Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat ja häät. Olisiko ok?

Vierailija
03.09.2017 |

Ottaa koira mukaan häihin? Siis omiin häihinsä :) . Se on kuitenkin perheenjäsen.. eikä edes olisi mitään hoitopaikkaa sille muualla, koska läheiset ihmiset tulee tietenkin häihin vieraaksi. Kyseessä iso koira. Me siis molemmat (mies sekä minä) halutaan ehdottomasti koiran häihimme, mutta mietin vain onko se ihan mahdoton idea. Kyseessä ateistihäät, melko pienet.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää etukäteen voiko koiraa edes viedä juhlapaikalle.

En veisi omia koiria, sillä useimmille koirille vieras paikka ja paljon ihmisiä on stressaavaa.

Saattaa käydä niinkin, että koira vie hääparin/vieraiden huomion. Ja se ei ole kivaa, kun kysymyksessä on teidän häät, ei teidän, eikä vieraiden kannalta.

On ihan ok jos koira vie huomiota ja saa huomiota. Emme tarvitse itse niin paljon huomiota :) . Ap.

Vierailija
42/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää etukäteen voiko koiraa edes viedä juhlapaikalle.

En veisi omia koiria, sillä useimmille koirille vieras paikka ja paljon ihmisiä on stressaavaa.

Saattaa käydä niinkin, että koira vie hääparin/vieraiden huomion. Ja se ei ole kivaa, kun kysymyksessä on teidän häät, ei teidän, eikä vieraiden kannalta.

Hyvä huomio tuo juhlapaikka. Emme ole sellaista vielä varanneet, joten ehdimme huomioida asian ja valita paikan jossa koira on ok. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoatte koiran pääruokana niin se pääsee mukaan.

Kyseessä on kuitenkin meidän häät, ja meille tärkeä päivä. Miksi emme saisi järjestää sitä omannäköiseksi? Ap.

No järjestäkää ihan miten haluatte, mitäs täällä sitten kyselet. Kun täällä ollaan sitä mieltä, että koira ei ole hyvä ideä häissä, niin närkästyt. Haluat tehdä koirasta häiden keskipisteen, josta kaikkien vieraiden pitäisi olla innoissaan. Kiltti, mutta villi kuulostaa just sellaiselta rasittavalta elukalta, joka hyppii ja juoksee ympäriinsä.

Vierailija
44/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla vieraana ainakin menisi kaikki ilo pois häistä, jossa on irrallaan iso villi koira. Rauhallinen vielä menettelisi, mutta villin kanssa kaikki huomio menisi sen tarkkailemiseen, missä tämä villi koira milloinkin juoksee ja koska se on ryntäämässä minun päälleni. Vieläkin muistan, kuinka 25 vuotta sitten jouduin kälyn luona vieraillessani metsäkävelyretkelle "villin, mutta kiltin" saksanpaimenkoiran kanssa. Se jälkeen en ole käynyt kälyn luona kylässä muuten kuin silloin, kun on ehdottomasti pakko (harvemmin kuin kerran vuodessa). Kälyllä taitaa kyllä olla menossa jo kolmas "villi, mutta kiltti" koira sen jälkeen.

Mutta jos koiranne on teille tärkeämpi kuin vieraiden viihtyvyys, niin itse saatte toki järjestää häänne mielenne mukaan. Kertokaa kuitenkin koirasta etukäteen, jotta ne vieraat, joita ympäri hääpaikkaa juokseva iso villi koira ei miellytä, voivat jäädä pois.

Jäisitkö kokonaan pois, jos koira olisi vaikka pari tuntia paikalla, ja sitten siskoni veisi sen kotiin? Ap.

Jäisin ehdottomasti pois, jos tiedossa olisi että paikalla on vapaana (!) iso, riehakas koira. Allergian lisäksi pelkään koiria, pienempiä ja rauhallisempiakin saati sitten tuollaista. Joka seitsemäs ihminenhän niitä pelkää, huono tuuri kuulua joukkoon :(

Toki jos hääparille olisi ihan elintärkeää että koira roudataan mukaan, ja hääpari olisi itselleni ihan supertärkeä ja häät jossain fiksulla etäisyydellä, voisin saapua paikalle kun koira olisi kuljetettu sieltä pois. Typerä ratkaisu, mutta poikkeustilanteessa se saattaisi olla silti ihan toteuttamiskelpoinen.

Vierailija
45/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kuitenkin meidän häät, ja meille tärkeä päivä. Miksi emme saisi järjestää sitä omannäköiseksi? Ap.

No järjestäkää ihan miten haluatte, mitäs täällä sitten kyselet. Kun täällä ollaan sitä mieltä, että koira ei ole hyvä ideä häissä, niin närkästyt. Haluat tehdä koirasta häiden keskipisteen, josta kaikkien vieraiden pitäisi olla innoissaan. Kiltti, mutta villi kuulostaa just sellaiselta rasittavalta elukalta, joka hyppii ja juoksee ympäriinsä.

Näin just! Tuo villi, mutta tosi kiltti iso koira tarkoittaa käytännössä sitä, että se hyppii ja  kuolaa kaikki vaatteet/ruoat, tönii muksut ja mummot nurin ja omistaja lässyttä vieressä, että "siis tää on ihan kiltti".

Vierailija
46/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just! Tuo villi, mutta tosi kiltti iso koira tarkoittaa käytännössä sitä, että se hyppii ja  kuolaa kaikki vaatteet/ruoat, tönii muksut ja mummot nurin ja omistaja lässyttä vieressä, että "siis tää on ihan kiltti".

Mummoja tai vaareja ei lähipiirissämme enää ole. Ei myöskään pieniä lapsia. Ap

Vierailija
47/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt niin että vieraat ei määrää ketä on juhlissa. Ja eläimiä inhoavat ovat joka tapauksessa jotenkin vinksahtaneita

Mä rakastan eläimiä, mutta en halua, että koira tulee nuolemaan minua tai hyppimään päälleni, jos olen hienosti pukeutunut (vaikka en olisikaan iltapuvussa; mulla ei kauhean montaa hienoa asua ole ja haluaisin säilyttää ne ehjinä ja siisteinä).

That said, ymmärrän kyllä ap:n halun ottaa koira häihin ja siihen hänellä on tietenkin täysi oikeus. Mutta ilmoita asia tosiaan kutsussa.

Vierailija
48/52 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt niin että vieraat ei määrää ketä on juhlissa. Ja eläimiä inhoavat ovat joka tapauksessa jotenkin vinksahtaneita

Mä rakastan eläimiä, mutta en halua, että koira tulee nuolemaan minua tai hyppimään päälleni, jos olen hienosti pukeutunut (vaikka en olisikaan iltapuvussa; mulla ei kauhean montaa hienoa asua ole ja haluaisin säilyttää ne ehjinä ja siisteinä).

That said, ymmärrän kyllä ap:n halun ottaa koira häihin ja siihen hänellä on tietenkin täysi oikeus. Mutta ilmoita asia tosiaan kutsussa.

Pitää nyt sanoa myös se, että meidän koiraa saa käskeä pois ja sille saa sanoa tiukasti ei, ja sen saa työntää pois. Eli jos se tulisi kuolaamaan vaatteita niin sen voisi hyvin käskeä häipymään. Ap.

Vierailija
49/52 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli useampikin koira. Ne ovat meille perheenjäseniä, toisin kuin osa vieraista.

Miten käytännössä järjestitte asian? Miten meni? Ja missä ne koirat oleili häissä - teidän pöydän ääressä vai missä? Ap.

Meni oikein loistavasti, koiria oli kolme. Seurustelivat vieraiden kanssa (jumaloivat ihmisiä) ja aiheuttivat hieman huvitustakin kieltämättä, todella moni halusi ottaa kuviakin niiden kanssa yhdessä. Kulkivat siis ihan vapaasti juhlapaikalla, osaavat kyllä olla kiltisti.

Vierailija
50/52 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt taustaa sen verran, että olemme molemmat 41-vuotiaita, ja nämä häät eivät ole mitkään perinteiset kirkkohäät muutenkaan. Haluamme vain juhlistaa läheisimpiemme kanssa naimisiin menomme, edes vihkiminen ei ole hääpaikalla vaan pari päivää etukäteen parin todistajan kanssa maistraatissa. Bändi on, mutta ei tanssia, ei edes häävalssia. Voisimme jopa harkita, että emme kerro vieraille etukäteen että nämä ovat häät, vaan sanotaan että illallisjuhla. Ap.

Koira varmaan nauttii bändistä...

Vierailija
51/52 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tainneet asian jo päättää, joten miksi kyselette?

Kun kuitenkin kysyit, kerron että omasta mielestäni idea on huonoin mahdollinen. Te voitte viettää koiran kanssa aikaa joka ikinen päivä, miksi haluatte sen mukaan juhliin? Ei koira "jaa teidän päiväänne", se on eläin, jolle hääseremonia ei merkitse mitään, olkoon teille kuinka rakas perheenjäsen hyvänsä.

Sanoit, että vieraiden joukossa on monia, jotka eivät ole tottuneita koiriin. Heille vapaana oleva villi, iso koira pilaisi ruokailun kokonaan. Ei sillä ole merkitystä, että te omistajina tiedätte, että koira on kiltti, ei pure ja sen voi työntää pois. Koiriin tottumattomat näkevät ja kokevat tilanteen aivan eri tavalla eivätkä todellakaan uskalla työnnellä suurta, vierasta eläintä.

Minullakin on iso koira, ja on todella tärkeää ymmärtää, että se voi muille olla hyvin pelottava, vaikka itse tiedän sen olevan lauhkea ja ihmisrakas. Monet koiraihmiset ovat menettäneet kyvyn asettua toisen ihmisen asemaan, empatia eläinpelkoisia tai tottumattomia kohtaan puuttuu kokonaan.

Sanoit, että siskosi voisi viedä koiran parin tunnin jälkeen pois. Oletko varma, ettei siskosi mielummin juhlisi vapaasti kanssanne kuin toimisi koiravahtina ja -kuljettajana? Teille siis koiran osallistuminen juhlaan on tärkeämpää kuin sisaren? Vieraatkin haluavat huomiotanne ja seurustella kanssanne, heille olisi varmasti melko turhauttavaa nähdä teidän mieluiten höösäävän juhlissakin koiran kanssa.

Koiran läsnäolosta ei nauttisi koira eivätkä vieraat. Sen ottaminen mukaan olisi teiltä hyvin itsekästä. Jos teille vieraiden viihtyvys ei juhlissa merkitse mitään, skipatkaa juhlien järjestäminen ja viettäkää mukavaa aikaa koiran kanssa vaikka metsälenkillä.

Vierailija
52/52 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta sellaiset häät on mukavia missä on ikäluokka vauvasta vanhuksiin ja koira tai pari vaan parantaisi tunnelmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi