Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäni finninaamana

Vierailija
06.09.2017 |

Olen mies. 36wee. Kärsin todella pahasta aknesta nuoruudessani. Yritin turvautua kaikkiin mahdollisiin pesuaineisiin, voiteisiin, antibioottikuurit ja kaikki! Mikään ei auttanut. Antibiooteilla sai hetkeksi kuriin.

Lopulta tyydyin ajatukseen, että no vanhempana se lähtee. Siinä sitten parikymppisenä ihmettelin, kun ei lähtenytkään ja sitten pikkuhiljaa finnit alkoivat muuttua kuoppaisiksi arviksi, sarveisonteloiksi ja mustapäiksi. Tätä on jatkunut tähän päivään asti.

Tälläkin hetkellä naamani on täynnä pelkkää rumuutta. Mustapäitä, punaisia revenneitä finnejä, kuoppia...miten tässä pitäisi tällä pizzanaamalla saada nainen? On mulla tyttöystäviä kolmekin ollut, mutta eivät tulleet jäädäkseen.

Esiintymiseni on epävarmaa ulkonäköni vuoksi. Olen tuomittu paskaan elämään ihoni takia!!! Ja kyllä. Ruokavaliot on koluttu läpi. Sokerin jättäminen on onneksi ihan vähän auttanut. Ei tosin niin, että kukaan muu huomaisi eroa.

Elämä on välillä niin ikävää. Kunhan jaoin ja vuodatin. Kiitos, kun luit.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö lääkärillä? Bodareilla on omat lääkkeet tuota aknea vastaan kun douppaavat. Luulisi toimivan muillakin.

Vierailija
2/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti ihotautilääkärillä auttaa. Voit syödä Roaccutan kuurin. Useammat saavat siitä avun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v ja naama on edelleen samassa kunnossa kuin teininä. Että i feel you!

Vierailija
4/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö lääkärillä? Bodareilla on omat lääkkeet tuota aknea vastaan kun douppaavat. Luulisi toimivan muillakin.

Mitä ihmettä? Roaccutania kyllä käyttää ihan kaikki akneongelmasta kärsivät. Tiedän taas paljon bodareita (salitaustaa n. 15 vuoden verran) joista yksi on nuoruudessaan syönyt Roaccutania. Se ei siis todellakaan ole mikään "bodarilääke, joka toimii muillakin", vaan aknelääke, jota myös jotkut huonoihoiset bodarit käyttävät. Ja kaikki roinaavat bodarit eivät saa aknea, FYI.

Vierailija
5/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynti ihotautilääkärillä auttaa. Voit syödä Roaccutan kuurin. Useammat saavat siitä avun.

Käyty on. Roacutta vedetty useaan otteeseen. Auttaa vähän, mutta saan pahoja sivuoireita siitä.

Tää on ihan perseestä.

Ap

Vierailija
6/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyty on. Roacutta vedetty useaan otteeseen. Auttaa vähän, mutta saan pahoja sivuoireita siitä.

Tää on ihan perseestä.

Ap

"Roacutta"? Jep juuh.

Vierailija
7/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan perseestä.

Ap

"Roacutta"? Jep juuh.

No höhö.

Ap

Vierailija
8/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Bacibactia.

T.51v finninaama

Vierailija
9/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa sinkki aika hyvin. Vahva valmiste ja mieluummin sinkkipikolinaatti. Ei jää näpyt kokonaan mutta vähentää huomattavasti. 

Vierailija
10/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs ammattikosmetologi kerran kuussa vuoden ajan?

Vierailija
11/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se naaman hysteerinen peseminen ja jätä ne finnit rauhaan. Anna ihon päästä normaaliin luonnolliseen rasvatasapainoonsa ja pese vain vedellä naama suihkun yhteydessä. EI PESUAINEITA, ja poksauttelet niitä finnejä vasta siinä vaiheessa, kun ne ovat poksahtamispisteessä. Tällä keinolla sain oman akneni kuriin lukioikäisenä.

Vierailija
12/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa otsonoitu oliiviöljy. Tilasin just itselleni kokeiluun. Tsemppiä!<3

Vierailija
13/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se naaman hysteerinen peseminen ja jätä ne finnit rauhaan. Anna ihon päästä normaaliin luonnolliseen rasvatasapainoonsa ja pese vain vedellä naama suihkun yhteydessä. EI PESUAINEITA, ja poksauttelet niitä finnejä vasta siinä vaiheessa, kun ne ovat poksahtamispisteessä. Tällä keinolla sain oman akneni kuriin lukioikäisenä.

Hohhoijaa. Olen vuosien varrella pessyt ja jättänyt pesemättä. Kokeillut kutakuinkin kaikkia keinoja.

Kunhan avauduin. En varsinaisesti etsi uusia tapoja ratkaista tätä, koska olen todennäköisesti jo kaikkea kokeillut...

Ap

Vierailija
14/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö vitamiineja? Millainen ruokavalio?

Vierailija
15/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piri auttaa.

Vierailija
16/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Bacibactia.

T.51v finninaama

Oon käyttänyt yksittäisiin tulehtuneisiin finneihin. Ihan ok kamaa.

Ap

Vierailija
17/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa otsonoitu oliiviöljy. Tilasin just itselleni kokeiluun. Tsemppiä!<3

Mäkin suosittelisin tätä. Voi kuulostaa hörhöltä, mutta paras aine mitä tällä hetkellä löytyy. Et menetä mitään, jos kokeilet.

Vierailija
18/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki on ihan ok, oon harrastellu erilaisia valmisteita.

Kosmetologista en oikein tiedä. Mitä se niinku tekis?

Toi oliiviöljy oli uus. Kiitti.

Ap

Vierailija
19/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli naama näpyillä suurinpiirtein vuosikymmenen ajan, 10-vuotiaasta kaksikymppiseksi. Ihoni ei ollut aivan pahimmasta päästä, muttei myöskään lievimmästä, eli voisi varmaan puhua keskivaikeasta aknesta. Ihmettelin, miten niin monilla muilla samanikäisillä pysyy naama aivan nättinä ja minä vain olen aina finneillä riippumatta siitä, mitä kasvoilleni teen. Tuona vuosikymmenenä en kirjaimellisesti elänyt yhtä ainoatakaan päivää siistillä naamalla, vaan joka hetki oli finnejä ja muita epäpuhtauksia siellä sun täällä.

Kokeilin eri pesuaineita ja kasvonaamioita, kokeilin olla pesemättä. Vaihdoin tyynyliinat, en koskenut kasvoihini, kävin läpi kaikki niksit ja kikat mistä vain kuulin. Mikään ei auttanut. Yritin syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja jättää vuoronperään maidot, sokerit ja viljat pois.

Kunnes vuosikymmenen tuskailun jälkeen tajusin, että syyllinen on porkkana. Olin kyllä käynyt allergiatesteissä, jotka näyttivät minulla olevan lievä porkkana-allergia, mutta luulin sen olleen väärä hälytys. Testi näytti minun olevan allerginen myös monille muille asioille, mm. soijalle ja vehnälle, jotka eivät aiheuta minulle mitään oireita. En siis osannut laisinkaan yhdistää sitä, että ainaiset iho-ongelmani voisivat olla allergian oire. Sitten vain aloin huomata sellaisen kuvion, että ihoni oli aina hieman tavallista pahempi sen jälkeen, kun olen syönyt paljon porkkanaa. Jätin porkkanan kokonaan pois ruokavaliostani, ja iho selkeytyi muutamassa viikossa paljon paremmaksi. Sitten jätin pois vielä kaikki muutkin ruoka-aineet, jotka sisältävät runsaasti beetakaroteenia, sekä tietysti kaikki mihin on lisätty beetakaroteenia väriaineeksi. Ihoni muuttui aivan normaalin siistiksi melkein kuin sormia napsauttamalla. Turhauttaa, kun tuskailin koko teini-ikäni ongelman kanssa, johon olikin loppujenlopuksi noin yksinkertainen ratkaisu, mutta nyt sitten ainakin saan viimein olla tyytyväinen peilikuvaani. Kyllä minulla edelleen tulee pikkuisia mustapäitä, mutta niitä ei kyllä huomaa ellei oikein syynäämällä syynää, ja sitä paitsi ne on helppo poistaa. Finnejä tulee kuukautisten aikaan muutama, mutta ne katoavat parissa päivässä.

Minun vinkkini siis on tutkia ruoka-aineallergioiden mahdollisuus, jos et ole sitä vielä tehnyt. Allergia kun näköjään voi ilmetä myös yksinomaan aknena ilman mitään muita oireita.

Vierailija
20/36 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ruokavalio?

Sokeri ei ole ainoa paha. Alla voi olla allergia moneen muuhunkin. Normi lääketiede ei edes osaa tutkia kaikkia vaihtoehtoja. Mut vaihtoehtojakin löytyy.

Suosittelen käymään msas-analyysis. Maksaa satasen kaks mut voipi olla et löydät ratkasun sielt. Moni ystävä ja tuttu saanut atooppisen ihon pois kun ruokavalio on oikeasti korjattu. Tyksissä vain lykätty kortisonivoidetra kouraan.

Viikon sokeriton ei tee mitään muutosta.