Jos laskin ihan oikein, vaikka mieheni on työtön (700 €/kk)
niin säästöön jäisi selvästi vähemmän, jos eroisin. Laskin siis että ostaisin mieheni ulos tästä asunto-osakkeesta. No joo voisi tuon laina-ajan kyllä laskea vähän pidemmälle ajalle. Eli 700 € jäisi nyt ylimääräistä menoista ja 400 €, jos eroisin.
Kommentit (13)
Niin että miten voi olla mahdollista että ero ei kannata, vaikka toinen on peruspäivärahalla. Ap
Valehtelitko häissä, että menit naimisiin rakkaudesta vai puhuttiinko naimakaupasta?
Vai
Vierailija kirjoitti:
Niin että miten voi olla mahdollista että ero ei kannata, vaikka toinen on peruspäivärahalla. Ap
Teitä on nyt 2 maksamassa asuntoa. Yksin saisit käyttää 200% nykyisen summan vastikkeeseen ja lainaan, joten totta kai sulle jäisi vähemmän rahaa muuhun?!
JOs ihan perusmatematiikka on noin ylivoimaista, älä eroa.
Valehtelitko häissä, että menit naimisiin rakkaudesta vai puhuttiinko naimakaupasta?
Vai
Miehesi varmaan maksaa puolet vastikkeesta, sehän on sama summa vaikka asuisit yksin. Sähkön kulutuskaan tuskin kovin paljon laskee. Asunnon vakuutuskaan ei ole riippuvainen henkilömäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Olet sekaisin. Mietitkö oikeasti eron taludellista hyötyä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sekaisin. Mietitkö oikeasti eron taludellista hyötyä????
No on siinä muitakin syitä. Mutta en ole varma asiasta :(
ap
Minäkin olen vähän tuollainen riippakivi, työtön kun olen. Tällä hetkellä saan peruspäivärahaa nettona 1200€/kk, mutta olen saanut välillä myös työmarkkinatukea (netto 800€/kk). Minun miehelläni saattaisi rahaa jopa eron myötä säästyä, koska näistä pienistä tuloista säästän 5000€/vuosi PS-tilille eläkepäiviä varten. Mutta omaisuus (noin 660000€) menisi puoliksi, joten ihan vähästä ei kannata erota. Ja ainahan on toivoa, että vielä joskus pääsen töihin.
Kyllä se niin on, että kahden köyhän kannattaa pitää yhtä eikä erota ihan pienestä.
Jos mies on sua matemaattis-loogisesti älykkäämpi, niin ei kannata erota.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on sua matemaattis-loogisesti älykkäämpi, niin ei kannata erota.
Ei ole. Olen käynyt testeissä ja olen näissä selvästi keskimääräistä parempi. Miehelle nämä eivät taas ole vahvimpia puolia. Eli mites sitten, kannattaako erota?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vähän tuollainen riippakivi, työtön kun olen. Tällä hetkellä saan peruspäivärahaa nettona 1200€/kk, mutta olen saanut välillä myös työmarkkinatukea (netto 800€/kk). Minun miehelläni saattaisi rahaa jopa eron myötä säästyä, koska näistä pienistä tuloista säästän 5000€/vuosi PS-tilille eläkepäiviä varten. Mutta omaisuus (noin 660000€) menisi puoliksi, joten ihan vähästä ei kannata erota. Ja ainahan on toivoa, että vielä joskus pääsen töihin.
Kyllä se niin on, että kahden köyhän kannattaa pitää yhtä eikä erota ihan pienestä.
Ohis mutta peruspäiväraha ja työmarkkinatuki on yhtä suuret. Jos saat 1200 se on ansiosidonnaista.
Niin.