Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan koulutusjakauma

Vierailija
02.09.2017 |

Mikä vaihtoehdoista sopii sinuun parhaiten? Katsotaan, miten palstan ihmiset jakautuu koulutuksen perusteella.

Palstan koulutusjakauma

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt tuloksesta, eikö akateemisilla ole todellakaan la iltaisin muuta tekemistä kuin pyöriä av:lla, meidät syrjäytyneet tavallaan ymmärrän

Melkein akateemisena vastaan, että itselläni ei ainakaan ole muuta tekemistä kuin pakertaa gradua ja palkita itseäni aina välillä av:n lukemisella.

Vierailija
22/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jakauma on ollut jo 10 v sitten täällä. Siis akateemisten määrä. Ajassa, jolloin ei provoiltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen vajaata porukkaa täällä näköjään käy koulutukseensa nähden.

Vähän veikkaan että korkeimmin koulutetut on uteliaimpia tämän kyselyn suhteen ja siksi hakeutuu useammin vastailemaan. Toisaalta onhan se mukava päästä anonyymisti puhumaan mitä sattuu niin tuskin pelkkien puheiden perusteella voi täysin koulutuksen tasoa arvailla.

Vierailija
24/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän veikkaan että korkeimmin koulutetut on uteliaimpia tämän kyselyn suhteen ja siksi hakeutuu useammin vastailemaan. Toisaalta onhan se mukava päästä anonyymisti puhumaan mitä sattuu niin tuskin pelkkien puheiden perusteella voi täysin koulutuksen tasoa arvailla.

Tähän liittyen sanoisin, että korkeasti koulutetut ovat hanakampia tuomaan esille koulutustaan. En yritä sanoa, että mikään koulutus olisi toista arvokkaampi, mutta yhteiskunta arvostaa korkeakoulun käyneitä. Joten korkeakoulun käyneet helpommin tuovat esille koulutustaan. Ei siksi, koska se olisi parempaa ja he itserakkaita, vaan koska sitä yleisesti arvostetaan.

Vierailija
25/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylös kiitos

Vierailija
26/49 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muu: ammattitutkinto

Eli siis ammattikoulu.

Ei, vaan ammattitutkinto. Ammattikoululla tarkoitettaneen ammatillista perustutkintoa, ammattitutkinto taas on siitä ns. seuraava pykälä, se vanhan ajan kisällitutkinto. Tämän jälkeen voi vielä suorittaa erikoisammattitutkinon eli mestaritutkinnon.

Vierailija
27/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muu: ammattitutkinto

Eli siis ammattikoulu.

Ei, vaan ammattitutkinto. Ammattikoululla tarkoitettaneen ammatillista perustutkintoa, ammattitutkinto taas on siitä ns. seuraava pykälä, se vanhan ajan kisällitutkinto. Tämän jälkeen voi vielä suorittaa erikoisammattitutkinon eli mestaritutkinnon.

Eikös ammattikoulut ole nykyään ammattiopistoja, joista valmistuu ammattitutkintoon?

Vierailija
28/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin ihan puskista mitä sattui. Teen kaikissa kyselyissä ja gallupeissa niin ja ihmettelen, ellei moni muukin tee.

Vierailija
29/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ne, joilla on koulut jääneet käymättä, eivät vastaa tähän yhtä hanakasti kuin korkeammin koulutetut. Sama juttu keskusteluissa, joissa kysytään esim. yo-arvosanoja tai palkkaa: yleensä näihin vastaavat ne, jotka saivat hyvät arvosanat tai joilla on hyvä palkka, eivät ne, jotka vetivät jonkin ABBC-rivin tai ansaitsevat 1400 euroa kuussa.

Vierailija
30/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kauppa oppi laitos?

Vierailija
31/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen fitnesskaunotar/instagramjulkkis eli käytännössä akateeminen.

Käytännössä *parempi* ja halutumpi kuin akateeminen.

t. Mies.

Vierailija
32/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jumankeikka väittäkö, että kouluttamaton olisi automaattisesti vajaa, koska näin ei taatusti edes 50-prosenttisesti ole.

Tunnen hyvin fiksuja elämämkoululaisia, jotka tässä kyselyssä sijoittaisin ainoastaan peruskoulun käyneisiin. Jokin muu kuin älykkyyden puute on näissä syrjääntymisissä ja yleensä taustalla. Vanhempien terveys, lapsuuden kodin ilmapiiri tai vanhempien varallisuuskin voivat olla näitä nuoren ihmisen polulta poikkeamisen syinä.

Tietenkin on myös niitä, joilla on hankalaa koulussa vaikkapa oppimisvaikeuksien vuoksi ja siksi irrottavat itsensä kouluttautumisesta, jatkuvasta epäonnistumisen tunteesta hyvin pärjäävien keskellä. Tai sitten on vaan tomppeleita (koulukiusaajia yms.) jotka sujuvana jatkumona jatkavat "koviselämää" ja käyvät ehkä muodon vuoksi kokeilemassa amiksessa, mieluummin ei sitäkään.

Silti en vaan tykkää, että ajatellaan että vähemmän kouluttautuneet olisivat "vajaita". Vajaita on tuolla yliopistossakin, mutta vähemmän, koska heidät yliopistiolaiset on sinne valittu ja suuri osa tyhmistä karsittu, jyvät akanoista eroteltu. Elämämkoulussa ei kuitenkaan ole pääsykokeita, joten työkyvyttömät älyköt sulautuvat porukkaan, KELA:n elätteihin tai vaikkapa muuten vaan pöhelöihin.

Harrastan itsekin lokerointia, mutta tietoisesti pakotan ennakkuluulot pois minusta, kun näen tai kuulen pelkän peruskoulun käyneistä, esimerkiksi. Näin olen tutustunut moniin helmiin, ja yksi oikein älykäs, nokkela, supliikki ja sivistynyt elämämkoululainen yksinhuoltajaäiti on minun paras ystäväni ja mielyttävin juttukaverini.

Akateeminen N32

Vierailija
33/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää jumankeikka väittäkö, että kouluttamaton olisi automaattisesti vajaa, koska näin ei taatusti edes 50-prosenttisesti ole.

Tunnen hyvin fiksuja elämämkoululaisia, jotka tässä kyselyssä sijoittaisin ainoastaan peruskoulun käyneisiin. Jokin muu kuin älykkyyden puute on näissä syrjääntymisissä ja yleensä taustalla. Vanhempien terveys, lapsuuden kodin ilmapiiri tai vanhempien varallisuuskin voivat olla näitä nuoren ihmisen polulta poikkeamisen syinä.

Tietenkin on myös niitä, joilla on hankalaa koulussa vaikkapa oppimisvaikeuksien vuoksi ja siksi irrottavat itsensä kouluttautumisesta, jatkuvasta epäonnistumisen tunteesta hyvin pärjäävien keskellä. Tai sitten on vaan tomppeleita (koulukiusaajia yms.) jotka sujuvana jatkumona jatkavat "koviselämää" ja käyvät ehkä muodon vuoksi kokeilemassa amiksessa, mieluummin ei sitäkään.

Silti en vaan tykkää, että ajatellaan että vähemmän kouluttautuneet olisivat "vajaita". Vajaita on tuolla yliopistossakin, mutta vähemmän, koska heidät yliopistiolaiset on sinne valittu ja suuri osa tyhmistä karsittu, jyvät akanoista eroteltu. Elämämkoulussa ei kuitenkaan ole pääsykokeita, joten työkyvyttömät älyköt sulautuvat porukkaan, KELA:n elätteihin tai vaikkapa muuten vaan pöhelöihin.

Harrastan itsekin lokerointia, mutta tietoisesti pakotan ennakkuluulot pois minusta, kun näen tai kuulen pelkän peruskoulun käyneistä, esimerkiksi. Näin olen tutustunut moniin helmiin, ja yksi oikein älykäs, nokkela, supliikki ja sivistynyt elämämkoululainen yksinhuoltajaäiti on minun paras ystäväni ja mielyttävin juttukaverini.

Akateeminen N32

Lainaisitko vielä sen viestin, missä väitettiin kouluttamattoman olevan aina vajaa? Ei kannata olettaa muiden jakavan omat ennakkoluulosi.

34/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukion sekä sen jälkeen pari vuotta ammattikoulua. Vastasin ammattikoulu, koska se on viimeisin tutkinto.

Vierailija
35/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu; opistotason tutkinto.

Mun tutkintoni on itse asiassa ollut laajempi opintokokonaisuudeltaan mitä nykyinen amk-koulutus antaa, joten sitä ei voi verrata amk-tutkintoon.

Vierailija
36/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain kehnoilla papereilla lukiosta päässyt. Sinne mennessäni keskiarvoni oli 9,8. Mutta kun maalaistyttö pääsi suureen cityyn niin mopo lähti käsistä 😆

Hyvin elämä on kuitenmljettanut.

Vierailija
37/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Itse olen vain kehnoilla papereilla lukiosta päässyt. Sinne mennessäni keskiarvoni oli 9,8. Mutta kun maalaistyttö pääsi suureen cityyn niin mopo lähti käsistä 😆

Hyvin elämä on kuitenmljettanut.

= kuitenkin kuljettanut

Vierailija
38/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkkänä ylioppilaana hämmästelen kovasti, että suurimmalla osalla on korkeakoulututkinto. Olen useamman vuoden palstailun perusteella ajatellut, että täällä kirjoittelee lähinnä jotain ammattikoulun käyneitä duunareita. Korkea koulutus ei todellakaan näytä takaavan tänä päivänä enää mitään...

Vierailija
39/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukio ja ammattikoulu, jonka jälkeen syrjäytynyt ja työtön.

= loinen

Tajuatko, että syrjäytynyt tarkoittaa itse asiassa yhteiskunnan hyljeksimää? Ei ihmisen oma vika vaan yleensä ympäristön, joka ei ole hyväksynyt ihmistä joukkoon. Ei todellakaan mikään loinen.

Vierailija
40/49 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelkkänä ylioppilaana hämmästelen kovasti, että suurimmalla osalla on korkeakoulututkinto. Olen useamman vuoden palstailun perusteella ajatellut, että täällä kirjoittelee lähinnä jotain ammattikoulun käyneitä duunareita. Korkea koulutus ei todellakaan näytä takaavan tänä päivänä enää mitään...

Tällaisiin kyselyihin vastaa edelleenkin lähinnä ne, joilla on hyvä koulutus. Moni voi myös valehdella. On ihan selvää, että täällä pyörii todella paljon ihmisiä, joilla on valtavasti ongelmia, huonot lähtökohdat elämään, (hoitamattomia) mt-ongelmia, köyhyyttä, elämänhallinnassa puutteita ja jotka ovat katkeria ja vihaisia. On täällä toki muitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme