Näin säästän satoja, ehkä jopa tuhansia euroja vuodessa
lakkaan ostamasta näitä turhuuksia: tiskirätit, huuhteluaine, kauppakassit (siis muovipussit), kampaamopalvelut, kaikki krääsä esim koriste-esineet, talouspaperi, ylipäätään kaikki mitä ilman pystyy varmasti elämään. Kaiken järjen mukaan mulla on vuoden päästä hyvin rahaa tilillä. Niin varmaan:D Mutta kertokaas vinkkejä mitkä muut kannattaa jättää kaupan hyllylle??
Kommentit (53)
Mulle tuo elämäntapa mahdollisti asuntolainan loppumisen 35-vuotiaana. Olin parin tonnin duunari. Kun ei kiinnosta roina, niin säästyy pienestäkin palkasta.
Minun vinkkini on; vähempikin riittää.
Mä en edes ole mikään materialisti koskaan ollutkaan mutta nyt meinaan pihistellä vielä enemmän. Ap
Kyllähän se noista pienistä valinnoista on kiinni. Oma mieheni tienaa bruttona 4200 e kuussa eikä siltikään palkasta jää ikinä mitään säästöön. Itselläni palkka ehkä puolet tuosta ja saan säästöön monta sataa kuussa. Meidän rahankäyttötottumukset on tyystin erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo elämäntapa mahdollisti asuntolainan loppumisen 35-vuotiaana. Olin parin tonnin duunari. Kun ei kiinnosta roina, niin säästyy pienestäkin palkasta.
Minulla taas ei ole mitään kiirettä maksella asuntolainaa pois niin kauaa kun korot pysyvät alhaalla. Jo nyt laina on minulle ilmainen, ja itseasiassa tuo kolikoita kukkaron pohjalle joka kuukausi.
Laskin että säästän yli 300 euroa vuodessa pelkästään sillä, että alan käyttää omia kankaisia kauppakasseja. Ap
Luovu näistä:
- maksulliset harrastukset
- ylimääräinen kosmetiikka (puuteri/meikkivoide, mahdollisesti ripsari ja huulikiilto, perusshampoo + hoitoaine, perusrasva, dödö riittävät jo pitkälle)
- omakotitalo
- lemmikit ja lapset
- lehtien tilaus
- ruokahifistely; jätä mm. eksoottiset hedelmät ja tuoreyrtit kauppaan
- auto, jos asut suuressa kaupungissa
- käytä vaatteet loppuun
- kenkiä ei tarvitse kuin muutaman parin
- ulkona syöminen
- kahvi, tupakka ja alkoholi
Maassa jossa on maailman paras hanavesi ei voi kuin ihmetellä sitä, että ihmiset tuhlaavat rahansa pulloveteen.
Vierailija kirjoitti:
Laskin että säästän yli 300 euroa vuodessa pelkästään sillä, että alan käyttää omia kankaisia kauppakasseja. Ap
No ohhoh, kuinka paljon oikein ostat pusseja? Jos yli 300 egeä säästäisit 🤔 etkö käytä samaa pussia useampaa kertaa?
Itse olen materialisti pahimmasta päästä, ja minkä tahansa tavaran ostaminen tuottaa mulle melkoisen hyvänolontunteen, joka loppuu nopeasti. Ihan kuin huume. Säästöön olis tärkeetä saada rahaa, mutta keksin aina jotain mitä "tarvitsen" ja menen ostamaan..
Vierailija kirjoitti:
Luovu näistä:
- maksulliset harrastukset
- ylimääräinen kosmetiikka (puuteri/meikkivoide, mahdollisesti ripsari ja huulikiilto, perusshampoo + hoitoaine, perusrasva, dödö riittävät jo pitkälle)
- omakotitalo
- lemmikit ja lapset
- lehtien tilaus
- ruokahifistely; jätä mm. eksoottiset hedelmät ja tuoreyrtit kauppaan
- auto, jos asut suuressa kaupungissa
- käytä vaatteet loppuun
- kenkiä ei tarvitse kuin muutaman parin
- ulkona syöminen
- kahvi, tupakka ja alkoholi
Paljonko sinä säästät kuukaudessa tai vuodessa kun elät ilman listallasi olevia juttuja?
Millä ap siivoat vaikka kaatuneen maidon tai veden jos sinulla ei ole tiskirättejä tai talouspaperia? Onko kuitenkin siivousta varten joku rätti ostettuna?
Vierailija kirjoitti:
Eli aikaisemmin ostit yli 4 muovikassia joka ikinen päivä? No kyllä kannatti siirtyä kangaskasseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohhoh, kuinka paljon oikein ostat pusseja? Jos yli 300 egeä säästäisit 🤔 etkö käytä samaa pussia useampaa kertaa?
Meillä on iso perhe. Tapana on ollut ostaa muovipussit ostoksille ja sitten käyttää ne myöhemmin roskapusseina. Idioottimaista! Ap
Vierailija kirjoitti:
Millä ap siivoat vaikka kaatuneen maidon tai veden jos sinulla ei ole tiskirättejä tai talouspaperia? Onko kuitenkin siivousta varten joku rätti ostettuna?
Käytän riepuja. Ap
Säästän lapsettomuudella n. 600 euroa kuussa. Suosittelen lämpimästi. Jää mukavasti rahaa elämiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
No voi uusavuton. Leikataan vanhat risaiset kalsarit pieniksi räteiksi ja tsadaa, on millä pyyhkiä.
Hm.. ois parempi että sulla on vuoden kuluttua rahaa osakkeissa ja rahastoissa tilin sijaan. Tilille kun ne eivät pesää tee eivätkä mitään tuota. Osta säästyneillä rahoilla vaikka S.-kauppojen osuuksia.
Jos haluat oikein pihistellä, myy auto ja osta kaupoista vaan -30% tuotteita.
Säästän kun lopetin suhteen rikkaaseen mutta pihiin mieheen.
Näin aloin säästää tuhansia kuukaudessa. Hommasin miehen, joka maksaa kaiken. Terveisin yyhoo yrittäjä joka saa lisätienestiä kuppaamalla ylihinnoitellut elarit exältä.. pääseeks tällä yrittäjätarinalla muuten iltikseen 🤔 siitäki vois saada rahulia