Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tästä yo-todistuksesta mitään hyötyä lääkikseen pyrkiessä?

Vierailija
07.09.2017 |

Äikkä E, bilsa E, pitkä englanti L, keskipitkä ruotsi E, lyhyt matikka E, yhteiskuntaoppi E, lyhyt saksa L? Olen lukenut pitkän matematiikan, fysiikan ja kemian. Eli ilmeisesti saisin pisteitä rivistä LEEE, onko tästä mitään hyötyä? Kannattaako yrittää kirjoittaa kemia tai fysiikka ja yrittää saada L? En voi enää uusia äikkää enkä bilsaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu sisäänpääsyvaatimuksiin ja pisterajoihin edellisvuosilta. Miksi meidän muiden pitäisi tehdä se sinun puolestasi?

Vierailija
2/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässäkin, mutta mun mielestä tuo lyhyen matematiikan E ei anna sulle kovinkaan paljon pisteitä, koska tosiaan lyhyt oppimäärä. En sitten tiedä, voiko pitkän matematiikan yrittää kirjottaa lisäks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla väärässäkin, mutta mun mielestä tuo lyhyen matematiikan E ei anna sulle kovinkaan paljon pisteitä, koska tosiaan lyhyt oppimäärä. En sitten tiedä, voiko pitkän matematiikan yrittää kirjottaa lisäks.

En tiedä, voinko kirjoittaa pitkän matematiikan. Olen valmistunut viime vuonna, niin ehkä voisin yrittää soittaa lukiooni ja kysyä. Olin siinä kyllä kehno, joten en usko mihinkään laudaturiin. Kemiassa ja fysiikassa olen parempi, joten laudatur voisi olla mahdollinen.

Alkupisteet LEEE tulisivat siis aineista enkku, äikkä, bilsa ja yhteiskuntaoppi. Lyhyestä matikasta en tietenkään saa pisteitä. Kunhan mainitsin sen.

Vierailija
4/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, voinko kirjoittaa pitkän matematiikan. Olen valmistunut viime vuonna, niin ehkä voisin yrittää soittaa lukiooni ja kysyä. Olin siinä kyllä kehno, joten en usko mihinkään laudaturiin. Kemiassa ja fysiikassa olen parempi, joten laudatur voisi olla mahdollinen.

Alkupisteet LEEE tulisivat siis aineista enkku, äikkä, bilsa ja yhteiskuntaoppi. Lyhyestä matikasta en tietenkään saa pisteitä. Kunhan mainitsin sen.

Voit kirjoittaa pitkän matikan. Aina voi kirjoittaa pitkän oppimäärän aineesta, josta on kirjoittanut lyhyen. Suosittelen pitkää matikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, jos haluat lääkikseen.

Vierailija
5/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mafy-valmennuksen sivuilla on tilastoja, joilla näkee, millaisista papereista on hyötyä. Oma käsitykseni on se, että vaikka sinulla olisi pitkä matematiikka, niin tuosta arvosanayhdistelmästä ei ole vielä mitään hyötyä ainakaan Helsinkiin pyrittäessä. Joka tapauksessa mistään arvosanakorotuksesta ei ole sinulle mitään hyötyä ennen kuin kirjoitat pitkän matematiikan. Lyhyestä saa niin paljon vähemmän pisteitä.

Vierailija
6/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän hyvin sulla on mennyt, onneksi olkoon noista tuloksista huolimatta siitä onko niistä lääkikseen pääsyssä hyötyä! :)

Vierailija
7/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykoe. Eli joudut muutenkin lukemaan matikkaa, fysiikkaa, kemiaa ja biologia. Voit käydä kirjoittamassa aineet uudelleen ja saada lisäpisteitä.

Vierailija
8/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mafy-valmennuksen sivuilla on tilastoja, joilla näkee, millaisista papereista on hyötyä. Oma käsitykseni on se, että vaikka sinulla olisi pitkä matematiikka, niin tuosta arvosanayhdistelmästä ei ole vielä mitään hyötyä ainakaan Helsinkiin pyrittäessä. Joka tapauksessa mistään arvosanakorotuksesta ei ole sinulle mitään hyötyä ennen kuin kirjoitat pitkän matematiikan. Lyhyestä saa niin paljon vähemmän pisteitä.

Käsittääkseni hän saa paremmat pisteet tuosta toisesta ainereaalista kuin lyhyestä matematiikasta joten sillä arvosanalla ei ole mitään väliä. Pisteet tulevat seuraavista aineista: äidinkieli, pitkä kieli, ainereaalin biologia, kemia TAI fysiikka, pitkä matematiikka tai joku muu ainereaali kuin edellä mainitut (tai sitten lyhyt matikka, jos kumpaakaan ei ole, mutta tästä saa huonommat pisteet).

Vierailija
9/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän hyvin sulla on mennyt, onneksi olkoon noista tuloksista huolimatta siitä onko niistä lääkikseen pääsyssä hyötyä! :)

Kiitos. Vaikka kokonaisuudessaan meni aika hyvin, olin kuitenkin hieman pettynyt, kun älliä ei ropissutkaan. Olisi pitänyt valmistautua ahkerammin. Ap

Vierailija
10/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on myös ruotsi keskipitkä eikä pitkä, joten et siitäkään saa hyötyä. Suosittelen aivan raivokasta tsemppausta pääsykokeisiin. Sisäänpääsy on mahdollista kyllä, mutta töitä ja paneutumista se vaatii, monilla parinkin vuoden ajan. Mutta nyt on syksy ja sulla on melkein 9 kk aikaa lukea. Jos teet hyvän lukusuunnitelman ja pystyt sisäistämään asiat ja treenaamaan tarvittavan itsevarmuuden, voit päästä kyllä sisään. Vinkkinä, googlaa älyvuoto. Se on lääkispyrkyreiden oma keskustelupalsta.

Vierailija
11/11 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on myös ruotsi keskipitkä eikä pitkä, joten et siitäkään saa hyötyä. Suosittelen aivan raivokasta tsemppausta pääsykokeisiin. Sisäänpääsy on mahdollista kyllä, mutta töitä ja paneutumista se vaatii, monilla parinkin vuoden ajan. Mutta nyt on syksy ja sulla on melkein 9 kk aikaa lukea. Jos teet hyvän lukusuunnitelman ja pystyt sisäistämään asiat ja treenaamaan tarvittavan itsevarmuuden, voit päästä kyllä sisään. Vinkkinä, googlaa älyvuoto. Se on lääkispyrkyreiden oma keskustelupalsta.

Jos englanti on pitkä ja siitä L, ei keskipitkän ruotsin arvosanaa katsota ollenkaan. Eikä olisi mitään hyötyä kirjoittaa sitä pitkänä, jos pitkästä kielestä on jo laudatur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän