Miehen nimestä tietää mihin sukuun hän kuuluu, naisen nimi kertoo mistä suvusta hänen miehensä on
Miksi ette vain ala käyttämään nimeä Mikonvaimo? Ei ole järkeä ottaa toisen suvun nimeä. Naisten tulisi olla nimeltään isännimisiä ja sen jälkeen miehensä nimisiä. Tietää myös varmasti että akka on naimisissa.
Kommentit (12)
Sinä kuulut isäsi sukuun, akka. :)
Miehelläni on minun nimeni. Minulla on äitini nimi.
Kerro jo mistä tunnistat onko naisen nimi miehen vai isän!!! Pliis!
Älä enää jaksa jankata!
Eikö siellä teillä päin ole kerrottu, että Suomessa nainen voi saada äitinsä nimen, mies voi avioliitossakin ottaa vaimonsa nimen ja kumpikin puoliso voi pitää oman nimensä.
Ne jotka ottavat yhteisen nimen, eivät suinkaan muutu Matinvaimoiksi vaan haluavat yhteisen nimen koko perheellä. Lähes satavuotisen ( vain!) perinteen vuoksi usein yhteiseksi nimeksi tulee miehen nimi. Aiemmin otettiin nimi asuinpaikan mukaan ja vain aatelisilla oli tapana nimetä suvun = miehen puolelta periytyvän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro jo mistä tunnistat onko naisen nimi miehen vai isän!!! Pliis!
Entä sitten, kun nimi tuleekin äidiltä, kuten minulla?
Jaa. Jännä kun itse olen naimisissa ja sukunimeni on sama kuin syntyessäni, eli isältäni tullut. Sama nimi on myös lapsillamme, miehelläni on omansa. Revi siitä :)
Ylläpito, poistakaa ton sukunimihullun jankkaukset
Eipä se miehen nimikään kerro kuin puolet totuudesta, se kertoo yleensä mikä on hänen isänsä suku, ei sitä mikä on hänen äitinsä suku, hänkin kuuluu molempiin sukuihin. Se nyt vaan on niin että ei voi kaikkia sukunimiä laittaa yhteen pötköön, muuten kaikilla olisi sata nimeä.
Miksi jankutat samaa paskaa päivästä toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankutat samaa paskaa päivästä toiseen?
Tää on tärkee juttu. Niinku.
Mun nimestä tietää mistä suvusta isäni on. Oho!