Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastatko eläimiä vai vain lemmikkejä?

Vierailija
04.09.2017 |

Luulen, että ihmiset kallistuu jälkimmäiseen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kaikkia maailman eläimiä. Ihmisiä en.

Vierailija
2/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmät on suloisia. Varsinkin se suomalainen vaalea lehmä.

Vierailija
4/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmät on suloisia. Varsinkin se suomalainen vaalea lehmä.

Lapinlehmä.

Vierailija
5/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen mieltynyt eläimiin, mutta en lemmikkieläimiin (tuotantoeläimiin yms). Ne kun on ihminen jalostanut omiin tarpeisiin. Mielestäni jopa hieman ällöttävää.

Vierailija
6/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan eläimiä. Pelastan jopa mehiläiset sisältä ja hämähäkitkin saa rauhassa kipittää lattialistojen alle. Hyttyset iholta tulee kyllä lätkästyä hengiltä.

Vierailija
7/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vain omaa lemmikkiäni. Yleisesti ottaen pidän eläimistä poislukien matelijat.

Vierailija
8/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä.

Vierailija
9/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen mieltynyt eläimiin, mutta en lemmikkieläimiin (tuotantoeläimiin yms). Ne kun on ihminen jalostanut omiin tarpeisiin. Mielestäni jopa hieman ällöttävää.

Ööö... Lehmät eivät ole lemmikkejä. Idiot.

Vierailija
10/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia eläimiä. Koska kaikki lemmikit ovat yleensä pääsääntöisesti eläimiä, koska ne ovat kaikki eläviä organismeja. 

Lapsena tuli käytettyä tuota termiä lemmikki enemmän. Sitä ei sen enempää miettinyt.

Jälkeenpäin huomattavasti enemmän.

Olihan se sana yleisesti käytössä ja niin poispäin. Mutta minusta jotenkin se kuulostaa lässytykseltä.

Joistakin sanoista tulee vain väkisin mieleen sellaisia mielikuvia.

Nykyisin vältän tuota "lemmikki" sanan käyttämistä. Koska minusta se kuulostaa jotenkin eläinlajin omistamiselta, että sitä alistetaan eläimen omistajan määräämän tahdon valtaan, ikäänkuin eläimeltä vietäisiin sen oma vapaa tahto olla se, mikä se on ja mitä se haluaa tehdä. Että sen pitää hyppiä, ja tehdä asioita omistajan pillin mukaan. Minusa jokaisen pitäisi ajatella eläimen näkövinkkelistä. Mitä se haluaa? Mikä tekee sen onnelliseksi? Huolehtia eläimestä ja sen terveydestä hyvin. Ja tarjota sille onnellinen elämä. Eihän Korkeasaaressa, Ranuan, tai Ähtärin eläinpuistossa olevia eläimiä sanota "lemmikeiksi"?

Vierailija
11/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Lehmät eivät ole lemmikkejä. Idiot.

???

Missä niin väitin tai mainitsin edes lehmiä? (Voi joku pitää lehmää lemmikkinään - ehkä sun kumppanikin...)

Vierailija
12/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eläimistä tykkään tasapuolisesti.

Vierailija
13/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan kaikkia eläimiä, se on myönnettävä. Mutta suurinta osaa kuitenkin.

Vierailija
14/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan erityisesti meillä asuvia eläimiä, mutta arvostan ja kunnioitan kaikkia eläimiä. Ihmisistä en niin kovin piittaa..

Vierailija
15/15 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joitakuita ihmisiä. Lemmikit ovat tärkeitä mutta ne ovat kuitenkin vain eläimiä. Ei minulla ole mitään erityisiä tunteita jotain satunnaista koiraa, kettua tai lehmää kohtaan, vaikka niitä ei pahoin pidäkään kohdella. Jos rakastaa kaikkia, ei oikeastaan rakasta ketään.