10e hiustenleikkaus - Selittäkää mikä huijaus tässä on?
Noita on nyt tarjolla täällä useammassakin paikassa. Mikä kusetuskuvio tuossa on? Vai onko mitään ja muiden partureitten hinnat on vaan tylyä rahastusta.
Kommentit (100)
Jos alle 20€ saa jonkun koneleikkauksen, niin ok, mutta se on niin yksinkertainen leikkaus, että sen voi tehdä itsekin ilmaiseksi.
Itse käyn n. 6 kertaa vuodessa parturissa. Jos nyt saisin vaikka 10€ halvemmalla per leikkaus jostain veronkiertäjältä, niin ei se omaa talouttani aivan hirveästi kohentaisi. 60€ vuodessa säästöä wuhuu!
Mode pliis, miksi ei saa sanoa ääneen sitä, että alipalkattuja työntekijöitä tuetaan yhteiskunnan varoin asumistuin jne, olivat sitten maahanmuuttajia tai kotimaisia??
Olen kerran saanu koneleikkauksen 'Talo tarjoaa'-periaatteella kun kampaajatäti ei tunnistanut mua ja kassalla sanoin että "olen p***t sua, olit kiva hoito!" -Halus mut äkkiä ulos.
On se aika pieni summa, jos ajattelee, että kuitenkin verot ja alvit, eläkemaksut, tuolivuokra tai oman huoneiston vuokra. Ja sitten vielä kaikki välineet ja shampoot, hoitoaineet, värjäysaineet, lakat, vahat ym. Saa siinä hiuksia leikata, että jää rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
On se aika pieni summa, jos ajattelee, että kuitenkin verot ja alvit, eläkemaksut, tuolivuokra tai oman huoneiston vuokra. Ja sitten vielä kaikki välineet ja shampoot, hoitoaineet, värjäysaineet, lakat, vahat ym. Saa siinä hiuksia leikata, että jää rahaa elämiseen.
Kyllä sitä vaan kaikissa muissakin amisduuneissa joutuu tekemään työtä leipänsä eteen.
Muutamissa paikoissa tuo 10€ leikkaus on vain mainos, joka pätee vain tyyliin: miehille ja arkisin klo 9-11, kaikki muut on lisähintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkaa kaksi ihmistä tunnissa, niin 8 tunnin työpäivällä (tunnin tauko) tienaa 140e. Kuukaudessa 2800e jos pitää viikonloput vapaana. Jos pienestä toimitilasta maksaa vaikkapa 500e/kk, niin kyllä tuosta itselleen palkan maksaa. Eihän tuohon tilaan tarvitse mitään muuta kuin tuolin ja peilin seinälle. Jos ei tee värjäystä, niin ei tarvitse edes erillistä pesuallasta.
Voi herranjestas tätä ihmisten tietämättömyyttä! Siitä kuukauden tuloksesta, eli tuosta sinun 2800€ vähennetään verot, alvit, yelit, vakuutukset, tilavuokrat tai lainan lyhennykset/vastikkeet, teosto/gramex maksut, maksupäätteet, vesi, sähkö, ainekustannukset, sakset ja muut työvälineet, puhelin, kouluttautuminen (ei niitä töitä voi tehdä pelkällä 20 vuoden kokemuksella, muoti ja tekniikat muuttuu ja ammattitaitoinen ihminen kouluttaa aina itseään lisää), henkilökunnan kustannukset yms. Ja tätä listaa voi vielä jatkaa... Voitte syyttää kalliista hinnoista vain ja ainoastaan valtiota ja sen pohjatonta kassaa. Meidän alan alvia on koko ajan nostettu, ja valitettavasti meidän kampaamo-alan yrittäjien on nostettava sitä mukaa hintoja jotta tässä työssä on jotain järkeä.
Nämä matalat hinnat mitä tässä ketjussa on mainostettu, ovat aivan hulluja. Jos joku tekee muun kuin konetyön alle 20€, niin sillon joko välttelee jotain lakisääteisiä maksua tai muuten vaan haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Tai sitten ei ole muuten rahasta puute, kunhan vain harrastuksena ihmisten päitä laittaa.
ALV on nostettu samaan mitä sen on muilla. En ymmärrä miksi se on koskaan ollut matalmpi.
On aika hullua verrata kampaamo-alan alvia muiden saman alv-verokannan palveluihin. Katsos kun me ei voida tehdä sen enempää töitä kun tähän asti ollaan voitu. Sitä työtahtia ei voi kiihdyttää, koska tämä on käsityöammatti. Hierojakin on käsityöammatti jolla on alv 0%. Joten hinnat on sen taakka korkeammat, ja kuluttajat itkee.
Alv oli kampaamo-alalla aikaisemmin sen takia matalempi, jotta kysyntä olisi lisääntynyt.
Tässä hyvät esimerkit halpojen hintojen puolesta huutelijoille:
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002891252.html
https://www.tilaajavastuu.fi/fi/parturi-kampaamot-verottajan-tehovalvon…
Pystyykö putkiasentaja sitten tekemään tunnissa enemmän töitä kun alv on 24%?
Vierailija kirjoitti:
digidigi kirjoitti:
Siis eihän 10€ hiustenleikkuu mitää muuta ole kun normaali. Nyt olen kerran masanut jopa 12€, tosin käyn vain maahanmuuttajilla parturissa. Mutta 10€ on normaali taksa,kaikki loppu on sikamaista ahneutta.
Sikamaista ahneutta :D Kuinka paljon ajattelit, että tuosta reilusta kympistä jää verojen ja kulujen jälkeen sille parturikampaajalle itselleen? Ei kovin montaa euroa. Onko sen haluaminen siis sikamaista ahneutta? Paljon saat itse palkkaa?
Jos se leikkaa vaikka neljä tunnissa, niin se on 40€/h, josta alv:n jälkeen jää 32,25€/h. 8h päivässä ja töissä 21 päivää kuukaudessa, tekee 5410€/kk. Jos vaikka vuokraan ja juokseviin kuluihin menee 2000€/kk ja varusteisiin ja tarvikkeisiin 1000€, niin 2410€ jää itselle palkaksi. Parturin palkkahan on tessin mukaan noin 12€/h, eli edellisillä spekseillä noin 2000€/kk.
Miesten parturihinnat alkoi täällä kohota reilu kymmenen vuotta taaksepäin ja sijoitin sitten elämään ekaan trimmeriin ja koitin itse peilin kanssa. Ja kas sillähän sai tehtyä ihan kivan jenkkisiilen mitä silloin pidin. Myöhemmin Philips vaihtui laadukkaampaan Panasoniciin, mikä nopeutti hommaa ja jätti siistimmän ajojäljen.
Nyt lapsi haluaisi aina, että minä teen hänelle parturoinnin, kuin että menisi parturille. Äiti ei saa koskeakaan. Ehkä tässä vielä pitäisi saksien käyttökin opetella, vaikka melko moneen hyvä trimmerikin taipuu käsivaralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
digidigi kirjoitti:
Siis eihän 10€ hiustenleikkuu mitää muuta ole kun normaali. Nyt olen kerran masanut jopa 12€, tosin käyn vain maahanmuuttajilla parturissa. Mutta 10€ on normaali taksa,kaikki loppu on sikamaista ahneutta.
Sikamaista ahneutta :D Kuinka paljon ajattelit, että tuosta reilusta kympistä jää verojen ja kulujen jälkeen sille parturikampaajalle itselleen? Ei kovin montaa euroa. Onko sen haluaminen siis sikamaista ahneutta? Paljon saat itse palkkaa?
Jos se leikkaa vaikka neljä tunnissa, niin se on 40€/h, josta alv:n jälkeen jää 32,25€/h. 8h päivässä ja töissä 21 päivää kuukaudessa, tekee 5410€/kk. Jos vaikka vuokraan ja juokseviin kuluihin menee 2000€/kk ja varusteisiin ja tarvikkeisiin 1000€, niin 2410€ jää itselle palkaksi. Parturin palkkahan on tessin mukaan noin 12€/h, eli edellisillä spekseillä noin 2000€/kk.
5500€ liikevaihtoa 2000€: työntekijällä on aika tavanomainen tuotto-panos suhde liiketoiminnassa. Se on sitten yrittäjän valinta että tekeekö tuon tuoton sillä että leikkaa 4 päätä tunnissa kympillä vai yhden puolessa toistatunnissa kuudella kympillä.
Olen muuten tarkka siitä etten tue harmaata taloutta, mutta hiustenleikkuu on poikkeus. Nykyään huoliteltu ulkonäkö on niin tärkeää mm. työpaikan saamisen ja sen pitämisen kannalta, eikä mulla nollasopimuksen varassa elävänä köyhänä ole varaa maksaa kalliita hintoja kampaajalle. En aio menettää työtuntejani ja toivoa paremmasta työpaikasta siksi, että lainsäätäjät on hinnoitellut normaalit kampaamopalvelut köyhien ulottumattomiin. Käyn halvalla mamukampaajalla ja toivon parasta, mutten kysele liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkaa kaksi ihmistä tunnissa, niin 8 tunnin työpäivällä (tunnin tauko) tienaa 140e. Kuukaudessa 2800e jos pitää viikonloput vapaana. Jos pienestä toimitilasta maksaa vaikkapa 500e/kk, niin kyllä tuosta itselleen palkan maksaa. Eihän tuohon tilaan tarvitse mitään muuta kuin tuolin ja peilin seinälle. Jos ei tee värjäystä, niin ei tarvitse edes erillistä pesuallasta.
Voi pliis, lopeta jo kun et selvästi ole alan ihmisiä. Pesuallas on kyllä välttämätön jokaiseen parturi-kampaamoon missä halutaan tehdä hygienistä työtä. Terveysviranomaiset valvoo tätäkin alaa. Paskasia hiuksia ei leikata, siinä pilaantuu työvälineetkin. Hiukset saattaa myös kerätä varsinkin kuivalla säällä pienen pientä katupölyä tuulen mukana ja ne pienet kivet, joita ei silmillä näe, tekevät vauriota saksille. Siksi hiukset on hyvä pestä kaikista epäpuhtauksista oli ne miten pieniä tahansa. Pesupaikalla myös kerkeää tutkimaan paremmin hiuspohjaa ennen kuin sinne tunkee kampaa ja saksia, sillä jos asiakkaalla on selvästi esim. haiseva sienitulehdus päässä niin niitä ei leikata vaan asiakas käsketään lääkäriin.
Sienet ja mikrobit leviää herkästi päästä toiseen jos paskasia tautisia päitä leikellään samoilla työvälineillä. Hiusalan koulutukseen amiksessa kuuluu erilaisten hiuspohjan sairauksiin tutustuminen ja vaikkei se ole lääkäritasoista, niin pystymme tunnistamaan silloin kuin hiuspohja ei todellakaan ole terve, vaikkemme diagnoosia voi tehdä, mutta pitää tietää milloin kieltäytyä koskemasta päähän. Konkarit kyllä haistavat hiuspohjan sienen jo kaukaa. Miehillä suht yleinen kuten esim. jalkasienikin. Kaikenlisäksi joitakin hiuksia täytyy leikata märkänä ja itse koen sen myös nopeammaksi lyhyiden hiusten osalta, koska varsinkin paksuja jänteviä hiuksia on helpompi leikata kun ne on puhtaat, märät ja hoidetut. Leikkauksen aikana hiukset kuivuvat sopivasti, jolloin lopuksi riittää nopea föönaus. Samalla pienet hiuksen pätkät lentää pois. Monet miehet myös arvostavat viimeisteltyä lopputulosta eli haluavat muotoilutuotteita, joten kaikkia ei todellakaan saa pois penkistä alle 20min. Puhumattakaan yksilöidyistä räätälöidyistä leikkauksista, koska ei kaikki halua sitä samaa persoonatonta koneella sivut+takaosa ja päältä saksilla. Myöskin lyhyemmät vaativat leikkaukset kuten jenkkisiili vie aikaa ja vaatii kokemusta ja taitoa. Koskaan en tekisi jenkkisiiltä kympillä. Se on jo oman ammattitaidon halveerausta.
Riippuen asuinkunnasta pelkillä leikkauksilla ei nykyisin enää oikein menesty. Oli sitten kuinka halvat hinnat niin tuo 3-4 asiakasta tunnissa on toiveajattelua, sillä varsinkin hiljaisina päivinä tulee runsaasti tappiota. Asun itse Kalliossa ja täällä on kympin mamupartureita useita pienen alueen sisällä ja joka kerta kun joka päivä kuljen samaa reittiä niin usein näen kännykkäänsä hiplaavan parturin toimeettomana. On siis turha kuvitella, että heidän listansa on joka päivä täynnä. 2800 euroa on huono tulos ottaen huomioon kaikki kulut ja verot. 500 euron tilavuokrakin onnistuu ehkä pienissä kunnissa, mutta isommissa kaupungeissa ei.
Leikatkaa nopeammin! Luottakaa taitoihinne! Jos ette ole taitavia, niin alalta pois!
5 min ja olen tasannut tukan. Pojan puoliksi ajeltava ja puoliksi käsin leikattu UUSI kampaus vie enintään 20 min. Kampaamossa eivät nähneet vaivaa leikata lapsen hiuksia hyvin, niin päätin käytää opiskeluun youtubia ja tehdä itse samalla tavalla hienoja kampauksia. Onnistuu!
kotiäiti
Ulkomaalaisten omistamat parturikampaamot ovat täynnä asiakkaita. Ei jää hukka-aikaa. Siellä on jopa ruuhkaa /juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Leikatkaa nopeammin! Luottakaa taitoihinne! Jos ette ole taitavia, niin alalta pois!
5 min ja olen tasannut tukan. Pojan puoliksi ajeltava ja puoliksi käsin leikattu UUSI kampaus vie enintään 20 min. Kampaamossa eivät nähneet vaivaa leikata lapsen hiuksia hyvin, niin päätin käytää opiskeluun youtubia ja tehdä itse samalla tavalla hienoja kampauksia. Onnistuu!
kotiäiti
Minäkin voin tehdä jotain hommaa kärppänä puoli tuntia tai kaksi tuntia, mutta voinko tehdä sitä samaa juoksutahtia vähintään 40 h / vko viikosta toiseen ja vuodesta toiseen?
Itse kävin tälläisessä kympin parturissa viime keväänä. Kokemus ei ollut mikään miellyttävä. Kaveri leikkasi tosi hitaasti ja epävarmasti. Kokoajan kyseli jatko-ohjeita. Kun se vielä puhui huonosti suomea, niin tuolissa ei voinut oikein yhtään rentoutua, koska kokoajan piti varmistaa, että menihän mun viesi perille. Lopputulos ei ollut ihan huono, mutta ei nyt kovin hyväkään. Jälkeenpäin tajusin, että parturi ei osannut ohentaa kunnolla hiuksia esim, vaikka muotoilu oli ihan kohtalainen. En mennyt toista kertaa, vaan kävin kesän alussa suomalaisessa normiparturissa.
Maksan ihan mielelläni laadusta ja mukavuudesta sen 20-30 euroa.
Töitä tehdään täysillä. Töissä nauretaan ja pidetään normaalit lakisääteiset tauot. Niin muutkin tekevät, joten miksi ei myös kampaamoalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjestas tätä ihmisten tietämättömyyttä! Siitä kuukauden tuloksesta, eli tuosta sinun 2800€ vähennetään verot, alvit, yelit, vakuutukset, tilavuokrat tai lainan lyhennykset/vastikkeet, teosto/gramex maksut, maksupäätteet, vesi, sähkö, ainekustannukset, sakset ja muut työvälineet, puhelin, kouluttautuminen (ei niitä töitä voi tehdä pelkällä 20 vuoden kokemuksella, muoti ja tekniikat muuttuu ja ammattitaitoinen ihminen kouluttaa aina itseään lisää), henkilökunnan kustannukset yms. Ja tätä listaa voi vielä jatkaa... Voitte syyttää kalliista hinnoista vain ja ainoastaan valtiota ja sen pohjatonta kassaa. Meidän alan alvia on koko ajan nostettu, ja valitettavasti meidän kampaamo-alan yrittäjien on nostettava sitä mukaa hintoja jotta tässä työssä on jotain järkeä.
Nämä matalat hinnat mitä tässä ketjussa on mainostettu, ovat aivan hulluja. Jos joku tekee muun kuin konetyön alle 20€, niin sillon joko välttelee jotain lakisääteisiä maksua tai muuten vaan haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Tai sitten ei ole muuten rahasta puute, kunhan vain harrastuksena ihmisten päitä laittaa.
ALV on nostettu samaan mitä sen on muilla. En ymmärrä miksi se on koskaan ollut matalmpi.
On aika hullua verrata kampaamo-alan alvia muiden saman alv-verokannan palveluihin. Katsos kun me ei voida tehdä sen enempää töitä kun tähän asti ollaan voitu. Sitä työtahtia ei voi kiihdyttää, koska tämä on käsityöammatti. Hierojakin on käsityöammatti jolla on alv 0%. Joten hinnat on sen taakka korkeammat, ja kuluttajat itkee.
Alv oli kampaamo-alalla aikaisemmin sen takia matalempi, jotta kysyntä olisi lisääntynyt.
Tässä hyvät esimerkit halpojen hintojen puolesta huutelijoille:
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002891252.html
https://www.tilaajavastuu.fi/fi/parturi-kampaamot-verottajan-tehovalvon…Pystyykö putkiasentaja sitten tekemään tunnissa enemmän töitä kun alv on 24%?
Sorisori, en ilmaissut itseäni tarpeeksi selkeästi. Tietenkin olen sitä mieltä että kaikkien "käsityö" ammattiharjoittajien alv pitäis miettiä uudelleen. Ei voi verrata käsillä tehtävää työtä esim tuotteiden myymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten tarkka siitä etten tue harmaata taloutta, mutta hiustenleikkuu on poikkeus. Nykyään huoliteltu ulkonäkö on niin tärkeää mm. työpaikan saamisen ja sen pitämisen kannalta, eikä mulla nollasopimuksen varassa elävänä köyhänä ole varaa maksaa kalliita hintoja kampaajalle. En aio menettää työtuntejani ja toivoa paremmasta työpaikasta siksi, että lainsäätäjät on hinnoitellut normaalit kampaamopalvelut köyhien ulottumattomiin. Käyn halvalla mamukampaajalla ja toivon parasta, mutten kysele liikoja.
Sama juttu mulla, paitsi että työsopimuksessani on 20 viikkotunnin minimiraja. Mutta kun palkkani vaihtelee 1 000 - 1 400 €/kk välillä, mies on työtön ja meillä on 2 lasta, millä rahoilla maksaisin kampaajalle esim. 30 € parin kuukauden välein? Välillä kympinkin nipistäminen tarkoittaa puurokuuria meille aikuisille, mutta siihen on pakko uhrautua töiden takia. Sama juttu on meikkaamisen kanssa, en tahtoisi käyttää siihen senttiäkääkään mutta minkäs teet kun töissä täytyy näyttää hyvältä.
Se on ihan selvä, että hyvin perus- ja jatkokoulutetun suomalaisen näkemys "normaalista" on erilainen kuin maahanmuuttajan.