Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja vastasyntynyt vauva

Vierailija
02.09.2017 |

Saimme miehen kanssa kaksi kuukautta sitten vauvan. Mies ei osallistu millään tavalla lapsen hoitoon ja viilettää vaan kuten ennen harrastuksissa. Minä hoidan yksin vauvan ja meidän kaksi kissaa. Rakastan lasta, mutta voin tällä hetkellä todella huonosti. Koti on sotkuinen, en ole nukkunut kunnolla pitkään aikaan tai syönyt edes terveellisesti. Mies nukkuu sohvalla hyvät unet joka yö ja sen lisäksi vielä päiväunet. Olemme sopineet muutamia iltoja jolloin saisin tehdä jotain omaa tai käydä edes kävelyllä, mutta mies ei pidä niistä kiinni. Esimerkiksi eilen oli yksi tällainen ilta, mutta mies silti töistä tullessaan oli käynyt lähikaupassa ostamassa kaljaa. En siis tietenkään voinut jättää lastani kaljaa juovan miehen kanssa. Tänään hän lähti heti aamusta omaan harrastukseen josta tulee vasta ysin jälkeen. Olen sanonut miehelle varmaan kymmenen kertaa ajatuksistani, mutta hän ei noteeraa niitä eikä auta minua. Jos jaksaisin muuttaisin pois, mutta tällä hetkellä se ei ole vaihtoehto, kun vessassa käyntikin on suuren junailun takana. Mistä voisi saada apua? Kohtalotovereita?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Meillä on yhteinen asuntolaina, joten ihan heti tästä en pääse. Iso kynnys on hakea apua ja sanoa tästä ääneen. Tuntuu, että itse olen sössinyt asiani olemalla yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa ja hankkimalla hänelle lapsen. Edelliset viikot surin, kun lapsellemme ei kehkeydy hyvää suhdetta isän kanssa, mutta nyt kun olen siitä hänelle monesti jo sanonut, eikä muutosta ole tapahtunut, alan ajatella että on parempi, että on edes yksi vanhempi joka on läsnä ja hyvällä tuulella kuin kaksi joista toinen ei ole läsnä ja toinen joka on henkisesti ihan loppu.

Neuvolassa olen miettinyt tämän puheeksi ottamista tosi monta kertaa, mutta se tuntuu kovin vaikealta.

Tuntuu ettei siihen ole sopivaa hetkeä. Neuvolalääkärille tästä jo hiukan sanoin, mutta hän ei reagoinut millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi