Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laskin ihan oikein, vaikka mieheni on työtön (700 €/kk)

Vierailija
02.09.2017 |

niin säästöön jäisi selvästi vähemmän, jos eroisin. Laskin siis että ostaisin mieheni ulos tästä asunto-osakkeesta. No joo voisi tuon laina-ajan kyllä laskea vähän pidemmälle ajalle. Eli 700 € jäisi nyt ylimääräistä menoista ja 400 €, jos eroisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
2/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että miten voi olla mahdollista että ero ei kannata, vaikka toinen on peruspäivärahalla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelitko häissä, että menit naimisiin rakkaudesta vai puhuttiinko naimakaupasta?

Vai

Vierailija
4/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että miten voi olla mahdollista että ero ei kannata, vaikka toinen on peruspäivärahalla. Ap

Teitä on nyt 2 maksamassa asuntoa. Yksin saisit käyttää 200% nykyisen summan vastikkeeseen ja lainaan, joten totta kai sulle jäisi vähemmän rahaa muuhun?!

Vierailija
5/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ihan perusmatematiikka on noin ylivoimaista, älä eroa.

Vierailija
6/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelitko häissä, että menit naimisiin rakkaudesta vai puhuttiinko naimakaupasta?

Vai

Vierailija
7/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi varmaan maksaa puolet vastikkeesta, sehän on sama summa vaikka asuisit yksin. Sähkön kulutuskaan tuskin kovin paljon laskee. Asunnon vakuutuskaan ei ole riippuvainen henkilömäärästä.

Vierailija
8/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaisin. Mietitkö oikeasti eron taludellista hyötyä????

Vierailija
9/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaisin. Mietitkö oikeasti eron taludellista hyötyä????

No on siinä muitakin syitä. Mutta en ole varma asiasta :(

ap

Vierailija
10/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vähän tuollainen riippakivi, työtön kun olen. Tällä hetkellä saan peruspäivärahaa nettona 1200€/kk, mutta olen saanut välillä myös työmarkkinatukea (netto 800€/kk). Minun miehelläni saattaisi rahaa jopa eron myötä säästyä, koska näistä pienistä tuloista säästän 5000€/vuosi PS-tilille eläkepäiviä varten. Mutta omaisuus (noin 660000€) menisi puoliksi, joten ihan vähästä ei kannata erota. Ja ainahan on toivoa, että vielä joskus pääsen töihin.

Kyllä se niin on, että kahden köyhän kannattaa pitää yhtä eikä erota ihan pienestä.

Vierailija
11/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on sua matemaattis-loogisesti älykkäämpi, niin ei kannata erota.

Vierailija
12/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on sua matemaattis-loogisesti älykkäämpi, niin ei kannata erota.

Ei ole. Olen käynyt testeissä ja olen näissä selvästi keskimääräistä parempi. Miehelle nämä eivät taas ole vahvimpia puolia. Eli mites sitten, kannattaako erota?

Vierailija
13/13 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vähän tuollainen riippakivi, työtön kun olen. Tällä hetkellä saan peruspäivärahaa nettona 1200€/kk, mutta olen saanut välillä myös työmarkkinatukea (netto 800€/kk). Minun miehelläni saattaisi rahaa jopa eron myötä säästyä, koska näistä pienistä tuloista säästän 5000€/vuosi PS-tilille eläkepäiviä varten. Mutta omaisuus (noin 660000€) menisi puoliksi, joten ihan vähästä ei kannata erota. Ja ainahan on toivoa, että vielä joskus pääsen töihin.

Kyllä se niin on, että kahden köyhän kannattaa pitää yhtä eikä erota ihan pienestä.

Ohis mutta peruspäiväraha ja työmarkkinatuki on yhtä suuret. Jos saat 1200 se on ansiosidonnaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi