Miksi kauniilla naisilla on usein lähinnä kauniita kavereita, kun taas komeilla miehillä on kaikennäköisiä kavereita?
Eikö ole vähän outoa olla niin pinnallinen, että antaa sen vaikuttaa ystävyyssuhteisiinkin? Miehillä harvemmin on sellaisia sarasieppien ja sofiabelörfien kaveripiirejä, joihin huolitaan vain nätit naiset.
Kommentit (4)
Rumat naiset on vaan niin näkymättömiä. Et kiinnitä heihin huomiota. Et edes muista heitä.
Itselläni on aina ollut hyvin erilaisia ystäviä, ja olen kaunis. Itse asiassa minulla on ollut 95% tavallisen näköisiä ystäviä. En siis sovi kuvaukseen.
Eräs ex-ystäväni jopa väläytti, että kauniina ihmisenä haluankin vain rumia ihmisiä ystäväkseni. :D
Olen huomannut, että nämä ei-niin-kauniit osaavat olla aika hirveitä niille kauniille.
Tämä on se syy. Väittäkää mitä väitätte, mutta näin se menee naisilla.
Kyseessä on ns. Cheerleader efekti. Porukassa varmana näyttävät kauniilta oletettavasti kaikki esim. Laittautuneina huoliteltuina jos ollaan naisporukalla liikkellä niin kukaan ei halua jäädä ns. Toisen varjoon jolloin kaikki pistävät parastaan. Lopputulos joukko laittautuneita huoliteltuja naisia. Antaa jo sinällään illuusion kauneudesta. Äijät taas yleensä ovat rennosti keskenään ilman tarvetta kilpailla uökonäköasioilla, suonessa ainakaan. Tässä yksi teoria.