Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä olin kiusattu?

Vierailija
03.09.2017 |

Olen aina ollut kiltti. Kiltti kaikille ja tullut kaikkien kanssa hyvin juttuun. Minulla on ollut aina vahva oikeudentaju ja inhoan vääryyttä. Koulun alkaessa olin tosi innoissani, koulu sujui erinomaisesti ja koulumenestys oli loistava koko ala-asteen. Ala-asteen lopulla alkoi koulussa kehittyä sellaisia porukoita, joihin kaikkin muka kuului jakautua. Samalla alkoi yhä pinnallisempi toisten haukkuminen, vaatteista, porukoista, kavereista, perheestä ja kodista, esimerkiksi. Minä yritin olla erossa tuollaisesta koko hommasta ja vähitellen huomasin jääneeni ulkopuoliseksi kaikesta. Toisaalta, olin helppo kiusaamisen kohde. Se, joka ei kuulu mihinkään porukkaan, eikä ole kenenkään paras kaveri.

Yläasteella tämä jatkui ja paheni. Alkoi muodostua yhä selkeämpi suosittujen joukkio, mihin kuului aika paljon porukkaa. Kiusaamisen muotoja oli ulkopuoliseksi jättäminen, kaikenlainen nälviminen ja muu. Minut jopa lukittiin yksin yhteen käytävään, eikä päästetty luokkaan muiden kanssa muiden luokkalasten toimesta. Ne joiden kaveri olin aikaisemmin ollut, olivat löytäneen uusia, parempia, kavereita niistä porukoista.

Nyt tuosta on aikaa jo monta vuotta, enkä ole enää kiusattu, enkä yksin. Myöhemmistä kouluista olen aina saanut kavereita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule semmosta mieti että miksi. Voi olla ja varmasti onkin niin että jotkin piirteet altistavat sille. Sitä en nyt lähde miettimään mitkä ne sun kohdalla on kun ei sillä ole väliä. Vaikka ihmisessä olisi kaikki mahdolliset ja mahdottomat kiusaamiselle altistavat piirteet, ei se tee tästä yhtään muita ihmisiä vähempiarvoista. Olet tasan yhtä hyvä tyyppi kuin kaikki muutkin, ja taatusti parempi kuin kiusaajat.

Vierailija
2/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole kiusattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa joku paska päätti alata levittämään tarinoita.

Vierailija
4/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteys on se pääsyy yleensä. Olit yksinkertaisesti "helppo" kohde kiusaajille.

Arvostan ajatusmaailmaasi ja luonnettasi. On todellista vahvuutta, että et lähtenyt tuohon touhuun mukaan.

Vierailija
5/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato mä en ole koskaan ollut sellainen reppana mitä sä nyt kuvittelet. Käsitätkö sä sitä. En ole koskaan ollut sellainen. Joita jo ymmärtää. Ei mua olis pystytty sillätavalla kiusaamaan. Se ei olisi ollut mahdollista. Katsos juorujen levittäminen on eri asia. Takuuks sä?

Vierailija
6/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitätkö?

Vierailija
7/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kiusaajat eivät kestäneet ja oli heikkoja siksi sinua kiusattiin, koska olet luontaisesti vahvempi. kiusaaajat ei uskalla yksin mitään, mutta ryhmässä on turvaa heilläkin. kiusaajaryhmän koheesio kuitenkin perustuu tabuun josta ei puhuta, kaikki pelkäävät ja ovat turvattomia. jotta he saa turvan tunteen he purkavat tukahdutetun pelkonsa kiusaamalla häntä, joka kestää elämää omin jaloin, ilman ryhmäpaineita. se ärsyttää kiusaajaa, koska hän ei siihen pysty.

joten sinä olet se vahva ihminen ja se aiheutti suurta kateutta toisissa, siksi he kiusasiat. ja luultavasti olivat kaiken tuon lisäksi kiinnostuneita sinusta. ymmärrän ettei heidän seuransa sinua kiinnostanut.

Vierailija
8/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos se oli mun oma isä joka mua kännissä kiusasi. Käsitätkö sä nyt?

Vierailija
9/13 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mut tänne kiusattavaksi teki. Ja itse humalassa sitten haukkui. Käsitätkö sä?

Vierailija
10/13 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Olin se luokan oudoin tyyppi. Eristettiin porukasta , ryhmätöistä , istumajärjestyksessä minut laitettiin luokan perälle. Ylä-asteella minua päin syljettiin. Haukuttiin hitlerfaniksi koska olin kiinnostunut historiasta. Kaikki luokkani pojat kiusasivat ala sekä ylä-asteella paitsi tytöt. Nykytilanne , keskivaikea masennus ollut 6 - vuotta , sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Uusien ihmisten kohtaaminen todella hankalaa koska jännitän ja panikoin. Kaupassa ja perusasiat pystyn kuitenkin hoitamaan. Vaikea enää luottaa ihmisiinkään.

Vierailija
11/13 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
12/13 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on tehnyt minusta varovaisen ja epävarman. Ahdistun myös helposti uusissa tilanteissa ja jättäydyn sivummalle.

Vierailija
13/13 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloisuus ja pelkotilat mullekin tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän