Kuka sisaruksistasi tulee huolehtimaan vanhemmistanne?
Omat vanhempani ovat noin 5v ajan olleet täysin yhden siskon lumoissa, koska tuolla siskolla on lapsia. Hoitavat niitä (ilmaiseksi tietenkin), jotta siskoni pystyy käymään töissä. Äitini ei ole käynyt luonani kolmeen vuoteen, vaikka asun lähempänä kuin tuo sisko.
Meillä ko. sisko saa pyyhkiä vanhempieni pyllyt ja hoitaa syöttämisen vanhainkodissa, tuntuu huojentavalta kun ei ole mitään vastuuta.
Kommentit (43)
Minähän se hoidan, kun olen ainoa lapsi. Ihan mielelläni sen teen, asutaan tällä hetkellä naapureina ja virkeät seitsemänkymppiset vanhempani hoitavat usein lapsiani (2v ja 4v). Korvaukseksi vien heille usein lämpimät ruuat, kun äitini ei tykkää kokata. Kaikki voittaa :) Toivottavasti vain ei tule dementiaa tai mitään raskashoitoista heille.
Jos joku sisaruksistani haluaa vanhempamme hoitaa, kun vanhuksina apua tarvivat, niin se on heidän valintansa. Minä en heitä hoida. Siihen on syynsä miksi en heitä vanhempina arvosta. Käytän aikana omiin lapsiini ja annan heille sen mitä omat vanhempani eivät minulle antaneet.
Eikös kunnat vain toteuta valtion päätöksiä valtion rahoilla tässä asiassa? Mitä tää yksi ilmeisesti hoiva-alalla oleva kirjoittaja nyt sössöttää täällä, että Suomessa kaupungit hoitaa. Jos se niin olisi, niin hoito olisi todella eritasoista paikkakunnasta riippuen. Nytkin se lie on sitä ihmismääristä jo yksinäön johtuen, mutta laki, jonka VALTIO on asettanut ohjaa. Näin mä olen käsittänyt.