Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran katsotte 12-vuotiaanne perään?

Vierailija
07.09.2017 |

Tarkoitan nyt siis sitä, että pesee illalla hampaansa, tekee läksyt, pitää huoneensa järjestyksessä jne.

Meillä poika hoitaa omatoimisesti hyvin läksyt ja koulunsa, mutta tuntuu, että kaikesta muusta saa olla muistuttamassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoa huonettaan, mut omapa on huoneensa

en vahdi hampaiden harjausta, tietää kyllä että tulee reikiä yms jos ei pese

läksyjä en vahdi mut nyt kuudennella ja läksyt unohtunu tähän mennessä koko koulu-uran aikana alle 10krt.  ja keskiarvo muutenkin lähes 9. alan vahtimaan, jos tarve.tyttö kyseessä.

Vierailija
2/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän hössöttämistä ja kyttäämistä, koska se saa aikaan vastareaktion. Mutta ei tuon ikäinen ole useinkaan vielä oppinut itsestään ja elämästään pitämään huolta kokonaisvaltaisesti. Eli siis ohimennen saatan huikata, että muistithan pestä hampaasi jne. Langat edelleen siis minun käsissäni, mutta esiteinille tarpeeksi omaa tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt huolehtii itse, autan jos pyytää (lähinnä saksassa). Huoneen sotkuisuudesta huomautan jos siellä on kaaos ja hyllyn päällä on pussissa homeisia eväitä ja kolme vesipulloa (näiden huolehtiminen pois on välillä tytölle tosi hankalaa :D) Hampaidenpesusta kysyn ja muistutan säännöllisesti, koska tiedän että lintsaa siitä helposti. Ja suihkuun patistan, aina ei jaksaisi käydä, mutta tukka rasvoittuu nopeasti ja se kiukuttaa tyttöä.

Tavallaan omaa tilaa ja vastuuta yritän antaa, mutta uskon että arvostaa myös huolenpitoa. Vaikka se joskus kiukuttaakin :)

Vierailija
4/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneen huolehtii itse. Tykkää onneksi järjestyksestä eikä halua minua nurkkiinsa. Saan kyllä välillä siivota kunnolla samalla kun muutkin. Läksyistä kysyn onhan tehty ja tekeekin ne itsenäisesti, välillä joutuu sanoa ettei jää kovin myöhään, koulu sujuu hyvin ja kavereita on sekä pari harrastusta. Suihkussa käy joka ilta ja vaihtaa vaatteet aamulla puhtaisiin, varsinkin ny tarkempi ja huolehtivaisempi kun murrosikä alkoi( menkat ja hiki haista). Nyt on isompi riita ollut kun haluaisi värjätä tukkansa ja en ole antanut. Myös välillä jotain meikkikokeiluja jotka ovat aika "mielenkiintoisia". Ei onneksi kouluun vielä ole alkanut maalailla.

Vierailija
5/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 12-vuotiaiden perään pitää vielä katsoa :) Ja vähän isompienkin. Aivot kehittyvät nykytutkimuksen mukaan 25-vuotiaaksi asti, joten esim. harkintakyky ja tulevaisuuden ennakointi on tuon ikäisellä (ja itseasiassa vielä 18-vuotiaallakin) aika kehittymätön. Lapset ja nuoret elävät hetkessä ja jos hampaidenpesu ei sillä hetkellä nappaa, niin ei se lapsi ajattele, että "menen kuitenkin, ettei vaan tule reikiä". Tai, jos on motivaatio-ongelmia koulussa, niin ei se lapsi välttämättä pysty siitä huolimatta tekemään läksyt kunnolla, jotta "aikuisena sitten mulla olis kunnon ammatti". Siksi tarvitaan meitä vanhempia :) Muistuttamaan, opastamaan ja ohjeistamaan. Kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
6/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun tyttö ohi kävelee.

Vierailija
7/9 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava tietää, että on tuollaisia vanhempia.

Vierailija
8/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte paljoa kattoo perään muuta ku ehkä kysästä et onks läksyt tehty jne.

Vierailija
9/9 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 12-vuotiaiden perään pitää vielä katsoa :) Ja vähän isompienkin. Aivot kehittyvät nykytutkimuksen mukaan 25-vuotiaaksi asti, joten esim. harkintakyky ja tulevaisuuden ennakointi on tuon ikäisellä (ja itseasiassa vielä 18-vuotiaallakin) aika kehittymätön. Lapset ja nuoret elävät hetkessä ja jos hampaidenpesu ei sillä hetkellä nappaa, niin ei se lapsi ajattele, että "menen kuitenkin, ettei vaan tule reikiä". Tai, jos on motivaatio-ongelmia koulussa, niin ei se lapsi välttämättä pysty siitä huolimatta tekemään läksyt kunnolla, jotta "aikuisena sitten mulla olis kunnon ammatti". Siksi tarvitaan meitä vanhempia :) Muistuttamaan, opastamaan ja ohjeistamaan. Kerta toisensa jälkeen.

Minulla oli kolme lasta 25-vuotiaana. Kyllä normaalin nuoren pitää pärjätä 18-vuotiaana jo omillaan eikä äidin helmoissa pyöriä.