Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pliis äiti, pistä se puhelin pois

Vierailija
04.09.2017 |

”Olen aina ollut erittäin sosiaalinen ihminen, joten aktiivinen osallistuminen sosiaaliseen mediaan oli minulle ihan luonnollista”, Fernandez pohtii.

Pikku hiljaa somettelu alkoi kuitenkin saada yhä isomman osan Fernandezin arjessa – ja samalla se teki jotain vielä pahempaa: vähensi suuresti perheen kanssa vietettyä aikaa.

Töistä tullessaan Fernandez saattoi rojahtaa sohvalle ja huomata kolmen tunnin kuluttua käyttäneensä koko tuon ajan somettamiseen.

”Selitin aina itselleni, että jos en nyt katso sitä ja ole perillä kaikesta, niin jotain tärkeää menee ohi, tai joku suuttuu.”

Sitten hän kuuli seitsemänvuotiaan esikoisensa Ronjan suusta sanat, jotka avasivat hänen silmänsä.

”Pliis äiti, pistä nyt se puhelin pois!”

https://seura.fi/tarinat/selviytyjat/pliis-aiti-pista-se-puhelin-pois/?…

Seksikin väheni

Kiitollisuus, se on sana, jota Fernandez ennen kaikkea tunsi esikoisensa pyynnön kuultuaan.

”Silmäni avautuivat. Tajusin, että en halua olla vanhempi, jonka ajatukset ovat jatkuvasti muualla. Minä haluan olla läsnä.”

Hän tunsi kiitollisuutta myös siitä, että huomauttaja oli oma lapsi, muuten herätys ei ehkä olisi ollut yhtä voimakas.

Tosin aiemmin puhelimen käytöstä olivat jo huomauttaneet sekä mies että ystävät.

”Miehelle kuittasin takaisin, että itsehän sinä käytät aivan yhtä paljon. Ystävien puuttuminen asiaan oli ehkä sellaista vitsiin piilotettua vinoilua, jota en ottanut edes niin tosissani.”

Mutta sen lisäksi että some verotti lasten kanssa vietettyä aikaa, löysi puhelin tiensä myös pariskunnan makuuhuoneeseen.

”Myös mieheni käytti puhelinta erittäin paljon, ja iltaisin selailimme puhelimia eri puolilla sänkyä. Me emme keskustelleet, seksiäkin harrastimme aiempaa vähemmän.”

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma luuri lapselle ja someen siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi