Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua....olen raskaana

Vierailija
01.09.2017 |

Ei tässä näin pitänyt käydä. Mulla on kaksi lasta, jotka on molemmat saatu hoidoilla ex-miehen kanssa. Vian piti olla minussa, minulla on PCO-tyyppiset munasarjat. Ei mun pitänyt ovuloida. Myönnän, että olen ollut vastuuton. En pitänyt ehkäisyä tarpeellisena. Ja näin siinä on käynyt, että nyt olen raskaana. Elän etäsuhteessa lapsettoman miehen kanssa, tilanne on siis ihan mahdoton. Mun lapset on jo koululaisia, en jaksa enää aloittaa alusta. Olen jo yli 40-vuotiaskin. Ajatukset on ihan sekavat, tämä viesti on ihan sekava. En ole vielä kertonut kenellekään, mutta jollekin oli pakko kertoa. Kamalaa, mutta toivon keskenmenoa. Olisko täällä ketään, joka olisi kokenut jotain vastaavaa? Kantaako elämä. Apua.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon

Vierailija
2/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihan alussa niin mietit rauhassa mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee hätiköityä päätöstä, anna ajatusten tasaantua ja mieti tarkkaan mitä todella haluat. Mutta muista, että jos päädyt aborttiin et ole huono ihminen vaan teet juuri oikean päätöksen jos se tuntuu siltä. Voimia, kumpaan tahansa suuntaan kallistutkaan.

Vierailija
4/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihme. Anna lapsellesi nimeksi Jesus. Elämäsi vaikuttaa aika merkityksettömältä muutenkin (ei millään pahalla), niin ei tuo lapsi sitä pilaa.

Vierailija
5/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihme. Anna lapsellesi nimeksi Jesus. Elämäsi vaikuttaa aika merkityksettömältä muutenkin (ei millään pahalla), niin ei tuo lapsi sitä pilaa.

Vierailija
6/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen isä suomalainen ?

Vierailija
7/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi ajattelee mahdollisesta isäksi tulemisesta? Kerrot hänen olevan lapseton. Eikö hän ole koskaan halunnut lapsia vai eikö vain ole onnistunut saamaan lapsia?

Sinä päätät, mutta aika tärkeä asia on myös miehen mielipide.

Vierailija
8/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää miettiä ihan rauhassa asiaa. Älä puhu kellekään vielä sillä ne voi vääristää sun ajatuksia. Sun pitää tehdä niin miten sun mielestä on paras eikä muiden mielipiteet saa vaikuttaa siihen.

Ei mitään paniikkia. Sä löydät kyllä sulle sopivan ratkaisun kun mieti asiaa vaikka viikon. Sitten asia selkiää ja tiedät, että se on oikea ratkaisu tässä tilanteessa.

Tsemppiä!!!!

Vierailija
9/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Olen yrittänyt tässä kasata ajatuksiani, mutta vaikeeta on. Miljoona ajatusta risteilee päässä.

Raskausaika. Molemmat raskauteni olivat vaikeita. Nyt olen 10 vuotta vanhempi....

Vauva-aika. Aika ei ole kullannut muistoja. Ja edelleen, nyt olen 10 vuotta vanhempi...

Etäsuhde. Kumppanillani on työ, asunto, paljon kavereita ja perheenjäseniä omalla asuinpaikkakunnallaan. Hankala kuvio.

Talous. Talouteni on vakaalla pohjalla, mutta yksinhän minä tätä pyöritän. Pärjäisin varmasti muutaman vuoden, mutta jossain vaiheessa tarvitsisin isomman asunnon. Voisin kuitenkin vaihtaa vanhempaan, tai omasta talosta kerrostaloon (pääsisi helpommalla kodin hommien kanssa). Tästä en ole niin huolissani kuitenkaan.

Olette oikeassa, tätä pitää kypsytellä. Emme nyt (onneksi...) pysty näkemään hetkeen kumppanini kanssa, niin pystyn varmaan pitämään tämän häneltä vielä salassa. Kerron sitten kasvotusten.

Vierailija
10/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtolapsi.

Vierailija
11/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi. Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia.

Vierailija
12/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet miehen reagoivan? Tiedätkö, onko hän ehkä joskus toivonut lapsia vai onko hän vela?

Vierailija
13/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies voi huoletta hakea oleskelulupaa.

Vierailija
14/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurempi muutos miehelle kuin sinulle. Jos on noinkin vanhaksi päässyt ilman lapsia. Mutta yleensä miehet kuitenkin haluaa perillisen, varsinkin jos talous on kunnossa.

Sinuna pitäisin lapsen, toiset lapset voivat olla jo tomeria innostuneita apulaisia vauvan hoidossa. Sisarukset ovat lapsille rikkaus.(Itse olen ainokainen mutta minulla on kolme lasta.)

Ja ellet muuttaisikaan saman katon alle miehen kanssa, voi hän osallistua hoitoon silti.

Uskon että raskautesi sujuu hyvin kun on noin luomusti alkanut.

Vierailija
15/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sille miehelle kertoa. Se voi lieventää paniikkia, ja jos ei lievennä niin antaapahan tietoa siitä mitä olisi edessä.

Vierailija
16/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mies voi huoletta hakea oleskelulupaa.

Anteeksi, mutta mitä helvettiä? :-D miksi oletat miehen olevan ulkomaalainen ja miten se edes liittyisi aloittajan ongelmaan? Suomalaiset miehet eivät voi saada naista raskaaksi?

Vierailija
17/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten siemennesteen laatu on heikentynyt viimeisen 20 vuoden aikana itse asiassa enemmän kuin monissa Euroopan maissa, vaikka aiemmin laatu oli hyvinkin korkea.

Ylipaino, alkoholi, yms. elintavat huonontava sperman laatua. Ei mikään ihme, että siittäjää lähdetään etsimään vähän kauempaa.

Vierailija
18/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut abortti mieleen!

Vierailija
19/19 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ihanaa viestiä, kiitos niistä. Pari vähemmän ihanaakin, se oli tietysti odotettavissa. Tarvitsin ja tarvitsen vaan tosiaan jonkun, jolle purkaa tätä. Palsta sai luvan kelvata.

Kumppanini on mahtava mies. Hän on minua jokusen vuoden nuorempi, ja olen aina sanonut hänelle, että hänestä tulisi upea isä, ja ymmärrän jos hän haluaa elämässään lähteä sitä tavoittelemaan. Hän on kuitenkin halunnut olla minun kanssani. Suhteemme on vakaalla pohjalla sekin, ja jotenkin uskon, että vaikka uutinen saattaa tulla jonkun asteisena shokkina (olen tainnut saada hänet, ihan kuten itsenikin, vakuutettua siitä että mun raskautuminen ilman hoitoja on kertakaikkisen mahdoton ajatus), hän pysyy rinnallani. Hän ei ole koskaan varsinaisesti ajatellut haluavansa lapsia, mutta ei ole velakaan (ainakaan miten minä sen ymmärrän).