Ketkä viisi ovat sinulle tärkeimmät suomalaiset artistit/bändit?
Oma lista (ei järjestyksessä)
1. Hector
2. Sir elwoodin hiljaiset värit
3. Leevi and the leavings
4. Samuli Putro
5. PMMP
Kommentit (85)
Ei minulle yksikään artisti varsinaisesti ole tärkeä, voin pärjätä hyvin ilman jokaista. Mutta toki joitakin kuuntelen ja arvostan enemmän kuin muita.
1) Juice Leskinen
2) Eppu Normaali
3) Leevi and the Leavings
4) Laila Kinnunen
5) Olavi Virta
Vierailija kirjoitti:
Oon aika vanha (40 v.), joten lähestyn asiaa siltä kantilta, mitkä bändit on muhun kautta aikojen vaikuttaneet eniten. Lista voisi näyttää tältä:
1. Leevi and the Leavings
2. Eppu Normaali
3. Sielun veljet
4. PMMP
5. Apulanta
Jotenkin surullista, että ainostaan Apiksen ja PMMP:n oon pystyny näkemään livenä.
Ap on 23-vuotias ja ei munkaa listaus ihan tuorein ole, vaikka toki hector, putro ja sir elwoodin hiljaiset värit tekevät vieläkin keikkaa, mutta kaikilla tykkään enemmän vanhemmasta tuotannosta. Nykymusiikki on vaan huonoa :D Mullakin on harvassa ne bändit, mitä voisin livenä nähdä, koska ulkomaalaista lemppareihin kuuluu Queen, The Beatles ja Abba.
Vierailija kirjoitti:
Älkää, pliis, alapeukuttako toisten lempiartisteja tai -bändejä, tulee paha mieli eikä oo mitään järkee, koska kyse on puhtaasti mielipiteistä.
Mistä teitä paha mieli -valittajia aina jostakin piisaa? Koveta itseäsi sen sijaan, että nariset muita pliis olemaan kilttejä. Et ole enää mikään vauva, koska kirjoittaakin osaat.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika vanha (40 v.), joten lähestyn asiaa siltä kantilta, mitkä bändit on muhun kautta aikojen vaikuttaneet eniten. Lista voisi näyttää tältä:
1. Leevi and the Leavings
2. Eppu Normaali
3. Sielun veljet
4. PMMP
5. Apulanta
Jotenkin surullista, että ainostaan Apiksen ja PMMP:n oon pystyny näkemään livenä.
Olen nähnyt 80-luvulla Eppu Normaalin ja Sielun Veljet livenä. Leevi and the Leavingsiä ei tainnut kukaan nähdä livenä, koska eivät ylipäätään keikkailleet. Muistan kuitenkin kuinka "En tahdo sinua enää" oli iso hitti. Radion listalla viikosta toiseen ykkösenä.
Ultra Bra, Samuli Putro, Hector, Scandinavian music group, Leevi and the leavings, (PMMP) melkein samat siis.
Hector
Egotrippi
Jarkko Martikainen
Happoradio
CMX
Ja paljon muita, ikää mulla 46v.
1. Asa
2. Soul Captain Band
3. Esa Pakarinen
4. CMX
5. Pelle Miljoona
6. Stalker
7. Jontti & Shaka
8. Hector
9. Tapio Rautavaara
10. Kakkahätä -77
Vierailija kirjoitti:
1. Noitalinna Huraa
2. Leevi & The Leavings
3. Klamydia
4. HIM
5. Hassisen Kone
Miksi Noitalinna Huraa? Mitä niillä oli muuta kuin se yksi hitti, jossa oli käsittämättömät sanat?
1. Raptori / vaikutti oikeasti teininä vahvasti asenteisiin (pasifistisena, antirasistisena etc.)
2. Eput
3. Zen Cafe
4. Leevi and the Leavings
5. PMMP
Epämääräisessä järjestyksessä: Röyhkä, Moonsorrow, Tuomari Nurmio, Loiri, Tenhi, Hector.
Vierailija kirjoitti:
1. Asa
2. Soul Captain Band
3. Esa Pakarinen
4. CMX
5. Pelle Miljoona
6. Stalker
7. Jontti &Shaka
8. Hector
9. Tapio Rautavaara
10. Kakkahätä -77
Jatkuu
((Siis Jontti ja Shaka (helvetin mobiili)))
Ultra Bra
Pää kii
Ensiferum
Tuomari Nurmio
Kallio Underground
Smack (juu se joka -80 luvulla lontooksi esitti kivitä ja pyöri -musiikkiaan)
Apulanta
Kotiteollisuus
Viikate
Mokoma
Noista ulkomaata vääntävistä ois voinut löytyä toinenkin, mutta en jää muistelemaan menneitä.
Pekka Pohjola
Anssi Tikanmäki
Stratovarius
Wigwam
Hector
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Noitalinna Huraa
2. Leevi & The Leavings
3. Klamydia
4. HIM
5. Hassisen Kone
Miksi Noitalinna Huraa? Mitä niillä oli muuta kuin se yksi hitti, jossa oli käsittämättömät sanat?
Niillä oli hyviäkin kappaleita, mutta miksi vain sitä yhtä ja samaa...
Hurriganes
Teddy & the Tigers
Whistle Bait
Agents
Leevi and the Leavings
Hector
Tuomari Nurmio
Maarit
Egotrippi
Ultra Bra
1. Höyry-kone
2. Heikki Silvennoinen
3. Finnforest
4. Irwin
5. Kollaa Kestää
Hanoi Rocks
Turmion kätilöt
Juice
Ismo Alanko
Topi Sorsakoski
Vierailija kirjoitti:
1. Nightwish
2. Apocalyptica
3. Jenni Vartiainen
4. Haloo Helsinki
5. Alma
Hyyi toi 3
Tietysti saa alapeukuttaa! Sehän tarkoittaa, ettei kyseessä ole oma suosikki. Ei siinä toisen mielipidettä alapeukuteta vaan luettelossa olevia artisteja.