Mitkä on teidän teinienne lempiruokia?
Oma lapsi toivoi pari päivää sitten, että olisi edes joskus makkarakastiketta. Kokkailen kai turhan erikoisia hänen mielestään. Tänään tein sitten nakkikastiketta ja muusia ja kommentti oli "Tällaista useammin".
Kommentit (20)
Nykysuosikki on jauhelihapihvi :)
Erityisherkku on aina ollut graavi- tai kylmäsavulohi ja äyriäiset. Meillä on ekaluokkalaisesta asti ollut perinne että koulun päättäjäispäivän herkuksi lapsi (nyk. teini) saa paketillisen graavilohta ja käteen haarukan :D
Muuten tykkää paljon pastaruoista, mausteisista sormin syötävistä liharuoista ja paella-tyyppisistä ruoista. Intialainen ruoka maistuu myös.
Toisella pizza ja pihvi, toisella pihvi ja intialainen.
Molemmat poikia
Lasagne, lasagnette, itse täytetyt tortillat.
Mutta yllättänyt olen siitä, että esim. nakkikeitto, lihapullat ruskeassa kastikkeessa ja muussi, savustettu lohi, kanasalaatti sekä erilaiset kiusaukset vaikuttavat uppoavan teineihin niin hyvin.
Ehkä tulee liikaakin yritettyä laittaa jotakin eksoottisempaa ja ei-niin-suomalaista, kun nuo perinteisetkin maistuvat noin hyvin!
Omassa nuoruudessa 1980- ja 1990-luvuilla tullut lapsuudenkodissa syötyä ihan liikaa perunoita ja ruskeaa kastiketta, joten siksikin kynnys niihin on aika korkealla....
Ehdottomasti riisi, kanakastike ja parsakaali höyrystettynä.
Lisäksi esim kanawokki
Risotto
Makaroonilaatikko
Lihapullat ja muussi
Käristys ja muussi
Tortillaa toiselle kanalla ja toiselle lihalla.
Välipalat:
Rahka
Hedelmäsalaattia
Smoothiet
Ruisleipää
Toinen todella tarkka että kaikki on terveellistä. Toiselle aika lailla sama.
Meidän teineihin uppoaa suomalainen kotiruoka:
Muusi ja lihapullat/kala/nakkikastike
Lohikeitto
Kaalipata
Lasagne
Makaronilaatikkoa
Kaalilaatikko, siskonmakkarakeitto, hirvi-possupalapaisti, riistakäristys, hernekeitto.
Tortillat on mainittu jo pariinkin kertaan. Ja meillä sama!
Pehmeäksi haudutettua tomaattia, paprikaa ja sipulia hyvin maustettuna pohjaksi. Sitten kanaa, katkarapuja tai vaihtoehtoisesti jauhelihaa.
Kääreen kruunaa jäävuorisalaatti, tuore tomaatti ja smetana. Tätä toivovat usein. Eikä edes ole epäterveellistä.
Muunnella voi loputtomasti. Ollaan laitettu paistettua lohta, tilliä, sipulia ja vaikka mitä väliin ja aina maistuu.
Eli avainsana on TORTILLA :)
Uppoaa? Mikä villitys käyttää upota sanaa maistua sanan korvikkeena?
Itse savustettu nauta ja lohkoperunat.
Itse tehdyt smoothiet, nuudelit ja kana-pastaruuat kotona tehtynä.
Ootas niin kysyn... tonnikalasalaatti ja homejuustolla täytetyt herkkusienet ja valkosipulipatonki. Toisella tortillat. Ja veikkaan että myös hampparit (kotona tehdyt, kaupan pihvit ja paahtoleipä) sekä itse tehty pitsa, vaikkei nyt kysyttäessä keksinytkään oikein mitään.
Makkarasta eivät muuten piittaa, toinen syö vähän, ja toinen sämpylän väliin piilotettuna kaikin maustein.
Tonnikalapasta ja tortillat. Teen sellasta perusmättöä. Kaikki kelpaa.
Salaatteja pitäis tehdä useammin. Nyt olen laittanut melkein joka ilta iltapalaksi turkkilaista jogurttia. Siihen päälle marjoja vadelmia, mustikoita ja mansikoita.
13v. Pizza ja hampparit.
Poika 15v. Makkarakastike ja perunat spagetti joko jauhelihasta, kanasta tai pekonista.
Teen esikoiselle makkarakastikkeen, kun mies lähtee kuopuksen kanssa jonnekkin lomalle. Jäädään kahdestaan lemmikkejä hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
13v. Pizza ja hampparit.
Poika 15v. Makkarakastike ja perunat spagetti joko jauhelihasta, kanasta tai pekonista.
Teen esikoiselle makkarakastikkeen, kun mies lähtee kuopuksen kanssa jonnekkin lomalle. Jäädään kahdestaan lemmikkejä hoitamaan.
13v.rakastaa myös salaatteja ja se smoothie.
Tortillat, broileririsotto, makaronilaatikko, nakkikastike + muussi, lihapullat keitetyillä perunoilla tai muusilla, pitsa, broilerin fileet ja riisi, pihvi ja uuniperunat, lihamureke ja hasselbackan perunat (lihamureke ja perunat uuniin, viiltoja perunoihin ja päälle ripaus suolaa ja paprikaa, korppujauhoja). Kyseinen ruoka tulee yhdessä vuuassa ja on meidän perheen yksi lemppariruoka.
mikä vain mikä on vegaanista