Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Markus alkujaan oli mun mielestä varsin tavallinen mies, ei mikään naisten suosikkipoika ja ehkä hiukan arkakin. Se alkukuva ei tosiaan antanut mitenkään "komean miehen" mielleyhtymää, pituutta nyt lukuunottamatta. Sinällään ymmärrän alkukommentit, vaikka ilkeilyä en itsessään.
Johannahan on ollut koko ajan melkolailla samanlainen tyyliltään.
Nyt Markus on saanut itsevarmuutta ja kyllähän tuo tyylin muutoskin vaikuttaa: kun vertaa alun pukeutumiseen ja tukkatyyliin plus muihin seikkoihin, niin aika erilainen mies hän on nyt ulkoisestikin.
Ja olen aika varma, että ovat myös lukeneet nämä myönteiset kommentit ja Markus varsinkin saanut lisää itseluottamusta, vaikka nyt mainittiin vain nämä negatiiviset kommentit.
Johannan huomio ja rakastuminen on saattanut avata hänen silmänsä ja mieleen saattaa tulla sellaisiakin ajatuksia, että katsoiskohan nyt, "uutena Markuksena", muitakin markkinoita.
Toisaalta Johannan huolenpito ja "varmuus" tuntuu mukavalta, ja kun ei kuitenkaan pahakaan ei suhteessa ole olla, varsinkaan kun Johanna hoitaa suurimmalta osin sen suhteen niin käytännön kuin tunnepuolenkin kiemurat: Markukselle riittää kunhan vain on siinä läsnä.
Kuitenkin epävarma poikamiehen elämä vastaan mukava parisuhde-elämä: ollako vai eikö olla.
Johanna on, tai ainakin hyvin paljon haluaisi olla luottavainen, että liitto onnistuu, mutta ehkä Markus se epävarmempi.
En nyt niin kauheasti tarvitse ottaa pultteja niistä alun kommenteista, ainahan mielipiteet muuttuu jaksojen edetessä. Ja siihen, että mielipiteitä ihmisillä on, niin siihen jo osaa varautua kun on monta jaksoa jo kuvattu ja keskusteltu ennenkin.
Musta toi pari m ja j on vaan niin teennäisen oloinen yhdessä. Jotain ihme jännitettä, kun ovat vierekkäin. Eikä ole fiksua stailata toista oman mielensä mukaiseksi kuin jotakin mallinukkea. Kunnioittaako silloin toista aidosti? Eikös se Johannan velikin ollut joku ulkoisen muokkaaja, että varmaan hänkin ollut muuttumisleikissä mukana. Pitkässä parisuhteessa painaa sisäinen yhteys eniten. Johanna kiinnitti huomionsa kaikkeen pinnalliseen ja epäolennaiseen. Ihan vtun sama, millä tyylillä peitot laittaa pussilakanan sisään. Mut saatiinpa "hauskaa" matskua. Kuinka täällä hyväksyttäisiin jos stailimpi mies stailaisi juntimman vaimoehdokkaansa mieleisekseen? Aivan, kansanliike ja Ylenannon keskusteluilta viriäisi.
Epäuskottava pari! Saivatko bonukset yhteen jäämisestä, kun kaksi muuta paria erosi. Ja potkut olisi tulleet asiantuntijaraadille också, mm. näsäviisaalle jeisonille!
Tykkäsin tästä sarjasta aluksi, mutta tuntuu, että mitä enemmän tuotantokausia niin sitä vähemmän oikeanlaisia ihmisiä haluaa tähän osallistua. Ja hankala löytää pareja jos on vain vähän hakijoita. Toivottavasti tämä ei mene sellaiseksi Satuhäät-tyyliseksi vitsiksi. Tuntuu, että ulkomaan versioissa ihmiset ovat jo enemmän julkisuuden perään, eikä niitä jaksa katsoa.
Oli ihana nähdä Kimmoa ja Millaa, lempparipariskunta ehkä koska olen itse samanlainen varautunut ja vähän introvertimpi. Olipa kiva jakso. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Johannan seura on tehnyt hyvää Markuksen tyylille ja ulkonäölle.
Nyt löytyy tyylikkäitä kauluspaitoja, nuorekkaita neuleita, musta tikkitakki, istuvampia housuja, muitakin kenkiä kuin urheilulenkkareita, uudet silmälasit, uusi hiusmalli.... uskoisin että kaikki tämä on Johannan aikaansaannosta!
Markuksen tai katsojien ei kannata ollenkaan olla pahoillaan tästä muutoksesta, koska parannustahan tuo kaikki vain on!No omasta mielestäni tällaiset kommentit eivät ole mitenkään positiivisia. Tästä nyt saa sen käsityksen Markus on nyt "hot" ainoastaan Johannan ansioista mikä on aika loukkaavaa miestä kohtaa.
JA minä ymmärrän todella hyvin jos Markus ja Johanna ovat loukkaantuneett tänne kirjoituista jutuista. Ensimmäinen puolisko tästä ketjusta on käytetty Markuksen ulkonäön haukkumiseen. Hänen huulet, tyylitaju ja "iso takamus" on mainittu todella monta kertaa ja kaikista kaheinta että ne on saanut satoja ja taas satoja yläpeukkuja. Järkytyin itsekin näistä ulkonäön arvosteluista enkä edes tunne heitä, en ihmettele jos Markus (ja muutkin osallistujat) vaikka masentuisi tällaisen haukkumisen takia.
No mä taas mietin, että siinä vaiheessa, kun tuo kyseinen haastattelu oli tehty eli syyskuussa, niin sarja oli vasta ehtinyt pyörähtää käyntiin. Siinä vaiheessa Markuksen pieniä farkkuja ja isoa takapuolta ei ollut pahemmin edes nähty, koska Johanna ei ollut päässyt vielä kunnolla stailistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Katselen Katsomon kautta vähän jälkijunassa, mutta oli pakko tulla kommentoimaan: Pia on poistanut jättiluomensa! Halleluja!
Luomien poisto on ihan paras kauneusleikkaus mitä voi tehdä. Olen itse myös poistattanut kasvoista ällöt luomet, yhteensä seitsemän. On ihan huomattava parannus ulkonäköön!
Pia on tehnyt sen vuoden alussa terveydellisistä syistä - kaikille kauneus ei ole se ykkösasia. Tämäkin asia selviäisi, jos näitä viestejä lukisi. Pia ei olisi halunnut luopua luomesta eikä pitänyt sitä ällönä, vaan seikkana, joka oli osa häntä ja johon hän oli tottunut. Lue hänen blogia, jos kiinnostaa hänen oma versionsa asiasta.
Joo, välillä vähän tympii, kun jengi täällä toistaa asioita, kun itse koittaa kahlata näitä nytkin 20 sivua.
Mä en ehkä koskaan vaan tajua täysin tota Millaa ja Kimmoa. Vähän hönön olosia molemmat. En oikein näe pariskuntana. Mutta kivat heille, jos menee hyvin.
Ihmettelin aiemmin, että miksi Viola on ihan lapsellinen ja lässy blogissa, kun oli ohjelmassa ihan skarpin oloinen. Taas tuli sama tunne, että no kyllähän se osaa ihan normaalisti puhua! Kun epäilin jo omaa muistiani. Mutta kun menee Instagramiin, niin siellä on silmät suurina katsova ja sössöttävä pikkutyttö vastaanottamassa. Ehkä se on sitten häntä itseään.
Tämä neljäs kausi oli vähän pliisu. Ainoa mikä jäi kaiveleen oli Alisan tapaus. Oliko leikkauksessa vikaa vai miksi kokonaiskuva jäi hämärän peittoon. Kaikille valituille oli varmasti kerrottu ettei pikavoittoja tule. Kuitenkin Aliisa sai jonkin asteisen paniikkikohtauksen heti. Ja milloin Esa sanoi niin pahasti että "anteeksi antaminen oli mahdonta". Muutama kohtaus missä oli hauskaa ja sitten matto pois jalkojen alta. Olikin näytelemistä. Tuli vaikutelma että Esa veti koko shown 5 viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Oli ihana nähdä Kimmoa ja Millaa, lempparipariskunta ehkä koska olen itse samanlainen varautunut ja vähän introvertimpi. Olipa kiva jakso. <3
Millako on mielestäsi introvertti?
Vierailija kirjoitti:
Tämä neljäs kausi oli vähän pliisu. Ainoa mikä jäi kaiveleen oli Alisan tapaus. Oliko leikkauksessa vikaa vai miksi kokonaiskuva jäi hämärän peittoon. Kaikille valituille oli varmasti kerrottu ettei pikavoittoja tule. Kuitenkin Aliisa sai jonkin asteisen paniikkikohtauksen heti. Ja milloin Esa sanoi niin pahasti että "anteeksi antaminen oli mahdonta". Muutama kohtaus missä oli hauskaa ja sitten matto pois jalkojen alta. Olikin näytelemistä. Tuli vaikutelma että Esa veti koko shown 5 viikon ajan.
Uskon, että vaikka ei usko rakastuvansa ensisilmäyksellä niin silti niitä ennakko-odotuksia voi olla alitajuisesti. Varsinkin nainen voi ehkä helpommin nähdä tämän ohjelman romanttisena tapana tavata mies ja voi olla sitten liian naiivi sen suhteen millaiset miehet ylipäänsä hakevat tällaiseen ohjelmaan. Kyllä minäkin ajattelen, että luonne on tärkein ja ystävyydelle voi pohjustaa rakkaussuhteen, mutta tiedostan ettei vaan ole motivaatiota kuukausia odotella tunteita. Jotenkin ihailen Johannaa eniten tänä vuonna, lähti ennakkoluulottomasti Markuksen kanssa, vaikkei ehkä ollut ihan millaista olisi kuvitellut. Toivottavasti kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että vaikka ei usko rakastuvansa ensisilmäyksellä niin silti niitä ennakko-odotuksia voi olla alitajuisesti. Varsinkin nainen voi ehkä helpommin nähdä tämän ohjelman romanttisena tapana tavata mies ja voi olla sitten liian naiivi sen suhteen millaiset miehet ylipäänsä hakevat tällaiseen ohjelmaan. Kyllä minäkin ajattelen, että luonne on tärkein ja ystävyydelle voi pohjustaa rakkaussuhteen, mutta tiedostan ettei vaan ole motivaatiota kuukausia odotella tunteita. Jotenkin ihailen Johannaa eniten tänä vuonna, lähti ennakkoluulottomasti Markuksen kanssa, vaikkei ehkä ollut ihan millaista olisi kuvitellut. Toivottavasti kestää.
Aliisa varmaan ajatteli juuri noin. Mutta ei tämä ohjelma ole se paikka mistä romtiikkaa ensi silmäyksellä haetaan. On selvää että jos rakkaus tule muutaman kk aikana on syytä tarkastella miksi tätä suhdetta on syytä jatkaa. Nyt Aliisa teki päätöksen puolentunnin ja 5 vk aikan. Ja kun otetaan huomioon isä syntymäpäivä reissu ja etäsyys olisi luullut että annetaan aikaa se muutama kk,si.
Niin, mutta jos Aliisa oli tosiaan vahvasti, monestakin seikasta, emme voi tietää, sitä mieltä, että ei tule jatkoa, niin miksi sitten antaa Esalle toivoa turhasta?
Olen itse juuri tuontyyppinen, että en halua pitää toista toivossa jos itse tiedän, että ei ole minun mies. Vaikka olisi kuinka hyvä ja kunnollinen. Päinvastoin: juuri silloin kun on kyseessä vilpitön ja kiltti mies, niin en juuri siitäkään syystä: tuntisin itseni vilpilliseksi jo
Eihän Aliisa voinut tietää omista tuntemuksistaan etukäteen: ei ohjelmaan osallistuva ole sen "viisaampi" kuin kukaan muukaan.
Onnistumisen mahdollisuudet ovat puolet ja puolet, periaatteessa.
Mielestäni Aliisa toimi oikein kun "vapautti" Esan kuin että olisi pitänyt roikkumassa kuukausia.
Menisittekö itse puhumaan tunteistanne telkkariin kaikkien katsojien arvosteltaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos Aliisa oli tosiaan vahvasti, monestakin seikasta, emme voi tietää, sitä mieltä, että ei tule jatkoa, niin miksi sitten antaa Esalle toivoa turhasta?
Olen itse juuri tuontyyppinen, että en halua pitää toista toivossa jos itse tiedän, että ei ole minun mies. Vaikka olisi kuinka hyvä ja kunnollinen. Päinvastoin: juuri silloin kun on kyseessä vilpitön ja kiltti mies, niin en juuri siitäkään syystä: tuntisin itseni vilpilliseksi jo
Eihän Aliisa voinut tietää omista tuntemuksistaan etukäteen: ei ohjelmaan osallistuva ole sen "viisaampi" kuin kukaan muukaan.
Mielestäni Aliisa toimi oikein kun "vapautti" Esan kuin että olisi pitänyt roikkumassa kuukausia.
Noin pitää toimia mutta Aliisa sanoi heti häissä että halusi heitää sormuksen mereen. Eli tarkoitan että ei siinä annettu aikaa suhteen kehittymiselle. Aikaisemmin todettiin että viidenviikon aikana hyvä kun näkivät toisensa. Käytiinkö asiantuntioiden kanssa keskusteluja niin kun Mari ja Petri. Ja miksi meni yleensä sanomaan että tuntui näyttelemiseltä. Esa varmaan tiesi Aliisan tilanteen ja tuskin oli yllätys kun kävi niin kun kävi. Nähdyn perusteella Esa selvisi pienillä mustelmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin pitää toimia mutta Aliisa sanoi heti häissä että halusi heitää sormuksen mereen. Eli tarkoitan että ei siinä annettu aikaa suhteen kehittymiselle. Aikaisemmin todettiin että viidenviikon aikana hyvä kun näkivät toisensa. Käytiinkö asiantuntioiden kanssa keskusteluja niin kun Mari ja Petri. Ja miksi meni yleensä sanomaan että tuntui näyttelemiseltä. Esa varmaan tiesi Aliisan tilanteen ja tuskin oli yllätys kun kävi niin kun kävi. Nähdyn perusteella Esa selvisi pienillä mustelmilla.
Uskon, että kävivät keskusteluja ja yrittivät tukea Aliisaa. Mutta jos on noin vahva ensireaktio kuin Aliisalla, niin vaikea sitä on ulkopuolelta muuttaa. Varmasti Aliisa odotti unelmien prinssiä, vaikkei sitä suoraan myönnä. Kyllähän puhui jotain huomanneensa, että pienet pinnalliset asiat vaikuttaa, koska haluaa just sen unelmiensa miehen. Kai se väkisin tuntuu näyttelemiseltä, jos joutuu halaamaan ja suukottelemaan miestä, jota kohtaan ei ole mitään tunteita. Hyvä kun sanoi rehellisesti Esallekin. Tosin Esahan sanoi vielä, että ei olisi eronnut vieläkään, vaikka vaimo sanoi näytellessään. Veikkaan, että jos Esalle olisi tullut joku ulkonäöllisesti vastenmielinen, niin olisi heittänyt pyyhkeen kehään aikaisemmin.
Ajatteliko kukaan muu Millan nähdessään, etä on raskaana ja siksi oli iso pusero? Olenko ainoa, jonka mielestä se vaate oli todella outo? Tuli mieleen oma äitini raskaana kun odotti pikkusiskoani v. -84, hänellä oli juuri sellainen raskaus-röyhelöteltta :D
Vierailija kirjoitti:
Ajatteliko kukaan muu Millan nähdessään, etä on raskaana ja siksi oli iso pusero? Olenko ainoa, jonka mielestä se vaate oli todella outo? Tuli mieleen oma äitini raskaana kun odotti pikkusiskoani v. -84, hänellä oli juuri sellainen raskaus-röyhelöteltta :D
Tuo on muotia nyt, röyhelö. Olihan noita Johannallakin.
Aliisasta... Minulle eräs mies sanoi suhteemme alussa, ettei arvosta minua. Tämän kommentin jälkeen luottamus vain ei palannut. On asioita, joiden sanomisen jälkeen fiilikset kuolevat, vaikka haluaisi kuinka yrittää. Ehkä jostain sellaisesta kysymys siinä, mitä Aliisa tapaamisessa Tonyn kanssa itkeskeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Johannan seura on tehnyt hyvää Markuksen tyylille ja ulkonäölle.
Nyt löytyy tyylikkäitä kauluspaitoja, nuorekkaita neuleita, musta tikkitakki, istuvampia housuja, muitakin kenkiä kuin urheilulenkkareita, uudet silmälasit, uusi hiusmalli.... uskoisin että kaikki tämä on Johannan aikaansaannosta!
Markuksen tai katsojien ei kannata ollenkaan olla pahoillaan tästä muutoksesta, koska parannustahan tuo kaikki vain on!No omasta mielestäni tällaiset kommentit eivät ole mitenkään positiivisia. Tästä nyt saa sen käsityksen Markus on nyt "hot" ainoastaan Johannan ansioista mikä on aika loukkaavaa miestä kohtaa.
JA minä ymmärrän todella hyvin jos Markus ja Johanna ovat loukkaantuneett tänne kirjoituista jutuista. Ensimmäinen puolisko tästä ketjusta on käytetty Markuksen ulkonäön haukkumiseen. Hänen huulet, tyylitaju ja "iso takamus" on mainittu todella monta kertaa ja kaikista kaheinta että ne on saanut satoja ja taas satoja yläpeukkuja. Järkytyin itsekin näistä ulkonäön arvosteluista enkä edes tunne heitä, en ihmettele jos Markus (ja muutkin osallistujat) vaikka masentuisi tällaisen haukkumisen takia.
No mä taas mietin, että siinä vaiheessa, kun tuo kyseinen haastattelu oli tehty eli syyskuussa, niin sarja oli vasta ehtinyt pyörähtää käyntiin. Siinä vaiheessa Markuksen pieniä farkkuja ja isoa takapuolta ei ollut pahemmin edes nähty, koska Johanna ei ollut päässyt vielä kunnolla stailistiksi.
Johanna vois käyttää Markusta parturissa. Leikki leikkinä... siis parturiin. Mies voi laihduttaa niinku yleisesti ottaen jos on naisen mielestä lihakas, sitten mennään vaateostoksille kalsareita myöten uutta garderobia.
Sohvaperunoissa näytettiin pätkä, jossa Jason jutteli Markukselle ja Johannalle. En saanut katsettani irti niistä housuista, pitkät sukatkaan eivät estäneet ihoa näkymäst, koska housut olivat niin lyhyet. Olisipa Jason-paralla vaimo, joka osaisi kertoa, että liian pienet vaatteet saavat isonkin miehen näyttämään 50-luvun koulupojalta.
Ja järkytyksestäsi huolimatta halusit jälleen kerran tiivistää yhteen kaikki Markuksen ulkonäköön kohdistuneet arvostelut? Miksi ihmeessä?!
Lyöt lyötyä, uudelleen ja uudelleen? Et anna loukkauksen koskaan unohtua? Muistutat ja nostat taas esiin? Kaivat veistä vuotavassa haavassa?
Oliskohan sulla nyt peiliin katsomisen paikka....