Käytätkö jotain kodin tavaraa "väärin"? Mikä on niksisi?
Tyyliin kuorit perunankuorimaveitsellä porkkanoita. Parempia vinkkejä odotellessa...
Kommentit (86)
Olen aina kuorinut porkkanat ja perunat juustohöylällä. En edes omista niille tarkoitettua kuorimaveistä koska mun mielestä juustohöylä on paljon parempi siihen tarkoitukseen.
shaivaan normi halvoilla kertis höylillä nukat pois vaatteista
Käytän juustohöylää perunoitten siivuttamiseen. (En omista mandoliinia, enkä yleiskonetta.)
just tein muusia haarukalla perunasose vuokaan
Sehän on ihan vaan kuorimaveitsi, käy mihin vaan juurekseen, omenaan jne.
Meillä on tiskirättinä mikrokuituliina. Heitän pesukoneeseen muutaman päivän välein, samat liinat olleet käytössä jo vuosia.
Meillä on vessassa lasten entinen korokepalli piilossa tason alla. Lapset siis jo isoja. Tuo on hyvin kätevä, jos joskus ei isompi jätä meinaa tulla ulos. Palli jalkojen alle, niin asento on sopivan mutkalla. Hätä onnistuu selvästi pstemmin. Olin käyttänyt tätä jonkin aikaa, kun sitten luin jostain paremmasta asennosta isompaan hätään. Se on juuri tuo jalat ylempänä lattiasta.
Viipaloin herkkusieniä munaleikkurilla, suikaloin kaalia juustohöylällä
Käytän tablettia tietoliikenteen häirintään lähettelemällä sillä hymiöitä av-palstalle.
Keitän parsat isossa paistinpannussa, laitan veteen oliivinkivenpoistajan (siis sellaisen metallisen pihtimäisen jutun) jonka päällä nuppupäät pysyvät veden yläpuolella ja kypsyvät höyryssä kun jalkapuolet kiehuvat vedessä. Täydellistä :)
Kun pesupussit ovat hukassa pesen rintsikat kahden ohuen sukan sisään sullottuna. (Toimii jos rintsikat eivät ole kokoa lentoterminaali)
Kynsilakkataide syntyy hammastikuilla.
muovipussista saa näppärän uimapuvun kun leikkaa kulmat pois
Vierailija kirjoitti:
Viipaloin herkkusieniä munaleikkurilla, suikaloin kaalia juustohöylällä
Minäkin käytän munaleikkuria herkkusieniin, mutta kaikki leikkurit eivät tuota kestä. Minulla meni langat löysälle parista Metaltexin tuplaleikkurista tuossa.
Vierailija kirjoitti:
muovipussista saa näppärän uimapuvun kun leikkaa kulmat pois
Tarkoitat jätesäkistä?
Keitän perunat kahvipannussa. Vesi on helppo kaataa pois, kun ei tarvitse kannen kanssa sohlata.
Onhan näitä; pyykkikoneesta tullut rikkinäinen sukka pölyjen pyyhintään, pulla- ja sämpylätaikinan se käsinvaivaamisosuus veitsellä. Pullat ja sämpylät pyöräytän lusikalla ja lastalla. Taikiaan ei siis tarvitse koskea käsin lainkaan. Wc:n pikasiivous ja keittiön pöytätasojen puhdistus vauvankosteuspyyheillä.
Teen kaurapuuron ja riisipuuron teflon paistinpannulla. Harvoin keitän kasviksia, usein paistan raa'at kasvikset paistinpannulla.
Vierailija kirjoitti:
Käytän viinipulloa kaulimena.
Niin muuten minäkin, piparinleivonnassa. Pesty valkkaripullo jääkaappiin viilenemään, se on sitten juuri sopivan kylmä ja painava kaulimiseen. Urakan lopuksi juon viinin.
Punkku ei tykkää ravistelusta mutta valkoviini kestää sen ihan hyvänä. :)
Miten niin perunankuorimaveitsi? Eikös se ole ihan vaan kuorimaveitsi? Kyllä, kuorin sillä mm. porkkanoita, tietenkin.