Vanhemmat eivät suostu lähtemään enää Savonlinnaan, vaikka olen jatkuvasti pyytänyt
Vanhemmat kävivät isoveljen ja tämän tyttöystävän kanssa kesällä Savonlinnassa, en päässyt silloin mukaan. Olen pyytänyt nyt tosi usein, että menisimme silleen, että minäkin pääsisin, mutta eivät kuulemma halua lähteä, kun on pitkä matka ja kesä ohi eikä siellä enää ole mitään nähtävää kun ovat jo siellä käyneet.
On tosi epäreilua, että minä en pääse vaikka muuta ovat käyneet.
Mitä kannattaisi tehdä?
Pitäisikö asiasta puhua enemmän vai alkaa järjettömän kova kiukuttelu?
Kommentit (15)
Haluaisin käydä Olavinlinnassa ja muutenkin kuulemma kaupungissa on hienoja museoita, purjelaivoja ja kauppatorin hieno tunnelma
Vanhemmat ovat oikeassa. Ensi kesänä sitten uudelleen. Kiukuttelu tuskin auttaa, menetät vain kännykkäsi kuukaudeksi.
Ohan siellä nähtävää, Turmion Kätilöt tulee Rocksiin lokakuussa!
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kävivät isoveljen ja tämän tyttöystävän kanssa kesällä Savonlinnassa, en päässyt silloin mukaan. Olen pyytänyt nyt tosi usein, että menisimme silleen, että minäkin pääsisin, mutta eivät kuulemma halua lähteä, kun on pitkä matka ja kesä ohi eikä siellä enää ole mitään nähtävää kun ovat jo siellä käyneet.
On tosi epäreilua, että minä en pääse vaikka muuta ovat käyneet.
Mitä kannattaisi tehdä?
Pitäisikö asiasta puhua enemmän vai alkaa järjettömän kova kiukuttelu?
Riippuu ihan iästäsi. Jos olet aikuinen, niin kiukuttelun sijaan voisit vaikka käydä itseksesi Savonlinnassa.
Ehdota vanhemmille, että menette sinne ensi kesänä. Se on ehkä enemmän kesäkaupunki ja ne veneetkin menevät talvisäilöön. Sitten ensi kesänä voitte käydä vaikka sisävesiristeilyllä tvs. sen Olavinlinnan lisäksi.
Ymmärrän sinua, vaikka joistakin Savonlinna ei ehkä kuulosta niin hohdokkaalta. Tokihan tämä voi olla provokin, mutta itse halusin nuorena tosi paljon kiertämään Suomea. Olisin halunnut käydä Retretissä, Punkaharjulla, Kolilla, Savonlinnassakin oopperajuhlilla, Kuopiossa, Kuusamossa Karhunkierroksella, Lapissa jne.
Vanhempani eivät missään nimessä halunneet tuhrata kesälomaansa Suomessa vaan raahasivat minut aina Italiaan tai Espanjaan tai Turkkiin. Sanomattakin on selvää, etten ole noissa maissa käynyt sen jälkeen, kun kotoa pois muutin. Sen sijaan olen kolunnut Suomen läpi useampaan otteeseen (toki välillä käynyt myös ulkomailla minua kiinnostavissa kohteissa, lempipaikkani ovat Reykjavik, Wien ja Pariisi).
Lapseni vien lomamatkalle sinne, minne häntä kiinnostaa mennä, budjetin rajoissa toki.
Lähdin juuri eilen Savonlinnasta pois, joten ei siellä enää ole mitään nähtävää ;). Vitsi vitsinä. Kannattaa mennä käymään kesällä eli esim. ensi kesänä, sillä eipä siellä näin syksyn kynnyksellä ole mitään ihmeempää. Kiva kaupunki ja noin sata kertaa tullut käytyä, vaikka asustelen Etelä-Suomessa. Mutta ei ehkä ihan niin kiva, jotta kannattaisi kiukutella ;). Bussilla pääsee aika ajoin edullisesti (tai siis ainakin Etelä-Suomesta), joten bussilippuja vaan ostamaan, jos välttämättä haluat lähteä käymään Savonlinnassa lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin käydä Olavinlinnassa ja muutenkin kuulemma kaupungissa on hienoja museoita, purjelaivoja ja kauppatorin hieno tunnelma
Savonlinnassa on kaksi purjevenettä eikä yhtään purjelaivaa.
Mutta höyrylaivat ovat hienoja.
Kauppatorilla on tunnelmaa tasan oopperajuhlien ajan.
Maakuntamuseo on kyllä hyvä ja Lustossa kannattaa myös käydä.
Linnankierros on antoisa, jos sattuu olemaan suuvärkiltään kelpo opas messissä.
Oopperajuhlat ovat jo päättyneet, niin kaupunki hiljenee sen myötä. Samoin Hanko ja muut kesäkaupungit ovat sulkeneet toritelttansa
Menisin jollekin toiselle reissulle vanhempien kanssa. Mulle on nyt tulossa Britit ja Kuopio, viimeksi käytiin eräässä kaupungissa Italiassa. Edellisellä reissulla olivat Espanjassa siskoni kanssa - hän on raskaana, joten työaikataulut eivät estäneet toisin kuin itselläni.
Tämä vaihtoehto tietenkin edellyttää että vanhemmat tykkäävät reissata usein. Jos he haluavat vain käydä Savonlinnassa kerran 10 vuoteen, ei auta kuin odottaa. Omani lähtisivät Savonlinnaan arviolta kuukauden varoitusajalla, jos nyt soittaisin sanoisin että ehdottomasti haluan sinne, ja seuraksi on tultava. He ovatkin eläkkeellä.
Ei sinne lörtsyjen takia kannata mennä
Mikset mene yksin? Vai oletko vielä alakoulussa? Matkustin tosin itse yksin Helsinki-Joensuu-Helsinki 11v-ikäisenä.
Kuule Jonne, kun kasvat vähän voit mennä itse, vaikka ei siellä kyllä mitään erityistä ole. Menehän nyt muualle pärisemään.
Miksi haluaisit juuri Savonlinnaan?