Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko kasvattaa poikanne kannattamaan tasa-arvoa ja / tai feminismiä? Miten?

Vierailija
31.08.2017 |

Ja kerrotteko myös onko teillä poika vai puhutteko niin kuin tulevaisuuden tai teorian kannalta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin Odottamaton ehdotus ja sen järkyttävän maailmankuvan myötä ei ole enää muuta mahdollisuutta...

Vierailija
2/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poika. Aion kasvattaa kannattamaan tasa-arvoa ja feminismiä – siis sitä tasa-arvoa ajavaa feminisimiä, en mitään kolmannen aallon hörhöilyä. 

Miten? En kai mitenkään erityisesti. Puhumalla lapselle sukupuolten tasa-arvosta sillä tavalla kuin itse sen koen. Arvot ja asenteet tarttuvat lapsiin ainakin kokemukseni mukaan tosi hyvin nimenomaan "piilosta" eli siis siitä, mihin sävyyn kotona asioista puhutaan vai puhutaanko ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien ollessa pieniä ostin heille myös nukkeja ja muita tytöille mainostettuja leluja. Olen hokenut pojille että "koti ei ole kenenkään hotelli" ja "nykytytöt eivät rupea siivoamaan sinun jälkiäsi, joten jos et hoida osaasi, jäät yksin". Sitten olen kertonut omasta nuoruudesta asioita, joihin sukupuoli vaikutti, kuten mitä tytöt tai pojat eivät saaneet tehdä. Olen muistuttanut ammatinvalinnan ollessa ajankohtainen, että ei kannata ajatella vain perinteisiä miesten töitä, jos mikään niistä ei tunnu omalta. Pojista kasvoi fiksuja nuoria miehiä.

Vierailija
4/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan poikaani niin, että osallistuu saman verran kotitöihin kuin tyttäreni.

En puhu mistään ammateista miesten tai naisten töinä. Kannustan seuraamaan omaa polkuaan ja kiinnostuksenkohteitaan vapaasti. Eipä sen kummempaa.

Vierailija
5/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-älä leivo

-poseeraa puolialasti palkkatoiveeseen liittyen

-teetä vulvakynnet naiseutta ylistääksesi

-ilmoita makaavasi nuorempien miesten kanssa vaikka olet naimissa

-shokkivärjää kainalokarvasi neonväreillä

Arvaatteko mihin ismiin liittyy?

Vierailija
6/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 poikaa, joista kasvatin tasa-arvoa kannattavia. Siksi heillä on nyt ongelmia tyttöystäviensä kanssa, koska poikani eivät ymmärrä, miksi juuri heidän valitsemansa huonekalut ovat huonoja ja ne pitää vaihtaa. Tai miksi heidän tapansa asua on väärä. Tai miksi  pitäisi maksaa tyttöystävän menot, koska naisten ja miesten piti olla tasa-arvoisia, kumpikin siis maksaa osuutensa. Ei välttämättä kaikkea tasan ja puoliksi, mutta ei niinkään, että toiselle kuuluu tekeminen ja toiselle komentaminen.

Tasa-arvoa kannattava mies huomaa, jos jossain johtotiimissä on vain miehiä tai vain naisia. Jostain syystä tasa-arvoa kannattava nainen huomaa vain ensimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
7/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 poikaa, joista kasvatin tasa-arvoa kannattavia. Siksi heillä on nyt ongelmia tyttöystäviensä kanssa, koska poikani eivät ymmärrä, miksi juuri heidän valitsemansa huonekalut ovat huonoja ja ne pitää vaihtaa. Tai miksi heidän tapansa asua on väärä. Tai miksi  pitäisi maksaa tyttöystävän menot, koska naisten ja miesten piti olla tasa-arvoisia, kumpikin siis maksaa osuutensa. Ei välttämättä kaikkea tasan ja puoliksi, mutta ei niinkään, että toiselle kuuluu tekeminen ja toiselle komentaminen.

Tasa-arvoa kannattava mies huomaa, jos jossain johtotiimissä on vain miehiä tai vain naisia. Jostain syystä tasa-arvoa kannattava nainen huomaa vain ensimmäisen vaihtoehdon.

Onneksi äiti huolehtii aikuisten poikien asioista. Auttaa varmasti parisuhdeongelmissa.

Vierailija
8/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kasvattaa sinisillä vaatteilla ja leikkiautoilla, ihan kuten ennenkin. Ei mitään hömppää..

Vierailija
9/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi äiti huolehtii aikuisten poikien asioista. Auttaa varmasti parisuhdeongelmissa.

Enpä huolehdi. Kunhan nauran, kun pojat kertovat, millaisia tasa-arvoa kannattavat naiset ovat. Toisen vaatimusten jättäminen omaan arvoonsa  ei ole parisuhdeongelma, se on pelkästään järkevää käytöstä.

Tasa-arvoa kannatavaa naista on lopulta aika hankala löytää.

Vierailija
10/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia kannata "kasvattaa" sukupuolien tasa-arvoon koska sehän on merkki fiksulle lapselle "mitä eikö niin ole muutenkin"!

Opettaa lisäksi naisia uhriutumaan tekosyyn voimalla heti kun mahdollista.

Kasvattaa vain niin, että jos johonkin et kykene niin oma on vikasi. Ei muiden.

Vierailija
11/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan aio. Olen entinen feministi ja ihan kurkkua myöten täynnä nykyfemakkojen vouhkaamista. Joku tolkku ja raja tuollakin. 

Vierailija
12/12 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöspäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä