Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, kysymys Valdoxan - masennuslääkkeestä..

Vierailija
04.09.2017 |

Olen syönyt 50mg annostuksella nyt pian vuoden. Lääke on kallis, mutta sopinut minulle. Auttanut etenkin nukkumaan. Mieliala on edelleen matala eikä koko lääkityksen aikanakaan mitenkään hyvä kuin ajoittain, kuitenkin olen jaksanut käydä töissä ja elää sitä normaalia elämää. Koen mielialan mataluuden johtuvan myös käynnissä olevasta suruprosessista.

Nyt viime kuussa tapahtui niin, että oli äkillinen rahapula ja jouduin himmaamaan lääkitystäni niin, että n. viikon ajan söin vaan 1tbl ja sitten pari päivää ilman. Mitään viekkareita ei ollut, päinvastoin tunsin oloni paremmaksi kuin aikoihin. Mitä ihmettä?!

No, sain sitten lääkettä lisää, otin ekat päivät taas 1tbl kunnes nostin siihen annostukseeni 2 tablettiin. Kauhee olo, väsymys, saamattomuus.

Nyt tekisi mieli kokeilla lääkityksen purkamista.

Onko kokemuksia tästä Valdoxan - lääkkeestä? Auttoiko, kauanko söit, oliko apua, kun lopetit niin miten sen jälkeen meni? Tässä myös mietityttää Valdoxanin maksatoksisuus, kokeet kyllä aina olleet ok.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta minusta sun kannattaisi puhua lääkärin kanssa annostuksen pienentämisestä! Ei sitä tarvitse heti kokonaan purkaa, rauhassa pienennät annoksen vaikka puoleen ja meet sillä jonkun aikaa, katot miltä tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valdoxan vastaa lähinnä melatoniinia, auttaa nukahtamaan ja rauhoittaa. Vaikutus serotoniinimekanismiin on heikko (verrattuna varsinaisiin SSRI-lääkkeisiin). Tarkoitus on lähinnä antaa omille aivoille lepotaukoa, että ne toipuvat masennuksesta enempi omin voimin eikä lääkkeen pakottamina.

Hyvä lääke, koska se ei sotke aivokemiaa sen pahemmin, mutta kaikille tuollainen kevyt hoito ei riitä. Valdoxanin ei pitäisi aiheuttaa riippuvuutta eikä vieroitusoireita.

Älä muokkaa masennuslääkitystä omin neuvoin vaan lääkärin kanssa. Hän varmasti keventää lääkitystä mielellään ja lopettaa sen aikanaan. Parantumisesi on myös lääkärin tavoitteena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän