jutella omia juttujaan.'Tuota kyllä pidän outona että te muut odottelette puoli tuntia ennen kuin menette kahville. Senkus meette samaan aikaan ja omaan pöytään.

Vierailija
7/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En jaksais korvaani lotkauttaa. Ja jos haluaisin mennä kahville, menisin. Menkää tekin. Jos haluvat puhua salaisuuksia, sille on muitakin paikkoja kuin työpaikan kahvitauko...

Vierailija
8/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sanallakaan heille tuosta valittanut, koska kaikilla on vapaus valita seuransa. Lähinnä vähän ihmettelen tuota työpaikan ryhmädynamiikan kannalta. Mieltäni en ole osannut pahoittaa, se tekisi elämästä turhan vaikeaa.

Kuitenkin kirjoitat aiheesta vauva-palstalla?

Ryhmädynamiikan - ja lehmät lentää. Olet se huolestuja, joka kyräilee selän takana ja yrittää saada muut kelkkaansa. Onko syynä mustasukkaisuus vai kateus? Huoli siitä että sinä et kuule mistä he puhuvat?

Come on, kyseessä on työpaikka. Keskity töihisi. Ja vastaavasti anna toisten olla kavereita.

Vierailija
9/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmädynamiikan - ja lehmät lentää. Olet se huolestuja, joka kyräilee selän takana ja yrittää saada muut kelkkaansa. Onko syynä mustasukkaisuus vai kateus? Huoli siitä että sinä et kuule mistä he puhuvat?

Come on, kyseessä on työpaikka. Keskity töihisi. Ja vastaavasti anna toisten olla kavereita.

Eikö sinusta töissä näiden kavereiden tule ottaa ryhmää huomioon kaikessa, mitä työpaikalla tehdään, vaikka olisi kyseessä tauolle meneminen?

Vierailija
10/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on asiansa miten kahvittelevat.

Ilmiö on kyllä tuttu, etenkin naisilla tuntuu olevan yleistä tuo että muodostuu tiiviitä pareja. Alkaa jo koulun pihalla välitunneilla, välitunnin alussa oli aina se keskustelu, "ootko mun kaa tällä välkällä", "eikun mä oon nyt Marin kaa". Pojat hengailivat isona laumana, ei pareittain. Ja useammallakin työpaikallani olen nähnyt tuollaisia naispareja, jotka menevät aina yhdessä ruokatunnille tai kahville, ja myös mielellään hoitavat työt yhdessä jos vain mahdollista. 

Vierailija
11/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta töissä näiden kavereiden tule ottaa ryhmää huomioon kaikessa, mitä työpaikalla tehdään, vaikka olisi kyseessä tauolle meneminen?

Tauot ovat omaa aikaa. Saa olla vaikka yksin, jos haluaa. Nimenomaan taukojen tarkoitus on antaa mahdollisuus hengähdyshetkeen niin työstä kuin työporukastakin. Saa toki viettää taukonsa myös työkavereiden kanssa ja joissain paikoissa tauoillakin puhutaan työasioista. Olen ollut yhdessä työpaikassa, jossa eräs vähän introvertti mies joka kerta huomautti, jos lounaspöydässä joku alkoi puhua työasioista. 

Vierailija
12/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian rikas vastaamaan tuollaiseen.

Vierailija
13/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kahvitauon aika olisi kaikille meille muillekin luonteva aika pitää taukoa. No tämä johtaa sitten siihen, että emme me muut halua kahvitella heidän kanssaan, koska se tuntuu tunkeilulta. Joko menemme samaan aikaan kahville mutta eri paikkaan istumaan, tai vielä useammin odotamme noin puoli tuntia ja menemme sitten muut itse kahville.

Kyse lienee joka päivä samasta ajasta. Ala sinä pyytää muita kahville kymmenen minuuttia aikaisemmin, jos kerran puoli tuntia myöhemmin tuntuu sinusta liian myöhäiseltä.

En sano tätä pilkatakseni, vaan siinä mielessä, että ota sinä oma elämäsi haltuusi, äläkä jää odottelemaan, mitä muut tekevät ensin.

Vierailija
14/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et itse pyydä heitä kahville kanssasi? Miksi odotat, että he pyytävät sinut?

Vierailija
15/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä tilannetajuttomuutta alkujaan joo, mutta ehkä rutiinit on jo muodostuneet niin, että heillä on hirveästi keskinäistä juteltavaa, jossa te muut ette pysyisi kärryillä. Heillä vaan ns synkkaa niin eri tasolla kuin muiden kanssa. Mutta älkää nyt aikataulujanne tuon takia muuttako! Tuo on ihan ok, että menet sitten vaikka toiseen pöytään. Olet varmaan joskus jo kuulostellut, millaista on jutun taso? Kaikille avointa vai selvästi kahdenkeskistä? Välillä voisitte vaikkapa mennä heitä ennen, koska miksipä ei, ehkä he vaihtelun vuoksi tulevat samaan pöytään, tai sitten ei.

Vierailija
16/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Todellakaan! Epäasiallinen käytös on asia erikseen, eli jos jotakuta kiusataan tai vastaavaa. Missä päiväkodissa olet tähän asti ollut? Tervetuloa aikuisten maailmaan, jossa sinä saat olla vapaasti kahvitauoillasi kenen kanssa haluat. Syrjimisestäkään ei voi puhua, jos 2/9 haluaa olla paljon kahdestaan.

He ovat töissä tekemässä työtään ja on esimiesten tehtävä puuttua jos ilmapiirissä on ongelmia. Ongelmia tulee tässä tapauksessa lähinnä ap:n puuttumisesta asiaan joka ei hänelle kuulu.

Anna kun arvaan: kyseessä ovat mies ja nainen ja siksi tuntuu pahalta?

Vierailija
17/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et itse pyydä heitä kahville kanssasi? Miksi odotat, että he pyytävät sinut?

Tämä

Vierailija
18/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miten sinusta heidän pitäisi sitten toimia? Jos koko porukan on mielestäsi luontevinta pitää taukoa yhdessä niin eikö se silloin ole teidän tehtävänne mennä mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi