Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Concerta 18 mg

Vierailija
02.09.2017 |

Muilla aikuisilla kokemusta tästä? Tai vanhemmilla, joiden lapsille aloitettu Concerta.
Aloitusannos siis 18 mg, kaksi päivää syönyt eikä minkäänlaista vaikutusta, ei sivuvaikutuksia eikä niitä hyötyjäkään. Aivan kuin nielaisisi karkin.

Olen hoikka (alle 50 kg), lääkäri sanoi että jo pieni annos voi vaikuttaa näin hoikalle.

Miten muut (aikanaan) lääkityksen aloittaneet, kuinka nopeasti löytyi "oma annos"?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean annoksen löytäminen kesti yli puoli vuotta eikä se löytyn concertasta vaan medikinet cr:sta. Mut se ei riipu pelkästään painostasi, vaan myös siitä, paljonko noradrenaliinia ja dopamiinia sun aivot itse tuottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikean annoksen löytäminen kesti yli puoli vuotta eikä se löytyn concertasta vaan medikinet cr:sta. Mut se ei riipu pelkästään painostasi, vaan myös siitä, paljonko noradrenaliinia ja dopamiinia sun aivot itse tuottaa.

Sopiiko kysyä, että kokeilitko Concertaa useammalla eri annoskoolla?

Lääkärin puheista sain myös sen kuvan, että häiriöni on suhteellisen dominoiva ja vahva. Tokikin tiesin, ettei lääke ole heti mikään ihmepelastus, mutta se yllätti kieltämättä ettei siitä tullut minkäänlaista vaikutusta, mihinkään suuntaan.

Ap

Vierailija
4/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei toimi myy eteenpäin noista saa kadulla hyvän hinnan

Vierailija
5/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ongelmia sulla on arjessa? Itse olen sua melkein 20kg painavampi ja huomaan jo 18mg vaikutuksen, olen toimintakykyisempi silloin. Mutta lukemisene ym. paljon keskittymistä vaativaan tarvitsen 36mg-54mg. 

Vierailija
6/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko kysyä, että kokeilitko Concertaa useammalla eri annoskoolla?

Lääkärin puheista sain myös sen kuvan, että häiriöni on suhteellisen dominoiva ja vahva. Tokikin tiesin, ettei lääke ole heti mikään ihmepelastus, mutta se yllätti kieltämättä ettei siitä tullut minkäänlaista vaikutusta, mihinkään suuntaan.

Ap

Kokeilin useampaa annoskokoa. 36mg tuotti halutun tuloksen, mutta liikaa sivuvaikutuksia. Tämän jälken se medikinet tuli käyttöön. Sitä riitti 20mg, mikä tuntui oudolta kun se oli paljon vähemmän, mutta lääkäri selitti jotain, että medikinet päästää depot-osuudet jotenkin eri tahdissa ja vaikuttaa siksi joillekin paremmin.

Vierailija
7/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin huiman eron normaaliin verrattuna jo ekana aamuna ja annostus 18 mg, vaikka olen sinua painavampi.

Vierailija
8/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ongelmia sulla on arjessa? Itse olen sua melkein 20kg painavampi ja huomaan jo 18mg vaikutuksen, olen toimintakykyisempi silloin. Mutta lukemisene ym. paljon keskittymistä vaativaan tarvitsen 36mg-54mg. 

Oikeastaan kaikessa on ongelmaa. Olen hyvin aikaansaamaton ja jätän kaiken kesken (luin itseasiassa eilen vanhaa päiväkirjaa; useampi merkintä on katkennut kesken sanan!! Enkä ole edes tullut ajatelleeksi asiaa :D), keskittyminen jopa arjen askareisiin on hakoteillä. Saatan tiskata viisi minuuttia, mutta menee hermo kun pinttynyt lika ei irtoa ja tästä ärsyyntyneenä alan puuhaamaan jotain muuta. Telkkariakin katsoessa samalla pitää tehdä jotain (esim. selata puhelinta, pureskella kynsiä, räplätä hiuksia/vaatteita, heiluttaa jalkaa) jnejne.

Opinnoissa keskittyminen on hankalaa; toistuu samat maneerit kuin esim. telkkaria katsellessa, tai sitten ajatus rientää niin että puolet opettajan puheesta menee ohi. En tunnu ymmärtävän kaikkia tehtävänantoja (esim. perjantaina ekana lääkepäivänä sama tuttu turhautuminen oli läsnä, kun luin samaa tehtävänantoa useamman kerran... Lukivaikeutta ei kuitenkaan ole), mutta vastapainoksi opin asiat äärimmäisen nopeasti.

Pinna on lyhyt, arjessa sen huomaa mm. siinä, että hermostun jos asiat ei mene kuten haluan ja juuri nytheti, tuottaa melkoisia hankaluuksia lapsen kanssa kun en haluaisi olla hoputtava ja hermoheikko, mutta sisällä kytee suoranainen ärsyynnys (jota häpeän :-(), kun lapsi ei vaikkapa löydä mielestäni riittävän nopeasti palapelin oikeaa palaa - tällöin siis joudun oikeasti poistumaan esim. vessaan, kun turhaudun tuollaisesta enkä haluaisi näyttää sitä lapsiparalle.

Ja tällä kärsivällisyydellä luonnollisestikin turhautti, kun lääke ei tuonutkaan MITÄÄN muutosta (ja totta kai tiedän että vielä ajan kanssa tuo, kunhan oikea annos ja kenties oikea lääke löytyy, mutta se malttamattomuus!!).

Tulipa romaani... Ap

Vierailija
9/19 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/19 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei toimi myy eteenpäin noista saa kadulla hyvän hinnan

Jos haluaa vastuulleen sen että lääke voi olla jollekulle vaarallinen.

Vierailija
11/19 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään 18mg oli käytössä lähinnä alussa kun lähdettiin katsomaan miten lääke toimii ja mitä sivutaikutuksia siitä tulee minulle. Nyt otan 54mg-tabletin joka aamu.

Vierailija
12/19 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään 18mg oli käytössä lähinnä alussa kun lähdettiin katsomaan miten lääke toimii ja mitä sivutaikutuksia siitä tulee minulle. Nyt otan 54mg-tabletin joka aamu.

Oliko sulla kuitenkin jonkinlainen vaikutus pelkästään sillä pienimmällä, vai vaihdoit(te)ko nopeasti jo isompaan annokseen?

Tokikin mulla on lääkäriaika parin viikon kuluttua, jolloin tarkastellaan annosta mutta pohdin, että pitäisikö jättää soittopyyntö jo aiemmin jos tosiaan tuosta 18 milligrammaisesta ei yhäkään tunnu mitään vaikutusta.

Ap

Vierailija
13/19 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murskattuna nokkaan 18 mg antaa kohtalaisen vaikutuksen.

Vierailija
14/19 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murskattuna nokkaan 18 mg antaa kohtalaisen vaikutuksen.

Ehkä sinä pidät siitä noin, itse en ajatellut edes kokeilla moista käyttötapaa :)

Ap

Vierailija
15/19 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pelittää aadeehen. Viisnelosta vaan koneeseen niin pystyt oleen.

Vierailija
16/19 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pojalleni aloitettiin Concerta-hoito n. 10 vuotta sitten, niin lääkäri sanoi, että jos ei ole ADHD, niin lääke ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
17/19 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikessa on ongelmaa. Olen hyvin aikaansaamaton ja jätän kaiken kesken (luin itseasiassa eilen vanhaa päiväkirjaa; useampi merkintä on katkennut kesken sanan!! Enkä ole edes tullut ajatelleeksi asiaa :D), keskittyminen jopa arjen askareisiin on hakoteillä. Saatan tiskata viisi minuuttia, mutta menee hermo kun pinttynyt lika ei irtoa ja tästä ärsyyntyneenä alan puuhaamaan jotain muuta. Telkkariakin katsoessa samalla pitää tehdä jotain (esim. selata puhelinta, pureskella kynsiä, räplätä hiuksia/vaatteita, heiluttaa jalkaa) jnejne.

Opinnoissa keskittyminen on hankalaa; toistuu samat maneerit kuin esim. telkkaria katsellessa, tai sitten ajatus rientää niin että puolet opettajan puheesta menee ohi. En tunnu ymmärtävän kaikkia tehtävänantoja (esim. perjantaina ekana lääkepäivänä sama tuttu turhautuminen oli läsnä, kun luin samaa tehtävänantoa useamman kerran... Lukivaikeutta ei kuitenkaan ole), mutta vastapainoksi opin asiat äärimmäisen nopeasti.

Pinna on lyhyt, arjessa sen huomaa mm. siinä, että hermostun jos asiat ei mene kuten haluan ja juuri nytheti, tuottaa melkoisia hankaluuksia lapsen kanssa kun en haluaisi olla hoputtava ja hermoheikko, mutta sisällä kytee suoranainen ärsyynnys (jota häpeän :-(), kun lapsi ei vaikkapa löydä mielestäni riittävän nopeasti palapelin oikeaa palaa - tällöin siis joudun oikeasti poistumaan esim. vessaan, kun turhaudun tuollaisesta enkä haluaisi näyttää sitä lapsiparalle.

Ja tällä kärsivällisyydellä luonnollisestikin turhautti, kun lääke ei tuonutkaan MITÄÄN muutosta (ja totta kai tiedän että vielä ajan kanssa tuo, kunhan oikea annos ja kenties oikea lääke löytyy, mutta se malttamattomuus!!).

Tulipa romaani... Ap

Melkeinpä täysin samanlaisia oireita kuin itselläni. Suurimpana nimenomaan asioiden kesken jättäminen ja aloitekyvyttömyys. 18mg vaikutus oli siis todella vähäinen, auttaa itseäni keskittymään lähinnä sosiaalisissa tilanteissa. Mutta muuten sillä ei ole sen kummempaa vaikutusta. En nyt huomannut mitä lääkäri on sulle määrännyt mutta ehkä tosiaan kannattaa sitten suosiolla kokeilla isompaa annosta.

Vierailija
18/19 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskakakkosta koneeseen, niin loppuu se kimpoilu ja ajatuskin pysyy jotenki kasassa.

Tosin joillekki on liikaa ja elämä menee kiltiksi ja apaattiseksi.

Muista kuitenkin, että adarimömmöisenä et ole itsesi, vaan kemiallisesti yhteiskunnan mieleisekseen kesyttämä lammas. Usein jo penskana lääkkeillä turraksi tunnetapettu.