Mies mokasi taas, valvontavelvollisuuden laiminlyöminen
Meinasi olla katastrofi lähellä. Meillä on siis tilanne se, että teen kotona gradua ja mies on töissä. Meillä on jaettu kotityöt puoliksi niin, että minä hoidan astianpesukoneen ja mies loput. Näin pystyn keskittymään gradun tekoon kunnolla.
Mies vie yleensä lapsen tarhaan noin 7.30, jotta kerkeää töihin kello 8. Tätä ennen mies ulkoiluttaa koiran. Minä yleensä herään 9 jälkeen ja alan työstämään gradua noin 10-11 välillä. Tänään heräsin normaaliin aikaan noin kello 9.30 ja kun otan tosissaan kotityöni, niin heti ensimmäiseksi tarkistin astianpesukoneen -> täynnä. Ei muuta kuin kone pyörimään. Seuraavaksi aamurutiineihin kuuluu kahvin keitto. Kahvinkeittimen päällä olikin lappu, johon mies oli tuhertanut jotain, että anteeksi nukuin vähän pommiin, en kerennyt viemään koiraa ulos, kerkeätkö viemään? Whaatt? Katsoinkin koiraa ja se oli tosiaan jalat ristissä.
Minä sitten lähdin viemään heti koiraa ulos - samalla laiminlyöden tiskikoneen valvontavelvollisuuteni!!! Ajatelkaan jos tuon 15 minuutin pikalenkin aikana olisi tiskikone syttynyt palamaan. Vakuutusyhdiöiden "reilujen" korvauskäytäntöjän mukaan emme olisi saaneet euroakaan korvattavaksi ja talo olisi palanut. Ja tämä olisi ollut kyllä täysin miehen syy. On mullakin "mies", huh huh.
Kommentit (2)
Tuohonkin tarinaan meni elämästäsi puoli tuntia, jota et saa koskaan takaisin :(
Porvoossa ollut rankka aamu.Jaxuhalit sinne.