Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joudun aina rahallisesti hyväksikäytetyksi?

Vierailija
07.09.2017 |

Ovatko ihmiset nykyään oikeastikin näin röyhkeitä vai vedänkö minä vaan näitä magneetin lailla puoleeni? Joudun elämässäni ihan joka rintamalla höynäytetyksi rahallisesti. Myönnän, olen avulias henkilö, eikä minua yleensä haittaa auttaa ihmisiä pyyteettömästikin. En esim. ikinä edes odottaisi maksua kimppakyydeistä, mikäli olen itsekin menossa samaan suuntaan. Samoin tykkään antaa itselleni tarpeettomia tavaroita ilmaiseksi enkä edes pyydä niistä maksua. Tämä on ihan ok, tykkään ilahduttaa ihmisiä.

Mutta ihan joka asiassa joudun läheisteni kanssa maksamaan enemmän tai olemaan ylipäänsä se, joka maksaa jotain. Parisuhteissa kumppani (olen lesbo) maksaa korkeintaan hiluja takaisin tekemistäni isoista ruokaostoksista, useimmiten ei sitäkään. Useimmat kaverini ovat minulle pystyssä vaikka miten paljon rahaa. Lapsuudenystävieni ja perheeni kanssa olen tottunut siihen, ettei näistä asioista tarvitse rähistä vaan kaikki hoitavat oman tonttinsa sanomattakin. Toisin sanoen maksavat velkansa nopeasti takaisin eivätkä ikinä pitäisi mitään pitkää velkapiikkiä, saati vain jättäisi maksamatta.

Minusta on noloa olla vaatimassa takaisinmaksuja käsi ojossa tai olla laskimen kanssa puolittamassa kauppakuitteja kumppanin kanssa. Lapsuudenystävieni kanssa nuo ovat olleet sanomattakin selviä asioita, että jokainen on ollut reilu eikä laita ketään maksamaan enemmän kuin toinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ilman muuta asia puheeksi! Mikä se sellainen parisuhde on, jos ei tuollaista asiaa pysty puhumalla sopimaan!

Sama kavereiden kanssa.

Vierailija
2/4 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ilman muuta asia puheeksi! Mikä se sellainen parisuhde on, jos ei tuollaista asiaa pysty puhumalla sopimaan!

Sama kavereiden kanssa.

Olenkohan ainut, josta tuntuu, että "ennen" nämä asiat olivat itsestäänselviä eikä näistä tarvinnut erikseen riidellä? Jotenkin minusta on nurinkurista, ettei niin moni enää pidä selviönä maksujen jakamista reilusti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinaa pumpataan.

Vierailija
4/4 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollainen höveliäisyys kun sitä käytetään hyväksi. Itse en lainaa koskaan uudestaan rahaa tai tavaroita niille joilta jouduin pyytämään ko. rahaa tai tavaraa monta kertaa takaisin. Vaarana on, että jäävät ikuiseen lainaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän