Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIV pelko - en kestä enää

Ahditus7
04.09.2017 |

Olen siis 20- vuotias nainen, ja viimeiset 1,5 viikkoa ovat olleet tuskaa kun oon elellyt saatanallisen pelkoni kanssa. Olen siis melkein sata varma että sain säädöltäni HIV:n kun tuli maaliskuussa pari kertaa TYHMÄNÄ ja TYPERÄNÄ paneskeltua ilman kortsua. (Kyseessä suomalainen 20 vuotias mies) Tyhmä kun oon nii mietti vaan että ei tolla mitään tauteja oo. Nyt elokuun puolessa välissä ja syyskuun alussa ilmenny kaikkii outoja oireita ja siks pelottaakin kamalasti. Tuntuu että kaikki viittaa HIVin ensioireisiin. (Tosin on semmosiakin oireita mitkä ei siihen viittaa)

Oon nyt kotona melkein itkenyt ja miettinyt kaikki järjestelyt valmiiksi mitä teen kun saan tietää tuloksen ja mulla on HIV. Ahdistaa ja pelottaa kun kaikki tulevaisuuden suunnitelmat vaan romottuu. Kaikenlisäks koulua 4kk jäljellä mihin nyt pitäis keskittyä ja mistään tule nyt mitään. Aloin myös säätää yhden miehen kanssa tossa kesäkuussa joka lähti just kuukaudeksi ulkomaille. En ehkä kestä enää, tuntuu ettö jokainen minuutti pelkkää tuskaa ja en kestä tätä pelossa epätietoisuudessa elämistä.

Ainoo vaihtoehto mennä testeihin, mutta en tiedä missä vaiheessa pystyn ja kykenen. Alan vaa olee ku joku zombi ja ihan omissa maailmoissa :(

En ees tiiä miks kirjotin tänne mut kai tää vähän helpottaa miten ikinä kävikään

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettiin on yhtään luottamista niin sen mukaan kyllä ei mitään oireita enää pitäisi olla. Mutta en tiedä, oon vaan kattonu kalenteria et milloin niitä oireita ois pitäny olla yms. :(

Vierailija
2/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain postiivista nii tää havaitaan mulla ajoissa ja ehkä mulla jonkinlainen tulevaisuus edessä. Tai sitten ei. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks muita jotka pelännyt samaa? Ja jos niin mikä oli sitten tulos? :O ja miten tsemppasitte ittenne testeihin?

Vierailija
4/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Jos et pannut narkkarin kanssa menkkojen aikana, niin todennäköisyys saada yhdynnästä HI-virus on luokkaa yksi tuhannesta. Ja googlaamalla selvisi, että tarkka lukema on 0,08 %, ja miehelle 50 % pienempi eli 0,04 %.

Vierailija
5/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeihin menemisessä nyt ei ole mitään tsempattavaa. Aamulla kun terveysasema/-keskus aukeaa soitat ja pyydät aikaa testeihin.

Yleensä ihmiset hikoilee kun joutuu odottamaan muutaman kuukauden ennen kuin kannattaa testata - eli eivät malta odottaa, että pääsisivät testeihin. Haluavat epävarmuudesta eroon.

En ymmärrä miten joku haluaa venyttää epävarmuutta. Sullahan on jo tarpeeksi aikaa, että testaaminen kannattaa.

Vierailija
6/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene testiin niin saat ainakin todennäköisen tidon. Tosin uusi testi 3kk altistumisesta antaa vasta varmuuden. Toisaalta HIV on erittäin epätodennäköinen heteroseksissä kaikesta huolimatta. Jos taas sait tartunnan niin nopea lääkitysten aloittaminen on parasta, mitä siinä kohtaa voi tehdä. Todennäköisemmin sa  minkä vain muun sp-taudin, kuin HIVn, mutta mikään niistä ei ole yhtä vakava..

Vierailija
7/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas kun voisin sinua lohduttaa. Ihan ensinnäkin hiv ensioireita tulee noin puolelle tartunnan saaneista, 2-8 viikon sisällä tartunnasta. Sinun tapauksessasi tartunnasta olisi kulunut jo puoli vuotta. Itse olen pelännyt hiv:tä niin paljon, että menetin toimintakykyni. Olin todella kuin zombi, en voinut enää kävellä koska jalat eivät kantaneet. Sain kaikki mahdolliset hiv oireet rokosta lähtien, joka tuli yläselkään. Oli ihan velttoa makaronia, jouduin jäämään sairauslomalle sekä itkin silmät päästäni parin kuukauden ajan. Olinhan siis ollut todellisessa riskitilanteessa, ulkomailla suojaamattomassa yhteydessä ulkomaalaisen tummaihoisen miehen kanssa jonka taustoja en tiennyt. Sinun kohdallasi riski on ihan olematon. Vaikka hiv ei koskaan näy päällepäin, on äärimmäisen epätodennäköistä että suomalaisella nuorella pojalla olisi hiv. Hiv on älyttömän huono tarttumaan, ja se on hyvin hauras virus.

Tartuntariski on siis alle prosentin yhdessä suojaamattomassa emätinyhdynnässä, vaikka kumppanilla olisi hiv-tartunta. Riski toki tietenkin kasvaa sitä mukaan kun kontaktien määrä kasvaa. Suosittelen koko sydämestä, että menet tekemään testin! Vaikka itse olin todellisessa riskitilanteessa ja olin ihan 100%varma, että positiivinen tulos sieltä tulee, menin testiin. Itkin ihan lohduttomasti labrassa hoitajan ottaessa verikoetta. Hän lohdutteli minua. Ajattelin, että kävi miten kävi, oli tartunta tai ei - minä olin jo voittaja koska olin rohkeasti mennyt testiin. Kaikesta huolimatta tulos oli negatiivinen, ja varmaan sanomatta selvää miten helpottunut olin. Kyllä kääntyi elämän arvot ihan toisenlaiseksi, ja oppi arvostamaan elämää ihan uudelta kantilta. Menkää ihmiset aina niihin testeihin! Olette jo voittajia siinä vaiheessa, oli tulos mikä tahansa. Jos tartunta todetaan ajoissa, voi lääkkeiden kanssa elää normaalia elämää. Voimia kaikille tämän asian kanssa painiville <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän