Etävanhempi vie lapsen laivalle, eikä kertonut taaskaan :(
Onko minulla oikeus loukkaantua kun etävanhempi ei taaskaan kertonut että vie meidän lapsen laivalle? Tämä on siis tapahtunut aiemminkin. Viimeksi kävi niin että etä olisi pitänyt tiettynä päivänä palauttaa lapsi enkä silloin saanut hänet edes puhelimessa kiinni. Vasta seuraava päivä ilmoitti; hups me oltiin laivalla, tuon lapsen tänään. Nyt sain tietää että ne menee laivalle kun etän uusi rouva kävi hakemassa lapsen ja pyysi että pakkaan mukaan uikkarit kun ne menee laivalle.
Ymmärrän että etän aika on heidän oma mutta haluan tietää jos menevät laivalle. Jos siellä tapahtuu jotain niin haluan tietää missä lapseni on.
Kun soitin ja kyselin miksi ei minulle voi kertoa etä sanoi ettei jaksa mun sössöttämistä ja pisti luuri korvaan :(
Kommentit (10)
Jos kerran lapsi on aivan turvassa eikä kukaan tee pahaa/altista lasta huonoille tilanteille (juominen esim) niin mitä väliä!?! Anna etän tehdä mitä haluaa! En ymmärrä näitä äitejä jotka yrittävät puuttua JOKA ASIAAN. Olen itse Äitipuoli. Tiedän mistä puhun.
Miksi sinulta pitäisi pyytää lupa, mihin menevät ja mitä tekevät?
"Jos siellä tapahtuu jotain niin haluan tietää missä lapseni on."
..Hmm.. Sinun lapsesi on myös tämän etävanhemman lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran lapsi on aivan turvassa eikä kukaan tee pahaa/altista lasta huonoille tilanteille (juominen esim) niin mitä väliä!?! Anna etän tehdä mitä haluaa! En ymmärrä näitä äitejä jotka yrittävät puuttua JOKA ASIAAN. Olen itse Äitipuoli. Tiedän mistä puhun.
Minä en puutu mihinkään asiaan heidän elämässään. Exä sanelee milloin lapsi menee sinne ja muuta hän ei koskaan keskustele minun kanssa. Kun lapsi on siellä en saa ketään kiinni puhelimessa enkä viestein. Lapsi ei saa soittaa minulle. Kun hän palaa hän kertoo että isä söi niin paljon että tuli paha olo seuraava päivä (exä viinaan menevä). Kun lapsi tulee kotiin hänellä on aina paskaraidat kalsareissa ja pitkät kynnet ja hän kertoo että kukaan ei auta pesemään hampaat. Hän myös sanoo että aamulla ei saa sängystä nousta vaan pitää makaa pitään hiljaa.... Ap
Kyllä me lapsen isän kanssa kommunikoimme isommista suunnitelmista, eli jos ollaan menossa pois kotoa jonnekin reissuun. Ihan vaan, että jos jotain tapahtuu, on hieman haisua missäpäin näiden ainakin piti olla. Ei nyt tietenkään kysellä lupia, tai jokaista lintsireissua tilitetä, mutta juurikin laivat, pidemmät automatkat jne.
Eihän ap sanonut, että häneltä pitäisi kysyä lupaa....vaan että olisi kiva tietää, jos lapsi on lähdössä jonnekin matkalle. Ymmärrän hyvin, kyllä itsekin aina ilmoitan exälle, jos olen lähdössä lasten kanssa reissuun. Toki lapset puhuvat asioistaan isälleen ja yleensä hän on jo kaikesta ehtinyt kuulla. Ja sama toisinpäin, yleensä kuulen lapsilta, jos he ovat lähdössä jonnekin isänsä kanssa. Joten sanoisin, että ongelmasi, ap, helpottaa lapsesi kasvaessa.
Minusta on outoa ettei kerro. Kyllä sen verran pitää yhteistä lasta yhdessä kasvattaa, ettäosaa kommunikoida.
Eikös lapsen ulkomaanreissuista pitäisi toiselle huoltajalle ilmoittaa? Eikö siihen velvoita lakikin?
Mielestäni on vähintä mitä voi tehdä, että ilmoittaa äidille/isälle, jos lapsi viedään toiseen maahan. Varsinaista lupaa ei laivareissuun tietenkään tarvitse pyytää.
Niin, eihän se sulle kuulu, mitä tekevät. Mutta jos mä olisin sä, niin kyllä mä todellakin tahtoisin tietää, jos lapseni on jossain valtiorajojen ulkopuolella, vaikkakin "vain" laivalla.
Kyllä meillä täällä ydinperheessäkin kommunikoidaan sen verran, että jos mä olen vaikka työreissussa ja mies ja lapsi lähtevät sukulaisiin toisella puolelle suomea, kertovat sen kyllä minulle, vaikka en varsinaisesti tarvitse tietoa mihinkään... Ja lapsi on toisen vanhempansa kanssa.
Hmmm... ei se sinulle kuulu, mitä he tekevät. Kunhan palauttaa sovitusti.