Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäni finninaamana

Vierailija
06.09.2017 |

Olen mies. 36wee. Kärsin todella pahasta aknesta nuoruudessani. Yritin turvautua kaikkiin mahdollisiin pesuaineisiin, voiteisiin, antibioottikuurit ja kaikki! Mikään ei auttanut. Antibiooteilla sai hetkeksi kuriin.

Lopulta tyydyin ajatukseen, että no vanhempana se lähtee. Siinä sitten parikymppisenä ihmettelin, kun ei lähtenytkään ja sitten pikkuhiljaa finnit alkoivat muuttua kuoppaisiksi arviksi, sarveisonteloiksi ja mustapäiksi. Tätä on jatkunut tähän päivään asti.

Tälläkin hetkellä naamani on täynnä pelkkää rumuutta. Mustapäitä, punaisia revenneitä finnejä, kuoppia...miten tässä pitäisi tällä pizzanaamalla saada nainen? On mulla tyttöystäviä kolmekin ollut, mutta eivät tulleet jäädäkseen.

Esiintymiseni on epävarmaa ulkonäköni vuoksi. Olen tuomittu paskaan elämään ihoni takia!!! Ja kyllä. Ruokavaliot on koluttu läpi. Sokerin jättäminen on onneksi ihan vähän auttanut. Ei tosin niin, että kukaan muu huomaisi eroa.

Elämä on välillä niin ikävää. Kunhan jaoin ja vuodatin. Kiitos, kun luit.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli naama näpyillä suurinpiirtein vuosikymmenen ajan, 10-vuotiaasta kaksikymppiseksi. Ihoni ei ollut aivan pahimmasta päästä, muttei myöskään lievimmästä, eli voisi varmaan puhua keskivaikeasta aknesta. Ihmettelin, miten niin monilla muilla samanikäisillä pysyy naama aivan nättinä ja minä vain olen aina finneillä riippumatta siitä, mitä kasvoilleni teen. Tuona vuosikymmenenä en kirjaimellisesti elänyt yhtä ainoatakaan päivää siistillä naamalla, vaan joka hetki oli finnejä ja muita epäpuhtauksia siellä sun täällä.

Kokeilin eri pesuaineita ja kasvonaamioita, kokeilin olla pesemättä. Vaihdoin tyynyliinat, en koskenut kasvoihini, kävin läpi kaikki niksit ja kikat mistä vain kuulin. Mikään ei auttanut. Yritin syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja jättää vuoronperään maidot, sokerit ja viljat pois.

Kunnes vuosikymmenen tuskailun jälkeen tajusin, että syyllinen on porkkana. Olin kyllä käynyt allergiatesteissä, jotka näyttivät minulla olevan lievä porkkana-allergia, mutta luulin sen olleen väärä hälytys. Testi näytti minun olevan allerginen myös monille muille asioille, mm. soijalle ja vehnälle, jotka eivät aiheuta minulle mitään oireita. En siis osannut laisinkaan yhdistää sitä, että ainaiset iho-ongelmani voisivat olla allergian oire. Sitten vain aloin huomata sellaisen kuvion, että ihoni oli aina hieman tavallista pahempi sen jälkeen, kun olen syönyt paljon porkkanaa. Jätin porkkanan kokonaan pois ruokavaliostani, ja iho selkeytyi muutamassa viikossa paljon paremmaksi. Sitten jätin pois vielä kaikki muutkin ruoka-aineet, jotka sisältävät runsaasti beetakaroteenia, sekä tietysti kaikki mihin on lisätty beetakaroteenia väriaineeksi. Ihoni muuttui aivan normaalin siistiksi melkein kuin sormia napsauttamalla. Turhauttaa, kun tuskailin koko teini-ikäni ongelman kanssa, johon olikin loppujenlopuksi noin yksinkertainen ratkaisu, mutta nyt sitten ainakin saan viimein olla tyytyväinen peilikuvaani. Kyllä minulla edelleen tulee pikkuisia mustapäitä, mutta niitä ei kyllä huomaa ellei oikein syynäämällä syynää, ja sitä paitsi ne on helppo poistaa. Finnejä tulee kuukautisten aikaan muutama, mutta ne katoavat parissa päivässä.

Minun vinkkini siis on tutkia ruoka-aineallergioiden mahdollisuus, jos et ole sitä vielä tehnyt. Allergia kun näköjään voi ilmetä myös yksinomaan aknena ilman mitään muita oireita.

Aikamoista. Minulla ei allergioita ole, mutta voihan se varmaan silti olla joku ruoka-ainekin joka tämän aiheuttaa. Täytyy jatkaa taistelua...

Onneksi pääsit kärsimyksestäsi.

Ap

Vierailija
22/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisen ihon pintakuorinnat ja hionnat hapon avulla. Niitä on. Mikroneulaus ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli naama näpyillä suurinpiirtein vuosikymmenen ajan, 10-vuotiaasta kaksikymppiseksi. Ihoni ei ollut aivan pahimmasta päästä, muttei myöskään lievimmästä, eli voisi varmaan puhua keskivaikeasta aknesta. Ihmettelin, miten niin monilla muilla samanikäisillä pysyy naama aivan nättinä ja minä vain olen aina finneillä riippumatta siitä, mitä kasvoilleni teen. Tuona vuosikymmenenä en kirjaimellisesti elänyt yhtä ainoatakaan päivää siistillä naamalla, vaan joka hetki oli finnejä ja muita epäpuhtauksia siellä sun täällä.

Kokeilin eri pesuaineita ja kasvonaamioita, kokeilin olla pesemättä. Vaihdoin tyynyliinat, en koskenut kasvoihini, kävin läpi kaikki niksit ja kikat mistä vain kuulin. Mikään ei auttanut. Yritin syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja jättää vuoronperään maidot, sokerit ja viljat pois.

Kunnes vuosikymmenen tuskailun jälkeen tajusin, että syyllinen on porkkana. Olin kyllä käynyt allergiatesteissä, jotka näyttivät minulla olevan lievä porkkana-allergia, mutta luulin sen olleen väärä hälytys. Testi näytti minun olevan allerginen myös monille muille asioille, mm. soijalle ja vehnälle, jotka eivät aiheuta minulle mitään oireita. En siis osannut laisinkaan yhdistää sitä, että ainaiset iho-ongelmani voisivat olla allergian oire. Sitten vain aloin huomata sellaisen kuvion, että ihoni oli aina hieman tavallista pahempi sen jälkeen, kun olen syönyt paljon porkkanaa. Jätin porkkanan kokonaan pois ruokavaliostani, ja iho selkeytyi muutamassa viikossa paljon paremmaksi. Sitten jätin pois vielä kaikki muutkin ruoka-aineet, jotka sisältävät runsaasti beetakaroteenia, sekä tietysti kaikki mihin on lisätty beetakaroteenia väriaineeksi. Ihoni muuttui aivan normaalin siistiksi melkein kuin sormia napsauttamalla. Turhauttaa, kun tuskailin koko teini-ikäni ongelman kanssa, johon olikin loppujenlopuksi noin yksinkertainen ratkaisu, mutta nyt sitten ainakin saan viimein olla tyytyväinen peilikuvaani. Kyllä minulla edelleen tulee pikkuisia mustapäitä, mutta niitä ei kyllä huomaa ellei oikein syynäämällä syynää, ja sitä paitsi ne on helppo poistaa. Finnejä tulee kuukautisten aikaan muutama, mutta ne katoavat parissa päivässä.

Minun vinkkini siis on tutkia ruoka-aineallergioiden mahdollisuus, jos et ole sitä vielä tehnyt. Allergia kun näköjään voi ilmetä myös yksinomaan aknena ilman mitään muita oireita.

Aikamoista. Minulla ei allergioita ole, mutta voihan se varmaan silti olla joku ruoka-ainekin joka tämän aiheuttaa. Täytyy jatkaa taistelua...

Ap

Mistä sä tiedät ettet ole allerginen. Tuossa ylempänä juuri kirjoitin atoopikko ystävistäni. Toisella todettiin joku allergia mut sekin oli muualla kuin ruuassa. Analyysis yksi aiheuttaja oli vehnä. Nyt ei ole vuoteen vehnää syönyt ja iho kunnos. Mut jopa vehnäjauhoihin koskeminen polttaa kädet rikki.

Toinsella ei mitään allergioita. Lääkärin vastaus oli et sulla ny vaan on huono iho. Mut kas kummaa. Vasta ruokavalio poisti atopian. Ennen veti vahvimpia lääkkeitä jasilti kädet auki ja iho kurveli. Nyt ei pariin vuoteen mitään. Ja tosiaan. Kävivät kumpikin tuossa msas analyysis.

Kaikki mitä me syödään vaikuttaa koko kroppaan. Se kannattaa muistaa. Liian usein hoidamme vain oiretta. Kuiva iho. Turpoava varaa. Väsymys. Finnit. Kun syy onkin ruuassa, öljyissä ja vitamiineissa yms.

Vierailija
24/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suosittelen lämpimästi käymään allergiat läpi! Minä itse kävin niissä prick-testeissä, ja tulokset todella yllättivät minut, sillä siellä näkyi monia allergeeneja, joista en ollut tietääkseni saanut mitään oireita. Allergiatestin ottanut henkilökin sanoi, että on aivan normaalia, että testi näyttää vääriä hälytyksiä, ja se vain vahvisti käsitystäni siitä, että minulla ei olisi porkkana-allergiaa.

Ehkä voisit hakea jotain osviittaa allergiatesteistä, vaikka ne eivät nyt ilmeisesti täysin luotettavia olekaan? Jos allergiatesti väittää, että olet vaikka aivan pikkuisen allerginen jollekin aineelle, niin kannattaa kokeilla jättää se pois. Minullakin siellä luki muistaakseni, että olen vain 2 tai 3 pisteen verran allerginen porkkanalle (maksimi on 10), mutta porkkanaton ja vähäbeetakaroteeninen ruokavalio saa kasvoissani aikaan aivan uskomattoman eron.

Vierailija
25/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parta peittäisi jo puolet naamastasi, jäisi vain se toinen puolikas pitsaksi.

Vierailija
26/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suosittelen lämpimästi käymään allergiat läpi! Minä itse kävin niissä prick-testeissä, ja tulokset todella yllättivät minut, sillä siellä näkyi monia allergeeneja, joista en ollut tietääkseni saanut mitään oireita. Allergiatestin ottanut henkilökin sanoi, että on aivan normaalia, että testi näyttää vääriä hälytyksiä, ja se vain vahvisti käsitystäni siitä, että minulla ei olisi porkkana-allergiaa.

Ehkä voisit hakea jotain osviittaa allergiatesteistä, vaikka ne eivät nyt ilmeisesti täysin luotettavia olekaan? Jos allergiatesti väittää, että olet vaikka aivan pikkuisen allerginen jollekin aineelle, niin kannattaa kokeilla jättää se pois. Minullakin siellä luki muistaakseni, että olen vain 2 tai 3 pisteen verran allerginen porkkanalle (maksimi on 10), mutta porkkanaton ja vähäbeetakaroteeninen ruokavalio saa kasvoissani aikaan aivan uskomattoman eron.

Mä oon joskus käynyt sellaisessa testissä, jossa ne laitto käteen niitä pisteitä. Tulos oli, että en ole millekään allerginen, täytyy yrittää vielä kaivaa se lappu jostain.ehkä siitä sittenkin löytyy jotain.

Ap

Vierailija
27/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisen ihon pintakuorinnat ja hionnat hapon avulla. Niitä on. Mikroneulaus ym.

Mulla on pieni pelko, että näissä sais ravata koko ajan hirveellä hinnalla, jotta saisi jotain hyötyä?

Ap

Vierailija
28/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.honestyforyourskin.co.uk/the-ordinary-acne/

Tutustu noihin tuotteisiin ja tilaa netistä. Toimii

Vierailija
29/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kärsinyt aknesta, joten en osaa neuvoa sen suhteen. Enkä tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta, mutta itse henkilökohtaisesti en ole pitänyt koskaan aknea miehellä minään erityisenä turn offina. Voin ihan suoraan myöntää olevani hieman pinnallinen, miehen ulkonäöllä todellakin on väliä, mutta akne/muut iho-ongelmat... ne vaan on niin siinä pinnassa, että niistä jotenkin vain katsoo läpi.

En siis itse pitäisi sitä minään esteenä kiinnostukselle, jos suhun jossain törmäisin. Sen sijaan epävarmuus on aika paha ongelma, epävamoista miehistä mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia. Eli mun kohdalla epävarmuus ois sun suurin vika, ei se akne. Toki jos se on kovin kipeä, kannattaa ehdottomasti yrittää hoitaa. Ja ihan ymmärrettävää, että itsetunto saattaa olla vähän heikko, jos on ikänsä kuullut jotain pitsanaama-läppää tms.

Vierailija
30/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeesti muka roaccutanilla lähtenyt? Kuinka vahvaa kuuria ja kuinka pitkään söit? Mitä iholääkäri tuumasi kun ei toiminut?

Vierailija
31/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti mukava tyyppi

Vierailija
32/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kärsinyt aknesta, joten en osaa neuvoa sen suhteen. Enkä tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta, mutta itse henkilökohtaisesti en ole pitänyt koskaan aknea miehellä minään erityisenä turn offina. Voin ihan suoraan myöntää olevani hieman pinnallinen, miehen ulkonäöllä todellakin on väliä, mutta akne/muut iho-ongelmat... ne vaan on niin siinä pinnassa, että niistä jotenkin vain katsoo läpi.

En siis itse pitäisi sitä minään esteenä kiinnostukselle, jos suhun jossain törmäisin. Sen sijaan epävarmuus on aika paha ongelma, epävamoista miehistä mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia. Eli mun kohdalla epävarmuus ois sun suurin vika, ei se akne. Toki jos se on kovin kipeä, kannattaa ehdottomasti yrittää hoitaa. Ja ihan ymmärrettävää, että itsetunto saattaa olla vähän heikko, jos on ikänsä kuullut jotain pitsanaama-läppää tms.

Sitähän se on. Paskaa itsetuntoa siitä kaikesta mitä on joutunut kuulemaan + omat ajatukset ja painajaiset päälle.

Kyllä mulla kaveriporukassa on ihan hauskaa aina ollut ja naisiakin on tosiaan ollut. On vaan ihan älyttömän vaikeeta olla oma itsensä kun koko ajan ajattelen, etttä mitäköhän toi mun ulkonäöstä ajattelee. En tiedä.

Kaippa minä pärjään!

Ap

Vierailija
33/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä pärjäät!

Vierailija
34/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan. Toimii. On sen arvoista sivuvaikutuksista huolimatta. Aina ei yksi kuuri riitä. Itse söin kolme kuuria ja viimeisin melko suurella annoksella. Mutta pääsin eroon aknesta eikä iho onneksi arpeutunut pahasti.

Vierailija
35/36 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi. Itse olen pisamanaamainen nainen. Ja ei, pisamia ei ole silleen söpösti kymmenkunta nenän/poskien seudussa vaan siis ihan koko naama täys. Luulin ja toivoin että lähtisivät aikuisuuden myötä pois kuten veljelläni kävi mutta ehei. Ovat tulleet jäädäkseen. Miestä en ole koskaan saanut enkä tule saamaan. Miksi kukaan haluaisi seurustella paskanaaman kanssa? N28

Vierailija
36/36 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet jo karsinut ruokavaliostasi kaikki maitotuotteet pysyvästi pois. Tarkkana saa olla, ettei syö edes maitojauhetta missään muodossa. Ihminen ei tarvitse toisen nisäkkään rintamaitoa, joka aiheuttaa ihmiselle jatkuvaa tulehdusta.

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/harvardista-kuuluu-kummia-maito-tappaa…

https://raakaruoka.wordpress.com/2010/07/04/maito-petosta-ja-propaganda…