Jouduin pitkäaikaisen väkivallan uhriksi, sairastuin ja
menetin ihmisoikeuteni. Sain siis muutan psyykediagnoosin, yhden väärän ja muita oikeita. Stigman takia en saa kumppania, seksuaaliset tarpeet vievät järjen..
Stigman takia en myöskään voi saada lapsia samalla tavalla kuin muut. Joudun yhteiskunnan holhottavaksi ihan vain varmuuden vuoksi, olen huonompaa äitimateriaalia kuin muut. Henkilökohtaisia tietojani on terveydenhuollon järjestelmissä ja niitä voidaan käyttää mm. eväämään minulta somatiikan hoitoa. Minulla ei monen mielestä ole oikeutta saada lapsia, vaikka olisinkin oireeton tulevaisuudessa. Olen ikuisesti yhteiskunnan roskasakkia sen takia, että sairastuin.
Kommentit (11)
Jos on mielenterveyden ongelmia niin lapset eivät ole mikään ihmisoikeus.
Mitä tarkoitat kohdalla "seksuaaliset tarpeet veivät järjen"?
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin ei ole tyhmien, narsistien, alkoholistien, syöpäriskin omaavien, tai vaikkapa diabeetikkojenkaan oikeus mutta ennen kaikkea vapaus valita, että haluaako lisääntyä. Siihen ei tulisi muilla olla mitään sanomista, jokainen päättäköön omasta elämästään ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Niin, juuri tälläistä asennetta tarkoitan. Eli kun olen pitkän väkivallan seurauksana sairastunut, niin en saisi saada lapsia, en edes vaikka paranisin. Mt-ongelmia siks toisekseen on lukuisia, eivätkä kaikki todellakaan ole esteenä normaalille perhe-elämällä. Mutta kun kuuluu jo siihen yhteiskunnan roskasakkiin, niin minkäs teet. ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat kohdalla "seksuaaliset tarpeet veivät järjen"?
Tarkoitan sitä, etä vaikka olen stigmatisoitu ja yhteiskunnan roskasakkia, niin silti minulla on tavalliset, normaalit seksuaaliset tarpeet. Näitä tarpeita en voi tyydyttää, koska kumppania on vaikea löytää. Ja eihän minun pitäisi muutenkaan olla seksuaalisesti aktiivinen, kun en saa lapsia saada. ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsena vai aikuisena?
Lapsena jouduin väkivallan kohteeksi.
Aikuisena minua sitten tunnutaan siitä syytettävän. ap
Vierailija kirjoitti:
Eli muut saavat viedä ihmiseltä ihan perusoikeudet? Lisääntyminen nyt on ihan perusoikeus, joka kuuluu kaikille. Ei sitä voi kieltää. Miksi ne väkivallan tekijät saavat viedä uhrin perusoikeudet?
Jos olet sairastunut esim. hippaan, niin vain vähämieliset juntit pitävät sinua pohjasakkana.
Fiksut ihmiset eivät pidä sinua pohjasakkana.
Vain fiksujen mielipiteillä on väliä.
Fiksut ihmiset pitävät pohjasakkana väkivallan tekijöitä ja väkivallanuhrien pohjasakkana pitäjiä.
NOSTO