Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko miehet sen takia niin hyviä matematiikassa, kun siinä mitataan loogista ajattelukykyä?

Vierailija
31.08.2017 |

Vai mikä selittää miesten matematiikkataidot? Teknilliset korkeakouluthan ovat kovin miesvaltaisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt eivät ole tottuneet luottamaan itseensä. Eikä varsinkaan matematiikan opiskelussa. Matematiikka ei ole kovinkaan vaikeaa jos keskittyy. Minua itseäni olisi auttanut koulussa tyttöjä kannustava opettaja.

Vierailija
2/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on että on looginen silloin kun siihen erityisesti keskittyy? Minun mielestäni loogista asennetta on se että on looginen aina.

Päteekö tämä nyt sitten erityisesti miehiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat kyllä menneet poikien ohi matikassakin. Tyttöjä ei vaan ne tekniset oppilaitokset innosta, kun elämässä on kiinnostavampiakin asioita. Poikien onnihan se on, että pääsevät keskinkertaisellakin osaamisella sisään teknillisiin korkeakouluihin.

Vierailija
4/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän meillä poikia pitkän matikan kursseilla oli kuin tyttöjä. Ja pojat jätti enemmän kesken. Eli taitaa se loogisuus olla melko harvojen lahja ylipäätään.

En sitten tiedä, miksi "kovissa tieteissä" on miesvalta. Luulen, että kyse on enemmän kasvatuksesta ja kulttuurista kuin sukupuolten eroista, vaikka varmaan osansa ihan sisäsyntyisellä kiinnostuksella onkin.

Vierailija
5/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua ihan vain naisten ja miesten aivojen rakenteesta. Ne ovat keskenään yleisesti erilaiset ja on saatu näyttöä siitä että miehet ovat pääosin parempia keskittymään yhteen tiettyyn asiaan. Naiset ovat enemmän niitä jotka kykenevät tekemään montaa asiaa yhtäaikaa, lienee evoluution tuotosta. Naisten ovat kautta aikain kotonakin olleet aina tekemässä montaa asiaa kerrallaan: siivous, ruuanlaittoa, lastenhoito jne.

Tämähän siis ei tarkoita että jompikumpi sukupuolista olisi älykkäämpi ja tottakai on poikkeuksiakin.

Vierailija
6/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mua parempi matikassa, mutta mulla on parempi looginen älykkyys (Mensa).

Vierailija
7/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka ei ole mikään ihanneammatti tytöillä, vaikka pärjäisivätkin ihan yhtä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä