Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavallani todella harhaiset käsitykset työelämästä. En kestä!

Vierailija
01.09.2017 |

Tuttavani opiskelee sosiologiaa toista vuotta ja kuvittelee, että työnantajat kohta repivät hänet töihin. On tosin itsekin todennut ettei ole saanut alan töitä opintojen aikana, vaikka on aktiivisesti mukana opiskelijatoiminnassa. Hän kuitenkin kuvittelee jonkin ihmeen tapahtuvan ja kovapalkkaisen työn tippuvan taivaasta. Toinen tuttavani on jo valmistunut samasta tiedekunnasta ja hän on rehellisesti kertonut ettei VTM:n tutkinto ole mitenkään kovassa huudossa työmarkkinoilla. Hän pohtiikin nyt kokonaan uutta alaa, jolla on parempi työllisyystilanne.
Erikoista, miten joku jaksaa pitää uskostaan niin tiukasti kiinni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista vuotta? Hyvinhän tuo ehtii tehdä itselleen vielä verkostot. Enemmän olen huolissani jos kuvittelee arvosanoilla tai jollakin muulla sellaisella työllistyvänsä poikkeusaloja/-tapauksia lukuunottamatta.

Vierailija
2/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista vuotta? Hyvinhän tuo ehtii tehdä itselleen vielä verkostot. Enemmän olen huolissani jos kuvittelee arvosanoilla tai jollakin muulla sellaisella työllistyvänsä poikkeusaloja/-tapauksia lukuunottamatta.

Mikähän siinä on, että kaikkialla muualla työnantajia kiinnostaa hakijan arvosanat ja se onko valmistunut vuosikurssin parhaiden joukossa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tuttavan haaveilla. Ei kai se sinulta pois ole? Kyllä se todellisuus häntäkin vielä puree jos on purrakseen.

Vierailija
4/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä vasta valmistunut lähihoitaja joka luulee olevansa jumalan lahja työelämälle. Voin kertoa ettei todellakaan ole. Odotamme sitä maan pinnalle putoamista.

Vierailija
5/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että kaikkialla muualla työnantajia kiinnostaa hakijan arvosanat ja se onko valmistunut vuosikurssin parhaiden joukossa? 

Millä aloilla näin toimitaan? Kysyn ihan vilpittömästi, koska olen itse luovalla alalla, ja vaikka minulla on lukiosta ylempään korkeakoulutukseen asti todistuksia joista näkee että olen saanut varsin hyvät arvosanat kaikista tutkinnoistani, niillä ei ole mitään merkitystä työnsaannin kannalta, vaan vain työnäytteillä (ja verkostoilla) on väliä.

Vierailija
6/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä aloilla näin toimitaan? Kysyn ihan vilpittömästi, koska olen itse luovalla alalla, ja vaikka minulla on lukiosta ylempään korkeakoulutukseen asti todistuksia joista näkee että olen saanut varsin hyvät arvosanat kaikista tutkinnoistani, niillä ei ole mitään merkitystä työnsaannin kannalta, vaan vain työnäytteillä (ja verkostoilla) on väliä.

Siis viittasin muihin maihin, en muihin aloihin

Vierailija
7/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin se kertoo tiukasta arvostelusta, jonka ansiosta "huonoinkin" on riittävän hyvä taidoiltaan.

Vierailija
8/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on pätevä alallaan ja motivoitunut, niin eikös hän voisi ryhtyä esim valmentamaan/kouluttamaan ihmisiä tms? Mikä tällaisen sosioloogin työnkuva varsinaisesti edes on?

Vierailija
9/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis viittasin muihin maihin, en muihin aloihin

Okei, nyt ymmärsin :) 

Vierailija
10/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on raakaa ja epäoikeudenmukaista. 😢

Vierailija
11/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suhteet ja itsensä esille tuominen tuntuvat olevan kaikista tärkeimpiä.

Vierailija
12/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

):

Vierailija
13/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla muualla? Mitä tarkoitat, voisitko täsmentää?

Olen valmistunut sekä humanistisestä että kasvatustieteellisestä maisteriksi, eikä kukaan ole koskaan kysellyt arvosanoja tai kurssi rankingiä...

Useampi ystävä valmistunut oikisesta, kauppakorkeasta, sama kokemus heillä - kukaan ei ole kiinnostunut arvosanoistasi rekryvaiheessa.

Vierailija
14/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosiologeille kysyntää? Ainakin humanistimaisterina olen ollut oikein yhteiskunnan ongelmajäte valmistumisestani lähtien 😞. Työtä on joskus onnistunut saamaan koulutuksestani huolimatta, ei sen ansiosta. Myöhemmin hankittu muu koulutus ei tunnu pyyhkivän tätä unemployable-leimaa pois. Juu, ja hyvät on olleet arvosanat, aina ja kaikkialla.

Vierailija
15/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on pätevä alallaan ja motivoitunut, niin eikös hän voisi ryhtyä esim valmentamaan/kouluttamaan ihmisiä tms? Mikä tällaisen sosioloogin työnkuva varsinaisesti edes on?

Yhteiskuntatieteilijä tai valtion virkamies, mutta eipä niitä enää juuri mihinkään tarvita. Eikä opiskelijasta voi millään alalla puhua pätevänä.

Vierailija
16/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan virkamiestehtäviin on joskus tarvinnut laittaa todistuksien jäljennökset mukaan (selviää loppututkinnon arvosana). Yritysmaailmassa cv riittää ja työkokemus ja haastattelu oikeasti ratkaisevat.

Vierailija
17/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah. Olen YTM ja yritykseni työllistää neljä ihmistä.

Vierailija
18/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan virkamiestehtäviin on joskus tarvinnut laittaa todistuksien jäljennökset mukaan (selviää loppututkinnon arvosana). Yritysmaailmassa cv riittää ja työkokemus ja haastattelu oikeasti ratkaisevat.

cv riittää? Lista työpaikoista, joissa olet ollut 🙄

Itselläni on ollut yo-todistukset ja työtodistukset ja töitä on.

On hyvä nähdä millä asenteella työt ja opiskelut on ottanut.

Vierailija
19/19 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta ainakaan ole mitään tuollaista kysytty, enkä todellakaan itsekään koskaan kysy tuollaista kun olen rekrytoijan roolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä